Permalänk
Avstängd

Olja i vattenkylning

Jag undrar om det går att köra in olja i ett vattenkylningssystem?
Tycker det verkar rätt osäkert att köra med vaten när datorn är på. Men har ändå fått uppfattningen att detta ska vara den bästa kylningen till ett humant pris.

Permalänk
Medlem

Tror inte pumpen pallar dra runt olja för den är så pass mer trögflytande än vatten!Om det nu inte finns någon transformator olja som är typ som vatten!

Permalänk
Medlem

Kolla toms hardware tror jag...de testade att kora matolja i ett kylsystem.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Matolja kan inte vara riktigt roligt att ha i ett vattenkylningsystem en längre tid...

Permalänk

Finns ett dussin trådar som ar upp ämnet, men för att sumera kan jag säga att det blir svårt att hitta en olja till vettigt pris som inte leder ström och klarar av att ta upp tillräckligt mycket värme. Om du inte är berädd att slänga ut tiotusentals kronor på olja så är vanligt batterivatten det ultimata.
För om du väljer något billigt alternativ som tex matolja så kommer det gå så segt att det skulle kyla kasst, och då är hela iden med vattenkylning borta.
Men om du nu är så rädd för vatten är kompressorkylning att rekomendera.

Permalänk
Medlem

Jag har min dator i frysen....... -22 idle -13 Load Vad sägs om det då??! :D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Jag har min dator i frysen....... -22 idle -13 Load Vad sägs om det då??! :D:D

Jag säger bara kondens samt vatten som kortsluter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnarf
Kolla toms hardware tror jag...de testade att kora matolja i ett kylsystem.

Så var det inte matolja i kylsystemet utan ett tätat chassi dom fyllde upp med matolja!
http://www.tomshardware.se/diverse/20060110/

Ladda ner Videon!

Permalänk
Medlem

alltså fy fan vad tufft... skulle kunna tänka mig detta om man inte va inne i datorn och pillade så mycket.. verkligen skit fräkt.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Jag har min dator i frysen....... -22 idle -13 Load Vad sägs om det då??! :D:D

Har inte din mamma lärt dig att det är fult att ljuga?