lyckas spara tv4'ans danslektionfilmer?

Permalänk
Medlem

lyckas spara tv4'ans danslektionfilmer?

Hej.

Har en på jobbet som bett mig försöka spara filmerna som man kan se på tv4as sida
då han saknar bredband så blir det så ledsamt för honom tycker han, att se dessa filmerna..

http://www.tv4.com/player/categories.aspx?progId=40145&itemId...

Jag och två till har klurat lite på detta att lyckas spara dem..
* Högerklicka gick som förväntat inte alls.
* Teleport nappade inte
* Tömma tempen och tydligt se vad för fil som sparades gick sådär,
det blev en skum fil på 8mb tror jag, men som envetet ville koppla upp sig,
detta funkade bara när man inte hade döpt om filen, men i samband
med att jag kopiera över den ur temp till nåt annat, och döpte den
till normal wmv fil, så börja den söka efter codec å misslyckades...

Funderade på att de säkert finns nåt "printscreen" program som kan snappar upp filmen och resten va skärmen så man tvingas redigera å ha sig, usch nej tack...

Så detta blir sista utvägen, att fråga expertpanelen.. hehe

Tack på förhand!
Mvh

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Glömsk

Edit: Förresten, är det här lagligt?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

Jag gick in på sidan och hittade davidm!40145,T1L![1].dat i C:\Documents and Settings\apa\Lokala inställningar\Temporary Internet Files.
Dubbelklickade på den och tada, filmtajm! Detta med Firefox.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

Jag brukar kolla i koden och se om det finns någon länk till filmfilen, och så laddar jag ner den i Free Download Manager.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Jag brukar kolla i koden och se om det finns någon länk till filmfilen, och så laddar jag ner den i Free Download Manager.

Eller med wget, för dem som sitter på *nix- eller Cygwinsystem.

Permalänk
Medlem

Har kollat koden, hittade inget logiskt..

Och som jag nämnde så fick jag hem en fil, precis som m0nkiii
beskrev, dock var den beroende av internet (uppfattade jag det som)..
jag tog den, kopierade och gav den ett mer logiskt namn, sen sket ju de
sig, då hittade den ingen codec som kunde starta filmen...

Sen om det är lagligt det vet jag inte, de är ju gratis att se för allmänheten på sidan såsett, å ingen handel skulle ske utav detta, de var bara att han så gärna ville lära sig dansa utan att skaffa sig bredbandsuppkoppling...
-sen om ni anser att det är något jättelömskt å piratigt så ber jag om ursäkt å är öppen för radera ämnet...

Kan det vara så att den .DAT filen teoretiskt ska funka självständigt utan koppling till nätet, bara att jag förvirrade allt som fanns när jag döpte om den till något annat(med .wmv i slutet) ? heh
känner mig helt korkad, säger iofs sig själv att man inte kan byta filtyp hur som helst men....

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Eller med wget, för dem som sitter på *nix- eller Cygwinsystem.

wget finns för windows också

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberZeta
Har kollat koden, hittade inget logiskt..

Och som jag nämnde så fick jag hem en fil, precis som m0nkiii
beskrev, dock var den beroende av internet (uppfattade jag det som)..
jag tog den, kopierade och gav den ett mer logiskt namn, sen sket ju de
sig, då hittade den ingen codec som kunde starta filmen...

Sen om det är lagligt det vet jag inte, de är ju gratis att se för allmänheten på sidan såsett, å ingen handel skulle ske utav detta, de var bara att han så gärna ville lära sig dansa utan att skaffa sig bredbandsuppkoppling...
-sen om ni anser att det är något jättelömskt å piratigt så ber jag om ursäkt å är öppen för radera ämnet...

Kan det vara så att den .DAT filen teoretiskt ska funka självständigt utan koppling till nätet, bara att jag förvirrade allt som fanns när jag döpte om den till något annat(med .wmv i slutet) ? heh
känner mig helt korkad, säger iofs sig själv att man inte kan byta filtyp hur som helst men....

Jag testade att flytta och döpa om nu också. Gick inte så bra
Till pandora.com finns ju ett litet javaprogram som letar upp låtarna, döper om och lägger i någon bra mapp. fast jag tror att tempfilerna går att döpa om till mp3 och få ljud ut ur dom.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Irriterande formateringar forumet lyckades med då.
Verkar vara .asx.
http://www.fimp.se/misc/t.txt

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Edit: Förresten, är det här lagligt?

Varför skulle det inte vara det? Det är ju tv-kanalen själv som lägger ut grejerna, hade vart en annan sak om man tankat ner det olagligt från nån torrent site.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du försökt tanka hem filmen med Stream Down? (dvs den långa länken som barks text-fil har i sig). Det borde funka.