Permalänk
Glömsk

Telias 8 mbit till 24 mbit-erbjudande

Telia har nån kampanj nu där man kan uppgradera sin 8mbit-uppkoppling till 24mbit. Verkar spännande då det lär bli billigare och snabbare.

Nu har jag dessvärre hört att många haft problem med Telia 24mbit. Har någon här som haft Telia 8mbit utan problem fått problem efter uppgradering?

Cheers,

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Bytte förra året och är helnöjd

Kör med deras triple play-modem och allt funkar precis lika bra som 8mbit-varianten förutom att det går snabbare (ligger kring 16/1)

Permalänk
Medlem

Re: Telias 8 mbit till 24 mbit-erbjudande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Telia har nån kampanj nu där man kan uppgradera sin 8mbit-uppkoppling till 24mbit. Verkar spännande då det lär bli billigare och snabbare.

Was? Tell me more!

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Re: Re: Telias 8 mbit till 24 mbit-erbjudande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Was? Tell me more!

Jag fick några papper i julas om att man kan uppgradera sig "gratis" från 8->24 Mbit/s om man band sig i ytterligare 12 månader. Det gällde dock ett företagsabonnemang (~1000 kr/mån inkl moms), ingen koll på om det finns något liknande för privatpersoner.

Permalänk

När jag gick från 8mbit telia till 24mbit telia så har allt gått åt helvete.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
När jag gick från 8mbit telia till 24mbit telia så har allt gått åt helvete.

Kan du specifiera? På vilket sätt har det gått åt helvete?

Permalänk
Medlem

Inga problem här...

Men dessvärre blev jag lite sne då jag i dagararna fick besked om att Bredbandsbolaget ska etablera sig på allvar här Kalmar framöver..

Fick ett erbjudande om upp till 100mbit för 200kr/månad i ett halvår...

Ni som har Bredbandsbolaget...Hur är det med tillförlitligheten och support?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Telias 8 mbit till 24 mbit-erbjudande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanS
Jag fick några papper i julas om att man kan uppgradera sig "gratis" från 8->24 Mbit/s om man band sig i ytterligare 12 månader. Det gällde dock ett företagsabonnemang (~1000 kr/mån inkl moms), ingen koll på om det finns något liknande för privatpersoner.

Ungefär nåt sånt, fick erbjudandet igår

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
När jag gick från 8mbit telia till 24mbit telia så har allt gått åt helvete.

På vilket sätt då?

Jag har också fått erbjudande från telia att byta från 8mbit till 24mbit.

Permalänk
Medlem

fick erbjudande om billigare månadskostnad då jag bor 50m för långt från stationen. Men då skulle jag binda upp mig i 12 månader till. Tänkte Far åt *vete!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III