Permalänk
Medlem

Internt trådlöst PC-card i bärbar?

Jag har just köpt en begagnad compaq armada m300. I den finns en intern plats där modemet sitter. Man kommer åt den genom en liten lucka på baksidan. Jag tror att det är en PC-card-plats. Finns det några trådlösa nätverkskort som passar istället för modemet? Inte så ofta man ringer upp...

Var kan man leta?

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Mjo, tackar.

Men jag tror att det är nån slags mini PC-card. mini pcmcia kanske det heter?

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Problemet är bara att du behöver en antenn också. Kortet i sig är no good.
Jag gav upp när jag insåg hur jobbigt det är att hitta interna antenner, samt hur omfattande de är att installera. Såg iofs någon som sålde på ebay.
Slutade med att jag köpte ett PC-card. Men det är sjukt störande med grejer som sticker ut ur datorn. =/

Visa signatur

Oh. Uhm, look... if we built this large wooden badger...

Permalänk
Medlem

3com har ju sitt Xjack som man kan trycka in. Synd bara att de patenterat det så att det blir dyrt. 450 spänn får man punga ut för ett sånt (här).

Tror inte det är miniPCI. Kontakten ser inte ut så där.

High fiddelitty:

Den lilla vita saken är kontakten med moderkortet och så sitter det två sladdar i andra ändan...

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.