Permalänk
Medlem

Varför kan man inte slå på AA? Det funkar ju inte ens om man försöker slå på det i grafikkortets kontrollpanel. Finns det något sätt att få igång AA?

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig i mitt liv våga dra på AA i sådana krävande spel, min dator skulle gråta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Varför kan man inte slå på AA? Det funkar ju inte ens om man försöker slå på det i grafikkortets kontrollpanel. Finns det något sätt att få igång AA?

På ATI-kort kan du använda catalystprogrammet och tvinga AA. Det fungerar på GRAW.

Permalänk
Medlem

hackade även när man sänkte grafiken så mkt som gick, då är det faen inte min dator det är fel på utan spelet som är kasst optimerat :S kan ju säga att jag har lirat många lir som var betydligt snyggare än dedär och det har flytit på bättre :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Underbart spel helt enklet, allt från ljud till spelkänsla. Grin har lyckats rejält, fast jag är ingen fan av det där tekniska, vill inte på förhand veta vart fienden är ..men men kul spel iaf.

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
På ATI-kort kan du använda catalystprogrammet och tvinga AA. Det fungerar på GRAW.

Men då borde det väl funka med ati tray tools också? Jag har det eftersom att jag använder omegas drivrutiner. Testade att ändra men märkte ingen skillnad. Är det Direct3D eller openGL?

Permalänk
Medlem

Jag får blåskärm så fort jag startar spelet, PhysX är installerat. Hinner alltså inte ens komma in på menyn eller se introt eller företagens egna.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
Underbart spel helt enklet, allt från ljud till spelkänsla. Grin har lyckats rejält, fast jag är ingen fan av det där tekniska, vill inte på förhand veta vart fienden är ..men men kul spel iaf.

Det kan man stänga av. Fast det är lite löjligt att det ens finns. :/

Permalänk
Medlem

Sgt. Pepper: All utrustning som används i spelet är sånt som är prototyper i amerikanska armen just nu och beräknas komma om några år, inklusive röd/grön markeringarna på "skärmen" och allt sådant.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Men då borde det väl funka med ati tray tools också? Jag har det eftersom att jag använder omegas drivrutiner. Testade att ändra men märkte ingen skillnad. Är det Direct3D eller openGL?

Tyvärr har jag inte svaret på frågan.

Men för de som har problem med AA,
prova att sätta AF x16. Det fungerar tydligen för att lösa AA-problem (!) för en kille som kör Geforce 7900GTX.

Det skulle ju vara listigt om det är så att et handlar om AF, då HDR och AA ofta är i konflikt (HDR är ju en stor grej i GRAW).

Prova gärna och rapportera hur det gick. Jag är bara mellanhand i detta.

Permalänk
Medlem

Kommande 360 titlar:
The darkness
Stranglehold
Mass effect
Killing day
Lost planet
Table tennis
Test Drive Unlimited
Dead rising
Saint's Row
Prey (multi format)
Frame City Killer
Too Human
Hitman: Blood money (multi format)
Gears of War

Kommande intressanta pc titlar:
Crysis.... (kommer till 360)

=/

*Kramar min 360*

Permalänk

Men herrejävlagud, vinkla lite till är du snäll.

http://www.gamespot.com/forums/show_msgs.php?topic_id=2414596...

Listan är lite daterad, vissa spel har redan kommit, men ändå finns det tonvis att extremt lovande titlar.

Mothman "Kommande" brukar iofs betyda "kommer om 20 år". Och hur ska de kunna följa markerade fiender genom väggar osv? Det verkar lite väl high tech.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Men herrejävlagud, vinkla lite till är du snäll.

http://www.gamespot.com/forums/show_msgs.php?topic_id=2414596...

Men snälla du, vart i min post sa jag att jag talar för alla spelare på det här jordklotet? Du måste väl för fan fatta att det är min åsikt om vad jag längtar efter/tycker verka intressant.
Hur fan kan det vara en vinkling?

Lär dig att förstå innehållet i en annan medlems post innan du får tuppjucket och ska "bevisa" att så är det minsann inte utan så här är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
Tyvärr har jag inte svaret på frågan.

Men för de som har problem med AA,
prova att sätta AF x16. Det fungerar tydligen för att lösa AA-problem (!) för en kille som kör Geforce 7900GTX.

Det skulle ju vara listigt om det är så att et handlar om AF, då HDR och AA ofta är i konflikt (HDR är ju en stor grej i GRAW).

Prova gärna och rapportera hur det gick. Jag är bara mellanhand i detta.

Det blev ingen skillnad när jag satte AF till x16.

Permalänk

Har inte lyckats få i gång demot än och det verkar som jag inte är den enda som har problem med detta. Hur som helst så tycker jag det är kul när folk dömmer ut ett spel pågrund av dess demo. Demos kan i många fall skilja sig en hel del från den slutliga produkten, dels pågrund av optimering och dels pågrund av att utvecklarna bestämmer sig för att kanske ändra vissa saker. Jag älskar realistiska fps spel och blev grymt besviken på demot till Lock Down och har sen dess även läst en del reviews om det och där framgår att detta inte har ändras i den fulla versionen. Jag har inget emot konsoler (äger själv en ps2) men då det drabbar mig som pc ägare blir jag lite trött. Med detta menar jag att spelserier som jag gillat på pc övergår till att portas från konsol och det är väldigt få spel som blir bra portade. Jag kommer bli väldigt glad när mus o tangentbord blir standard på konsol (man kan ju alltid hoppas:)) dels som pc ägare men även som konsol ägare. Idag finns det inget som slår denna styrning och detta beror inte på att jag inte kan styra med en handkontroll utan på att precisionen inte kommer i närheten av musen.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Ang. AA
ett uttalande från en utan utvecklarna.

"AA and deferred lighting (which is used in GRAW) are not combinable. It's a restriction of PC hardware, not the game."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Det blev ingen skillnad när jag satte AF till x16.

Oki, det funkar för en del i varje fall. Magi som vanligt alltså.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Men snälla du, vart i min post sa jag att jag talar för alla spelare på det här jordklotet? Du måste väl för fan fatta att det är min åsikt om vad jag längtar efter/tycker verka intressant.
Hur fan kan det vara en vinkling?

Lär dig att förstå innehållet i en annan medlems post innan du får tuppjucket och ska "bevisa" att så är det minsann inte utan så här är det.

Okej. Då vill jag bara tillägga at fin post var meningsfull. Verkligen.

Permalänk
Medlem

Ska dynamic shadows verkligen vara såhär flimrigt och fult? lite kass kvalité på filmen men det går att se..

http://rapidshare.de/files/19085410/graw.wmv.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Demos kan i många fall skilja sig en hel del från den slutliga produkten, dels pågrund av optimering och dels pågrund av att utvecklarna bestämmer sig för att kanske ändra vissa saker.

Sorry men fullversionen var inte mycket att hurra för heller. Jag saknar skogsbanor, gillar ej CQB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dekau
Ang. AA
ett uttalande från en utan utvecklarna.

"AA and deferred lighting (which is used in GRAW) are not combinable. It's a restriction of PC hardware, not the game."

fan va lamt.. ska inte 512mb klara sånt båda samtidigt ? v ilket jävla skämt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Sorry men fullversionen var inte mycket att hurra för heller. Jag saknar skogsbanor, gillar ej CQB.

Skogsbanor fick inte finnas med. Jag har tex undrat varför gubben inte kan bära en kniv och svaret är att kniv och smyg används i splinter cell.
Ubi delar på spelen så.

Kan tillägga att om någon tycker att musen rör sig lite segt, som att den släpar efter en 2ms så är det för att du har för låg framerate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRo222
Sorry men fullversionen var inte mycket att hurra för heller. Jag saknar skogsbanor, gillar ej CQB.

Så vitt jag vet så finns inte fullversionen att köpa än så då antar jag att du menar Xbox 360 versionen, ifall så är fallet så ska tydligen denna version och pc skilja sig lite grand. Jag är mest intresserad av att veta hur "arkadigt" spelet är, spel som Counter Strike är visserligen roliga men jag föredrar mer spel som Americas Army (alltså realistiska).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Om det inte kommer finnas skogsbanor med så sjunker spelet avsevärt i mina ögen, ååååh, skit också. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Så vitt jag vet så finns inte fullversionen att köpa än så då antar jag att du menar Xbox 360 versionen

Vem sa att jag köpte det?

Permalänk

Jag kanske har hittat ett möjligt fix för er som har en väldigt låg fps fast ni möter systemkraven. Tydligen så är det ljudkortet som spökar.

Start > Kör > dxdiag > Ljud > Sätt Hardware acceleration på full/max.

När jag gjorde detta tjänade jag ungefär 15fps. Jag är fortfarande inte nöjd men det blev en förbättring i alla fall..

BTW, jag hoppas verkligen ni har senaste drivrutiner till grafik, ljud och kanske t.o.m moderkort.. spelet måste tydligen ha senaste ljuddrivisar.

Dator: AMD 2800+, 1024RAM, R9800pro 128ddr och SB PCI 128 (äckligt gammalt ljudkort så det förvånade mig inte att fpsen blev fuckad.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Ska dynamic shadows verkligen vara såhär flimrigt och fult? lite kass kvalité på filmen men det går att se..

http://rapidshare.de/files/19085410/graw.wmv.html

Permalänk
Medlem

Har skrivit detta på en klan/föreningssajt med, tycket att texten kunde fylla ett syfte även här.

Demon är ute och folk postar på alla möjliga forum. Jag har lusläst 4-5 stycken den senaste tiden och tänkte dra några allmänna puckar som kommer upp.

1) Systemkrav
GRAW slukar kraft. Systemkraven är enorma, man kan säga att de mörkades av Ubi och Grin om man vill. Det är inte så att spelet inte går att spela. MEn vill du köra på höga grafikinställningar så är det ett 7900GT kort med 512 mb som gäller. en vanlig 7900 gör att du får hålla dig till medium settings. Nu kan ju de nya PhysX-korten kanske råda bot på detta, men det är min egen spekulation.

2) Systeminställningar
Spelet kräver nyaste drivrutiner av allt. Folk har fått mycket bättre grafik sedan de bytt drivrutiner på sitt ljudkort (!) till exempel. Det rör då X-fi kort som avlastar CPU.

Vidare finns det många som upplever problem med Anti-Aliasing (AA), då AA har problem att fungera med HDR. Detta är ett hårdvaruproblem som inte är spelrelaterat. Men GRAW förlitar sig mycket på HDR för olika ljuseffekter (bla ljusförstärkning om natten) så HDR är viktigt för spelet. Detta gör att många får sneda lyktstoplar, väldigt taggig grafik och liknande utan AA. En del har emellertid fått ordning på detta genom att öka AF (som styr textures och inte har med sneda lyktstolpar etc att göra egentligen) till *16. Många får emellertid inte denna effekt.

SLI verkar inte ge mycket effekt i GRAW, men ändra inställningarna från SFR (grundinst för GRAW) till AFR2 då ger SLI mer effekt.

En del upplever lag på musen det går att ordna med drivrutiner eller (på nidiva) ändra antalet bilder (frames) att skapa i förväg (render ahead) till 0.

Generellt kan man säga att det inte är något system i vilka som har problem. En del påstår att de har bra grafik på 6800GT kort. Det är säkert sant, men de kan ju ha låg fps för det. Vidare tycks nidivakort ha mer problem (gamla drivrutiner troligen), men även nidivakort fungerar bra, så dra inga stora växlar på det.

Slutligen kan det sammanfattas att spelet kräver mycket båda av hårdvaran och dess drivrutiner. Min idé om vad som var en high end rig har ändrats en del efter att ha läst vad folk har för riggar när de ändå inte får high settings på GRAW.

3) Buggar
Tämligen bugfritt. Mycket få buggar har rapporterats och de flesta är inte det. Det handlar om att folk sitter på suboptimerade riggar (ofta det som är fallet, inte hårdvaran).

Två saker som folk stör sig på är att det inte går att skjuta under bilar, däremot kan man se under bilar. En del menar att man kan skjuta under bilar om man lägger sig ned och prövar typ 20 gånger på samma ställe. Detta borde ordnas.

Det andra är att folk vill ha mer funktioner styrda av knappsatsen och inte av menyer i gränssnittet. En del upplever det lite "portat" från Xbox att ha virtuella menyer och inte tangentbordsstyrning på ex.vis byte av vapen (den funktion som folk huvudsakligen gnällt på).

4) MP
I juni kommer en patch med mer multiplayer funktioner. Då hoppas och tror många att filerna för dedicerade servrar kommer ut. Visst går det att köra dedicerad server nu med, men bara genom att köra spelet i serverburken, och på burk med grafikkort. Det är således omöjligt att ha en GRAW-server hos en webb-värd för närvarande.

Med spelet följer MP-stilen Domination, som går ut på att ta och hålla terräng (om man väljer att ha begränsat med spawns så är det ju en poäng att slå ihäl folk med).
I juni kommer traditionell Deathmatch för de som vill ha det så.

5) Spelet i sig
Spelet i sig har bara fått lovord så vitt jag har sett. Visst finns det whiners och folk som tycks vara anställda av Sierra, men de är mycket få. De som har lyckats få styr på sina riggar och spelat demon (spelet finns piratkopierat redan för övrigt) är mycket nöjda. Flera av dem tycker att det är den gamla GR-känslan. Med detta avses oftast inte alltför snabb framryckning, ordentlig tillfredställelse när man faktiskt dödar någon, rycka till när det smäller, krigskänsla och inte SWAT-känsla (stor skillnad).

En del upplever att spelet är inzoomat, men det kan ha att göra med fov 75. Detta skall emellertid gå att ändra om jag förstått saken rätt.

Slutligen en länk till Gamespys recension:

http://pc.gamespy.com/pc/tom-clancys-ghost-recon-3/703438p1.h...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
Har skrivit detta på en klan/föreningssajt med, tycket att texten kunde fylla ett syfte även här.

Demon är ute och folk postar på alla möjliga forum. Jag har lusläst 4-5 stycken den senaste tiden och tänkte dra några allmänna puckar som kommer upp.

1) Systemkrav
GRAW slukar kraft. Systemkraven är enorma, man kan säga att de mörkades av Ubi och Grin om man vill. Det är inte så att spelet inte går att spela. MEn vill du köra på höga grafikinställningar så är det ett 7900GT kort med 512 mb som gäller. en vanlig 7900 gör att du får hålla dig till medium settings. Nu kan ju de nya PhysX-korten kanske råda bot på detta, men det är min egen spekulation.

2) Systeminställningar
Spelet kräver nyaste drivrutiner av allt. Folk har fått mycket bättre grafik sedan de bytt drivrutiner på sitt ljudkort (!) till exempel. Det rör då X-fi kort som avlastar CPU.

Vidare finns det många som upplever problem med Anti-Aliasing (AA), då AA har problem att fungera med HDR. Detta är ett hårdvaruproblem som inte är spelrelaterat. Men GRAW förlitar sig mycket på HDR för olika ljuseffekter (bla ljusförstärkning om natten) så HDR är viktigt för spelet. Detta gör att många får sneda lyktstoplar, väldigt taggig grafik och liknande utan AA. En del har emellertid fått ordning på detta genom att öka AF (som styr textures och inte har med sneda lyktstolpar etc att göra egentligen) till *16. Många får emellertid inte denna effekt.

http://pc.gamespy.com/pc/tom-clancys-gho...

Fin summering men det går att spela med ifs klockad 7900GT i 1280 och allt på max med 40+FPS. Texturer ändrar man i filen renderer_settings.xml som finns under Data/settings. Bara öppna i anteckningar och ändra value till higt så det ser ut så här: <variable name="texture_quality" value="high"/>

Då får man högupplösta texturer och prestandan påverkas nästan inte alls. Sedan är det bara att ställa in AF till 16 och ja det känns nästan som man får AA på köpet men inte på allt så det kan vara en illusion eller nåt :).

PhysX-korten har inget med grafiken att göra utan räknar ut fysiken. Därmed har du fel att det kan hjälpa spelet att gå bättre. Det enda man får med PhysX är snyggare explosioner och bättre fysik.

Din länk till Gamespy funkar inte så här är den rätta länken http://pc.gamespy.com/pc/tom-clancys-ghost-recon-3/703438p1.h...

Angående spelet i sig så är det mycket go stämning i den och bra känsla! Speciellt i coop! Tycker det är bättre än gamla GR faktiskt :). Och nej skogsområden är tråkiga i jämförelse med CQB så bra att striderna utspelar sig i stadsområden.

Permalänk
Medlem

Har fixat länken, tackar för påpekandet (nu var det ju onödigt med ditt inlägg ändå. jaja).

Jo jag är med på det du säger om PhysX och jag var ju försiktig och menade att det bara var spekulation. Men om nu folk får bättre grafik för att X-fi kortens drivrutiner uppateras så känns det inte orimligt att PhysX-kort skulle kunna (genom bieffekten att grafikkortet avlastas) fixa grafiken till det bättre.

Naturligtvis tror jag inte att det skulle kunna ersätta avsaknad av 512mb i minne på kortet, men kanske lyfta ett medium-end kort något i grafikavseende (förutom då de direkta PhysX-effekterna som borde infinna sig i vilket fall om man har ett PhysXkort och spelar GRAW).

I vilket fall är jag fortfarande positiv till spelet. Men de måste bara fixa dedicated server möjligheten, så är det bara. Men jag förutsätter att det görs, tills vidare är har inget dykt upp som jag inte tror kan moddas/förklaras/patchas.