Permalänk
Medlem

Acer Aspire 5024WLMi

Hej hej!

Jag undrar om denna bärbara datorn duger för spelande? eller om man ska satsa på intel?

För övrigt verkar det vara en väldigt prisvärd dator... Men jag vill vet vad prestandan räcker till?

Jag undrar om den skulle klara ett spel som... som "Oblivion", vet att den inte gör det på högsta grafiken dock, men.. om det går, flyter på alltså?

Cpu: AMD Turion 64 mobil teknik ML-34 - 64-bitars (1.8 GHZ)

Cacheminne: 1 MB - L2-cache

Minne: 1024 MB (installerad) / 2 GB (max)

DDR SDRAM ( 2 x 512 MB )

Hårddisk: 100GB

Optisk enhet: DVD±RW (+R dubbla lager) - integrerad

Skärm: 15.4" TFT aktiv matris WXGA (1280 x 800)
24 bitar (16,7 miljoner färger)

Grafikkort: ATI MOBILITY RADEON X700 - 256 MB

Permalänk
Medlem

Den har värmeproblem.. men visst.. den funkar ändå.. prestandan är väl bra.. men jag gillar inte att den blir för varm... allt ska vara perfeeekt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Re: Acer Aspire 5024WLMi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojs
Hej hej!

Jag undrar om denna bärbara datorn duger för spelande? eller om man ska satsa på intel?

För övrigt verkar det vara en väldigt prisvärd dator... Men jag vill vet vad prestandan räcker till?

Jag undrar om den skulle klara ett spel som... som "Oblivion", vet att den inte gör det på högsta grafiken dock, men.. om det går, flyter på alltså?

Cpu: AMD Turion 64 mobil teknik ML-34 - 64-bitars (1.8 GHZ)

Cacheminne: 1 MB - L2-cache

Minne: 1024 MB (installerad) / 2 GB (max)

DDR SDRAM ( 2 x 512 MB )

Hårddisk: 100GB

Optisk enhet: DVD±RW (+R dubbla lager) - integrerad

Skärm: 15.4" TFT aktiv matris WXGA (1280 x 800)
24 bitar (16,7 miljoner färger)

Grafikkort: ATI MOBILITY RADEON X700 - 256 MB

Ja den räcker, då den är ekvalent till en geforce 6600gt så klarar den spelet inte på max men på spelbar nivå med lite ögongodis på...

Däremot som föregående, OM du har möjlighet, leta samma konfig i en annan dator, visserligen blir det en slant mer, men du slipper att behöva undervolta o ha insug till fläkten undertill!

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

Asus A6KT har en dator med nästan exakt samma spec, fast ett x1600 istället för acers x700, fast då får du lägga en tusing till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jessevp2
Asus A6KT har en dator med nästan exakt samma spec, fast ett x1600 istället för acers x700, fast då får du lägga en tusing till.

låter som ett väldigt bra alternativ.

synd dock att den datorn typ får sämre poäng i 3dmark.. det trodde jag inte :S kanske bättre i 3dmark 05 dock.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

128 & 256 gör stor skillnad... asus har x1600 med 256 också.. dom kostar en tusenlapp extra men då får du yonah prolle också. dock får du bara 512mb minne men d går lätt o slänga dit ytterligare 512

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.