Permalänk
Medlem

Bitcomet segar ner hela internet

Ok, detta kan låta löjligt, men mitt internet är väldigt segt ofta när jag kör bitcomet. Har 24/1 lina, och det blir ofta slött även om jag tankar i lägre hastigheter.

Har BBB. Är det nån som vet om BBB ska konfigureras för PPPoe eller nåt annat i routern? Tack för svar

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Du har ju väldigt liten upload, om du kör på 50% kanske de flyter på bra men sen blir det mkt segare..

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

Nog för att bitcomet är fullt med buggar men att det skulle slöa ner hela internet tvivlar jag på. Dock kanske du menade att Bittorent-trafik i sig slöade ner hela internet?

Om din router har prioriteringsinställningar, se till att prioritera ACK-paket, om inte så får du sätta din upload till 80% så att ACK-paketen får plats. 50% är lite overkill.. man vill ju kunna ladda upp också.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Har en Dlink 604. Har inte kollat om det finns prioritetsinställningar. Tack för dom snabba svaren hursomhelst.

Vad rekommenderas för bittorrent-client då?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Bittorrent tycker om att ha en massa connections. Jag kan tänka mig att din router inte tycker om det, så prova utan router och se om det blir en förbättring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thom.g
Har en Dlink 604. Har inte kollat om det finns prioritetsinställningar. Tack för dom snabba svaren hursomhelst.

Vad rekommenderas för bittorrent-client då?

Testa µtorrent ( www.utorrent.com )

Permalänk
Medlem

Kan inte hålla med om att bitcomet ska vara fullt med buggar eller dåligt på något sätt, har kört det länge och det har alltid funkat prima.

Somsagt så kan du dock strypa din upload samt ställa in i bitcomet hur många samtidiga anslutningar som får öppnas, det bör fixa dina problem.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Så ni vet är det EXTREMT många personer som kontaktar din dator och lämna och tar data från dig hela tiden.
Upp till 100 simulanta användare gör det per sekund. Det tar jävligt stor kraft från datorn och bredbandet.

Som att säga att:

Vi har en korridår. Det går Tjocka personer i rad. Mer effektivt.
I en annan korridår så går extremt många smala personer som blockerar upp hela korridåren då alla har bråttom.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Så ni vet är det EXTREMT många personer som kontaktar din dator och lämna och tar data från dig hela tiden.
Upp till 100 simulanta användare gör det per sekund. Det tar jävligt stor kraft från datorn och bredbandet.

Som att säga att:

Vi har en korridår. Det går Tjocka personer i rad. Mer effektivt.
I en annan korridår så går extremt många smala personer som blockerar upp hela korridåren då att ha bråttom.

Haha, dagens, kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem

Det var min router som antagligen inte klarade av att hantera all trafik. Har allt direkt inkopplat i modemet nu (det är en switch inbyggd), och det fungerar mycket bättre nu.

Hoppas detta kan hjälpa någon i framtiden.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.