Permalänk
Medlem

Ljudproblem et.c

Tjenixen!

Har för en tid sedan problem med att spela upp ljud med datorn. Gör jag något system krävande så dras hastigheten på uppspelandet ner extremt mycket(pitchas typ).
T.ex när jag spelar något i winamp(oavsett om det är wav,mp3,kvaliteskillnad et.c.) och startar något program så verkar det som den lägger högsta prioritet på att öppna programmet eftersom ljudet "segas ner" och börjar brusa rejält. Detta tills programmet är "helt igång".
Kanske kan tyckas som en petitess men är lite jobbigt när jag t.ex. spelar gta:sa och ljudet fuckar sig så fort jag vänder mig eller något avancerat ska renderas.

Jag är osäker när problemet uppstod men skulle inte förvåna mig om det hade med mitt ny inköpta ljudkort(maya44). Tidigare körde jag på det integrerade ljudkortet(som jag helst undviker att använda då det kommer störningar får nordbryggan) och då fungerade det.
Det kan också ha att göra med att jag gjort inte ominstallation av windows för ett tag sedan. Problem uppstod inte direkt efter ominstallationen men efter någon månad eller så.

Tidigare kunde jag spela gta:sa utan några som helst problem med att det "hacka"(grafik då) men sedan ominstallationen så hackar det sönder även när jag kör på lägsta grafik-inställningar.

Jag har en p4@2.8ghz, radeon9600pro(kör på omega's senaste drivisar och har dragit alla reglage till 'performance') och ett maya44-ljudkort(som jag sa tidigare ).

Jätte tacksam för all möjlig hjälp jag kan tänkas få! Jag är säker på att någon annan har haft liknande problem men efter en sökning i forumet så kunde jag hitta något(ärligt så är jag osäker på vad jag ska söka på).

Ni får ursäkta mina luddiga förklaringar.
Ha en trevlig helg också! Hare bra /Chux

Visa signatur

... om jag får säga det själv!