Behöver ha min server under bättre lina.

Permalänk
Medlem

Behöver ha min server under bättre lina.

Jag behöver få min server under bättre lina, jag har ju själva servern men adsl är inte kul :(.
Jag betalar gärna för linan strömen och lite extra, någon som vet vart man kan ha den?, kanske någon vill kan ha den åt mig?.

Tacksamm för seriösa svar!, om du inte har något att tillföra posta inte heler då!.

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

www.crystone.se

eller annan co-location-tjänst

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Port80 har ju, men det är ju inte det billigaste.
http://www.rixtelecom.se/generate.php?sid=191&r=m

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

jadu det beror ju på. enklaste är ju att hitta någon polare / släkting som sitter med en bättre lina och köra den där. (vem vet din mormor kanske sitter på BBB lan och inte ens använder skiten? )

annars är det väl bara att börja kolla runt bland företag som erbjuder detta, "co-location" är vad du ska titta efter.. detta medför dock flera problem, för det första måste du med största säkerhet ha en rackmonterbar server, för det andra kostar det nog massor med mer pengar än vad du är sugen på att lägga ut. (orkar inte spana så mkt men t.ex verkar det som att bahnhof vill ha 1000:- i månaden för 1U i rackskåp på 10mbit med medel 0,5mbit i månaden vilket ger typ 160gb i månaden i transfer...)

så, detta är verkligheten, inte mkt göra åt, som sagt, satsa på att hitta en hemmalina...

Permalänk
Medlem

Har kollat runt bland väner och släktingar men ingen har bättre adsl :(. får väll hyra dyrt då.. lr någon som vet när vdsl2 kommer byggas ut?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

Annars koppla in en ytterliggare adsl anslutning på ett annat kopparpar, de allra flesta har två tillgängliga medans bara ett används i normala fall.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Annars koppla in en ytterliggare adsl anslutning på ett annat kopparpar, de allra flesta har två tillgängliga medans bara ett används i normala fall.

i mina 4 lägenheter, och det hus jag växte upp i, så har det då bara funnits ett kopparpar...

enda huset jag haft mer än ett är det jag bor i nu, och då är det en tvåvåningsvilla för 2 familjer (vilket rent logiskt leder till 2 abbonemang och 2 kopparpar).

Jag skulle då vilja säga att dubbla kopparpar i en enfamiljebostad snarare enbart finns i undantagsfall..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Undantagsfal är att överdriva.
Det finns ju såklart inte till alla(långtifrån), men däremot så kan jag säga att i princip alla hus(villor) som fått koppar indraget runt början av 60 talet och framåt har som regel två kopparpar, tidigare så använde man blykabel med antingen ett eller två par men då kunde det variera.
Ett annat undantagsfall är om man har luftburen kabel, då finns också risken att man bara har ett par.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

bara en fråga.. om jag skulle ha två kopparlinor vilket jag inte vet.. så hur kan det hjälpa mig? 2mbit upload på något sätt lr 24/24? jag trode inte de gick..

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

Blir som en till lina. Och sen så beror det väl på vad för data det är som går i genom? Alltså om man ställer den hos någon host.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold