The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
kolla i avklarade delen i din questbook om du har fått texten som jag skrev i första posten till fingers of the mountain

Den texten står under "Completed" så lite konstigt är det att den pekar fortfarande i den staden.

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Den texten står under "Completed" så lite konstigt är det att den pekar fortfarande i den staden.

kan det vara så att du inte klarat av fingers of the mountain part 2? men det borde inte spela någon roll igentligen du har fått din rekomendation så du kan nog vara lugn

Permalänk

Har precis fixat detta spel, dock flyter det inge vidare. Konstigt tycker jag med tanke på att jag uppfyller de rekommenderade kraven.

Har följande; P4:a 3 Ghz med 2048 i minne. Grafikkortet är 7900 GTX (vilket iochförsig inte stöds). Testade här (http://www.systemrequirementslab.com) och enligt testet skulle min dator kunna driva spelet.

Obs, jag testade med högsta inställningarna. Kanske klarar inte mitt system dessa?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Den texten står under "Completed" så lite konstigt är det att den pekar fortfarande i den staden.

*SPOILERVARNING*

Du gav boken till en Mage i Guildet, eller hur?
Bra, du har din rekommendation...gå nu in på Mages Guild
och stjäl tillbaka boken och ge den till Earana som pilen pekar på..

Hoppas att du har en Velkynd Stone kvar någonstans också.

Mvh

Permalänk
Medlem

jag förstår inte var man ska kunna hitta glasarmors...var finns dom att hitta är frågan då?

Visa signatur

thank you all for keeping the scene aliiiiiive !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humanisten
Har precis fixat detta spel, dock flyter det inge vidare. Konstigt tycker jag med tanke på att jag uppfyller de rekommenderade kraven.

Har följande; P4:a 3 Ghz med 2048 i minne. Grafikkortet är 7900 GTX (vilket iochförsig inte stöds). Testade här (http://www.systemrequirementslab.com) och enligt testet skulle min dator kunna driva spelet.

Obs, jag testade med högsta inställningarna. Kanske klarar inte mitt system dessa?

Det flyter inte till 100% för mig heller med maxade inställningar i 1280*. Spelet slukar RAM som tusan. Men i ett sånt här spel kan jag lätt leva med 30+ i FPS. Det finns dock lite tweakar i vår FAQ på forumet som är värda att testa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cippo
jag förstår inte var man ska kunna hitta glasarmors...var finns dom att hitta är frågan då?

Du måste nå en viss level för att dessa ska börja användas och säljas. När du har nått den så har tom banditerna längs vägarna glasarmors. Gillar du inte levelsystemet så finns det moddar som ändrar detta totalt för lite mer oldschool då bla alla armors och vapen alltid finns att tillgå, dock till betydligt högre priser.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
[B]Det flyter inte till 100% för mig heller med maxade inställningar i 1280*. Spelet slukar RAM som tusan. Men i ett sånt här spel kan jag lätt leva med 30+ i FPS. Det finns dock lite tweakar i vår FAQ på forumet som är värda att testa.

Kör i 1024 * 768. Tyckte faktiskt inte grafiken var särledes snygg heller för den delen, vilket föranleder mig att tro att något är fel.

Spelet kände inte igen mitt grafikkort. Kanske kan det spela roll? Hursomhelst borde jag kunna få ut mer prestanda ur spelet. Någon annan med dylik dator som mig som kan konfirmera/vederlägga att prestandan räcker?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk

Då var man äntligen klar med huset:) Det blev mycket mer än jag hade väntat mig, men jag är ändå riktigt nöjd med resultatet. Hittade ett schysst ställe nord-öst om EC vid en liten damm och med klar utsikt över både Niben, IC, samt alla berg runt om. Ett stall med en liten hage finns till pållen, och en skön uteplats på sidan av huset med stolar, bord och bärs för vår karaktär:D (Se sista bild)
Klämmde även in lite smågrejer som en pricktavla för bågskytte, en brunn, lite rabatter, samt några ljus på vettiga ställen.

Nu skall det bara bugg-testas lite på några polares system innan jag låter folk ladda ner det. Särskillt när det gäller lådor, skåp, tunnor, etc som man skall kunna förvara saker i. Jag har läst mycket om folk som har haft problem med att ens saker försvinner efter ett tag. Men jag har hittat ett antal lösningar på detta och hoppas att det ska funka problemfritt.

Några bilder med riktig sommar-kännsla (Öppna i nytt fönster för full storlek)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Mr. Bravo har du kollat så du kan lämmna saker kvar i huset utan att det försvinner?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Mr. Bravo har du kollat så du kan lämmna saker kvar i huset utan att det försvinner?

Det ska jag bla testa senare ikväll. Det blir till att slänga runt en massa loot i huset och i lådor för att sen spola fram tiden några veckor och se om allt är kvar. Enligt det jag har läst så är det en viss "refresh"-funtion som får ens saker att försvinna. Detta går att ställa in på alla förvarings-objekt samt själva cellen som man har byggt allt på. Jag har dubbelkollat detta på allt, inklusive lådor som finns utomhus. Så det borde funka. Men man vet aldrig.

Personligen kommer jag nog aldrig våga lägga något riktigt värdefullt/unikt i ett moddat hus. Det får ligga kvar i Anvil-kåken. Jag råder alla andra om det också som värdesätter sin karaktärs fynd och priser från många timmars spelande. Är ni envisa så anteckna iaf namnet på föremålet så ni lätt kan få tillbaka det via console i värsta fall:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

hela spelet är byggt på den där respawn funktionen så det är lite smådrygt oftast är det mat och saker i lådor som nollställs och fylls på efter 3 dagar. Verkar vara så på allt i grottor tycker det är lite små löjligt när det verkar finnas fler smugglar/ väg-tjuvar än vad det finns namngivna invånare i spelet...

Permalänk

"Respawn" hette det ja. Hur som helst så sägs det att lådor och dylikt med prefixet "pc" innan namnet skall vara sådana som inte respawnar. Använder man en annan och kryssar ur Respawn manuellt så kan det strula endå, tydligen. Problemet är att alla sorters "containers" inte finns med "pc"-prefixet, så ibland får man chansa om man inte vill ersätta med något annat. Så ett tips till er som håller på med detta är att hålla er till "pc"-prylar (Tex "pcmiddlechest01").

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

vet nån hur man kollar FPS?

Och använder oblivion flera CPU kärnor?

Permalänk
Medlem

Skriv "tdt" i konsollen så kommer det upp en visare i övre högra hörnet.
Din andra fråga har jag däremot inte någon nämnvärd koll på.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Skriv "tdt" i konsollen så kommer det upp en visare i övre högra hörnet.
Din andra fråga har jag däremot inte någon nämnvärd koll på.

Ok, tack. Vad konstigt att jag får lika många FPS med AA 2x och AA 4x ... Vad är bättre AA eller HDR?

Permalänk

Jädra märkligt. Ingen som lirar på en P4:a med 7900 GTX kort? Tycker det borde flyta bättre än vad det gör nu. Någon måste ju ha lite info hur man kan få spelet att se dugligt ut!?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3151176

Patch nästa vecka till både PC och 360, hoppas de optimerar spelet lite också.

Permalänk

Nu kan alla ladda ner mitt hus:)

Har under kvällen buggtestat en del och har faktiskt inte behövt fixa något alls. Spred runt en massa loot i huset och i alla containers och drog sen på en lång-resa i tamriel då jag använde fast-travel fram och tillbaka till olika hotell där jag sov och vilade under hela 35 orginal ingame-dygn. När jag återvände så var allt jag lämnat framme på sina ställen. Så jag antar att det funkar som det ska.

Men jag råder folk om att inte ta dit sina mest värdefulla prylar för säkerhetens skull.

Jag har laddat upp filen på tessource.com. Ladda ner och testa, ni som vill. Ge gärna kommentarer:)

http://www.tessource.net/files/file.php?id=4761

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Bara lite nyfiken vad folk här kör med hdr eller bloom? Och varför just det i så fall

Jag själv kör med hdr för att jag vet inte riktigt vad bloom gör

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

jag kör med HDR för att bloom skrämde mig AHHH MUTANTER!

Permalänk
Medlem

hej. Har två problem. Det första är när man ska sälja stulna saker till fence för tusen kronor. Och då säger fencen: You made your choice. Now leave me. Han heter Fathis Ules. Vad har jag gjort för fel? Det andra problemet är att jag inte hittar en spell som heter Shadow shape som gör att man är osynlig. jag vet att Iillusion finns i bravil och har sett den där en gång men då hade jag inte pengar till att köpa den. När jag skaffat pengar gick jag till samma person som skulle sälja den men den fanns inte. Nån som vet var jag kan hitta den?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk

sälj till en annan fence istället... Anledning till att du inte kan sälja till honom är att du gav chorrol honnorblade tillbaka till chorrolcastle iställe för att sälja den till honom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
hej. Har två problem. Det första är när man ska sälja stulna saker till fence för tusen kronor. Och då säger fencen: You made your choice. Now leave me. Han heter Fathis Ules. Vad har jag gjort för fel? Det andra problemet är att jag inte hittar en spell som heter Shadow shape som gör att man är osynlig. jag vet att Iillusion finns i bravil och har sett den där en gång men då hade jag inte pengar till att köpa den. När jag skaffat pengar gick jag till samma person som skulle sälja den men den fanns inte. Nån som vet var jag kan hitta den?

Hon som säljer spellsen, Ita Retenius eller något sådant, säljer dem bara på dagen under en viss tidsperiod.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk

Någon som vet om det finns någon mod som gör att man kan vänta lite "snabbare?"

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Medlem

Skulle öva upp skill i armory så jag satte på mig dålig utrustning och gick in i någon grotta och lät dem slå mig lite, efteråt märkte jag att min magica och strength sjunkit grymt mycket, hur får man tillbaka dom?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vernice
Skulle öva upp skill i armory så jag satte på mig dålig utrustning och gick in i någon grotta och lät dem slå mig lite, efteråt märkte jag att min magica och strength sjunkit grymt mycket, hur får man tillbaka dom?

hur kommer det sig att man ser sånna här frågor så ofta...

restore magica potion för magic
restore strength potion för ja du gissa 7ggr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vernice
Skulle öva upp skill i armory så jag satte på mig dålig utrustning och gick in i någon grotta och lät dem slå mig lite, efteråt märkte jag att min magica och strength sjunkit grymt mycket, hur får man tillbaka dom?

du går till kyrkan i chorrol eller om det var cheydinhaal och ber vi altaret

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
hur kommer det sig att man ser sånna här frågor så ofta...

restore magica potion för magic
restore strength potion för ja du gissa 7ggr.

Har nu tryckt i mig massa:

restore magica potion
restore strength potion
restore willpower potion

och inte hjälpte det någonting, magican laddas inte upp, och på strength ligger jag fortfarande 100 back.

Permalänk

jag har et likadant problem, mitt liv ligger 35 back, men jag tror att det har och göra med vilka saker du har equipped. såsom armor, rings och vilka potions du har .

Har förövrigt en fråga, vad är "skooma"