Permalänk
Medlem

är det nån som vet hur man kan få tillbaka sitt username? har nämligen glömt bort mitt och har letat som en dåre efter att få tillbaka det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
är det nån som vet hur man kan få tillbaka sitt username? har nämligen glömt bort mitt och har letat som en dåre efter att få tillbaka det

Maila deras support under "billing/account" kategorin... kan du bara identifiera dig genom kontokorts nummer, namn, adress eller annat så borde dom kunna hjälpa dig.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Oakisland söker fortfarande pirater!
kontakta faithan ingame

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Avstängd

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Learning skills x( Har fått upp memory till 5, håller på med den andra mem-skillen nu. Segt som fa-aaan. Lär komma igång med spelandet på allvar efter jag lärt mig dom så att jag kan få fokusera lite på att faktiskt kunna flyga mina skepp.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

japp det är skitsegt men såååå nyttigt och sååå viktigt!
jag ägnade de första 2 månaderna åt att bara träna learningskills inget annat. sedan började jag spela på allvar och träna upp viktiga moduler till t2!!

Permalänk

Stötte på ett roligt fenomen häromveckan:
Folk som inte har skills nog att flyga sitt skepp. En snubbe skulle hjälpa mig med ett mission (Duel of Death) med sin Mega.
Duel of Death innehåller 4 spider drones och en gurista raven.

Säger åt snubben att läsa på vad som behövs osv and off we go.
Han warpar in först och får alla npcs på sig medans jag koncetrerar mig på dronsen... efter ett tag så inser jag att snubben inte kommer att klara det. Sköld och 80% av armour borta så vi warpar ut.
Frågar honom vad har har för harderners (svar: xxxx shield xxxx armour), vapen (iridium) osv...

Inser att han inte alls är förberedd på att tanka oh säger det åt honom och får till svar att "Nej, det var dronsen som åt upp all min sköld+armour".
Oook... Spider Drone IIs gör typ 15 i skada...

Vi hoppar in igen och det slutar med att jag tar ut raven själv i min thorax...
Hade det inte varit för dronsen så hade jag klarat uppdragt själv men i vilket fall som helst, alla som spelat i mer än 6 mån borde väl ha förståndet nog att utrusta sitt skepp med rätt hardeners osv.
En (1) raven kan en Mega tanka utan problem för hur länge som helst...

Var rätt uppenbart att denna snubbe inte visste nått om tankning eftersom jag vid ett senare tillfälle får höra att han är i samma position igen fast nu i en rathunt...

Det går snabbt att träna till ett Battleship men glöm inte att man måste kunna utrusta skeppet med rätt moduler och bra vapen också...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på EVE och The Second Genesis? Jag spelar ju det "vanliga" EVE Online...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

ingen skillnad det finns bara ett EVE och det är www.eve-online.com
sedan släpps det nyare versioner allt eftersom och de är du tvungen att uppdatera till, de är gratis! alltså nya patchar vissa större med namn med stora förändringar vissa mindre osv osv

Permalänk
Medlem

har jag inte fel men är inte bloodlines ett expansion fast gratis?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
har jag inte fel men är inte bloodlines ett expansion fast gratis?

En stor patch m.a.o

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
En stor patch m.a.o

jo precis men hur stor var storleken på patchen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
jo precis men hur stor var storleken på patchen?

Stor

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Stor

kan den jämföras med Expansionen till WoW? för om den kan så känns det som att Blizzard bara försöker få ut alla pengar dom kan ifrån spelarna..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
kan den jämföras med Expansionen till WoW? för om den kan så känns det som att Blizzard bara försöker få ut alla pengar dom kan ifrån spelarna..

Det gör dom också. WoW får två nya raser och sen mest mer av samma skit. Nån sorts kontinent också iofs. Men Eve lägger gratis till nya skepp hela tiden, bl.a Titans som är helt stört stora. Om du tittar på alla gratisexpansioner till Eve så är dom tillsammans större än den till WoW.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Det gör dom också. WoW får två nya raser och sen mest mer av samma skit. Nån sorts kontinent också iofs. Men Eve lägger gratis till nya skepp hela tiden, bl.a Titans som är helt stört stora. Om du tittar på alla gratisexpansioner till Eve så är dom tillsammans större än den till WoW.

Det var det jag tänkte, ska iaf börja lira EVE igen men EVE support är lite sega och har inte fixat fram mitt konto som jag lyckats slarva bort ;)....

hur ser det ut i EVE världen är det som förut?

saknar iaf känsla av att mina med Corp polarna, känns så mäkigt att se alla skeppen i asteriodbältet....

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe

En (1) raven kan en Mega tanka utan problem för hur länge som helst...

Vad menar du nu? Du måste köra dual reppers för att klara en fet Raven. Har du krigat något alls? Eller menar du npcs i myspys-empire?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Vad menar du nu? Du måste köra dual reppers för att klara en fet Raven. Har du krigat något alls? Eller menar du npcs i myspys-empire?

Jag tror att han syftar på i NPC-sammanhang och inte PvP.

Nu har jag, faithan och resten av vårat lilla piratcorp gått med i en större svensk corp, Stella Unity, medlemmar i NFC och håller till i deklein. Måste bara träna fram lite skills för battleship innan jag känner mig som hemma - inte alltid det finns elakingar i området att jaga. I min rupture känner jag mig aningen för svag för att klara av att npc'a, vilket är lite tråkigt.

Med mina andra två karaktärer (production och trade snubbar) så håller jag på att populera marknaden i lonetrek low-sec. Märkte när vi var där och piratade att har man -5.0 så är man tvungen att ha alts för att få ner saker smidigt. Så affärsmannen inom mig tog tag i saken.

ca 300 sell orders har jag till mitt förfogande, syftet är att placera all sorts ammo/vapen/moduler som används ofta i en och samma station, och i stora antal. Sedan har jag skaffat mig en mkt fin passiv inkomst för de kommande 3 månaderna.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

blir så trött, har väntat sen i tisdags på att få tillbaka mitt konto, har bara fått auto svar om att dom har mycket att göra, skitsamma har gått 3 dagar och jag har fortfarande inte fått svar :/

Permalänk
Medlem

Skärp er nu kära EVE spelare, tråden ligger ju för tusan på fjärde sidan.... EFTER SWG tråden tillomed.... Skärpning

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk

ja det varierar lite hur aktiv den här tråden är.... alla är väll upptagna av att spela

har inte så mycket att säga längre känns det som, man är så uppe i spelet och pratar med de man är aktiv med!

Permalänk

Har kollat runt lite och insett att det finns ingen allians/corp för renodlade miners. Om man kollar alla corp som har ordet "Miner" i sig så består det oftast av som mest 1 spelare + alt.

Hade som förväntat mig att hitta ett oberoende miners guild eller liknande men det närmaste man kommer är "Miners With Attitude" men dom är sponsrade av -LV-.

Är som i funderingarna att starta upp ett miners guild för att försöka samla alla dessa som sitter i fälten mest hela tiden.

Men jag vet inte om man har så stor chans att kunna samla miners till det eftersom de flesta corps sliter i folk som orkar sitta i fälten hela dagarna.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Har kollat runt lite och insett att det finns ingen allians/corp för renodlade miners. Om man kollar alla corp som har ordet "Miner" i sig så består det oftast av som mest 1 spelare + alt.

Hade som förväntat mig att hitta ett oberoende miners guild eller liknande men det närmaste man kommer är "Miners With Attitude" men dom är sponsrade av -LV-.

Är som i funderingarna att starta upp ett miners guild för att försöka samla alla dessa som sitter i fälten mest hela tiden.

Men jag vet inte om man har så stor chans att kunna samla miners till det eftersom de flesta corps sliter i folk som orkar sitta i fälten hela dagarna.

Det finns nog väldigt få corps _bara_ för miners då man behöver fler typer av folk för att kunna bli effektiva. Du behöver haulers som fraktar oren, du behöver folk som skjuter ondingar om du vill jobba någonstans där ore'n är värt något.

Jag är med i ett företag, Splintered Shards of Europe (24 anställda, 5-6 online en vanlig kväll) med mining som främsta syfte men långt ifrån alla är miners pga ovan nämnda anledningar.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

RedEyeJoe, du vet att du alltid får komma och mina hos (med) oss när du vill ;D Bara o sparka lite på rätt person antar jag.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

har hört att det skall finnas ett mining corp i .0 rymd som endast har medlemmar som kan köra hulk och transport ship plus att de skall ha möjlighet att tanka ett spawn med sin hulk... alltså uber miners! vet ej namnet på detta corp men de står under beskydd av någon alliance och betalar för att få mina i några system.

själv så är jag heltidsminer i .0 rymd i mitt corp. fast vi är ju inte bara miners... det ju oftast så att corps är uppdelat i olika divisioner där de som är intresserade av mining håller på med det och de som vill pvp får göra det.

en miner är ju väldigt beroende av andra.
man måste ha möjlighet till en hauler, tank och ibland scout.
antingen gör man som vissa som jag träffat på, de kör med 4 konton och sköter sig själva. eller så får man sammarbeta med combat folk, hauler folk och miner folk så blir det oftast ett bra resultat.

dock vore det trevligt om mining kunde väga lite tyngre som yrke än vad det gör idag i EVE.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med väga lite tyngre? Hela ekonomin bygger ju på miners.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Well, min tanke var att försöka få ihop folk som inte hittat nån corp som faller dom i smaken vad det gäller mining och sen ta kontrakt på leveranser av diverse ores.
Nog för att man som ni säger behöver guards och haulers men oftast så inriktar sig folk, dock främst på mining, men till mining så tillkommer rent naturligt att man tränar indys och kanske upp till BC för missions etc.

Sen så beroende på kontraktets storlek så delas det ut kvoter till medlemmarna åsså gasar man på.
Visst, att få en beställning på x-antal miljoner trit kanske inte är så kul men är man tillräckligt många så kan man göra sig en hacka, även utan många guards ner till .3 rymd.

Nalta: visst men jag har varit i 3 helt olika corp och hitills så har det falerat pga:
1. Alla i corpet utom mig gör missions/håller sig till ett litet område. Jag gör minst 50 hopp om dan för missions, trades osv.
2. Alla flyger konstant solo om det inte blir ett event, krig, vän i nöd. Är så jevulskt tråkigt att vara i ett solo corp. Vad är det ens för mening att vara med i ett corp om alla flyger solo?
3. Alla i corpet vägrar använda eller vet inte hur dom ska använda Vent/TS.
Att leva utenslutande på text chatten är bara idiotiskt och jobbigt. Speciellt korkat är det vid events men sen så när man sitter och bara minar/hoppar/gör missions/whatever så är det roligare att snacka med någon, utan att behöva kolla på chatten hela tiden. vilket bidrar till större gemenskap och sammarbete.

Pga dessa 3 anledningar så har jag svårt att joina ett corp eftersom jag vet att nått av dessa, med 80% sannolikhet, kommer att bli sann vilket gör att jag hoppar av. Att försöka bryta ett helt företags vanor är bara psykiskt jobbigt så det är ingen mening att försöka med heller.

Så om jag inte hittar ett företag som jag kan arbeta med så startar jag hellre ett eget och använder en alt för hauling.

Att väga tyngre skulle för min del menas med att man ha miner som jobb utan att vara så beroende av andra för skydd/hauling.
Visst, det skulle skjuta hela meningen med corps i sank men för sånna som mig som har svårt att hitta folk att arbeta med eller att du är mellan corps, så har man svårt att sitta i fälten och få ihop mycket på kort tid. Så nån ändring av det hela skulle vara mycket välkommet. Fast jag tvivlar att det blir så just pga corps.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Haha

Loggade in för att byta skill häromdagen o när jag läste igenom all mail så såg jag att vi gått ur alliansen vi var med i o nu ska härja som merc´s i empire

Blev lite av en nytändning för mig eftersom jag uppskattar empire krig framför 0,0 kontroll, så nu jävlar ska här spelas.... Se upp i backen...

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vi i Quantum Logistics Incorporated inriktar oss mycket på mining. De flesta har ett extrakonto som tankar trippel-BS eller nåt.

Är väl 4-5 pers inne i ett bälte samtidigt. Ibland uppemot 9-10. (detta inkl. haulers+ en tank)

Då vi äger rymden får vi sällan besök. Men håller man ett öga i local ser man direkt när nån kommer in och då åker man till sin POS som f.ö. har en corp hangar och refinery

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Nån corp som söker nya medlemar? Är hyfsat nystartad (2 mån), gör lvl 3 missions i en brutix nu, tänkte snart gå över till lvl 4. Corpet jag är med i nu är i stort sett bara caldari, så jag är lite ensam som gallente.

Visa signatur

X [

Permalänk

var försiktig med lvl 4 missions... inte lätt ensam! lätt att bli av med sitt skepp... det är ganska stor skillnad mellan lvl 3 och lvl 4