winxp PlayerHost.dll är det trojan?

Permalänk
Medlem

winxp PlayerHost.dll är det trojan?

denna dll fil i C: var bara en fil från activex i IE

jag missföstod denna tråd kan tas bort.

Permalänk
Medlem

Gjorde en snabb sökning och det pekar på någon sorts Dial-trojan.

Lägg ner en logg med hjälp av >> detta

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

är du 100% säker?

Permalänk
Medlem

Trojan

Har du kört en virus scan, det kan vara en Trojandownloader, dom brukar göra så, du tar bort, dom laddar ner igen. Dom är skit tråkiga. Har du provat Xoftspy, den annser jag vara en av dom bästa antispy prg som finns. TrojanDL är ett virus.

Visa signatur

Intel Core i7 +8700 | Corsair Hydro H110 GT |32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX| Asus GeForce GTX 1070ti Cerberus | Corsair RM750X | Fractal Designe Define R5 | ASUS TUF Z370 PRO GAMING | Samsung Evo 960 M2 250Gb | 6Tb HDD | Windows 10

Permalänk
Medlem

jag körde Xoftspy men hittade inget, spybot är bättre
angående antivirus jag hade kört många gånger men de hittar inget.

behöver ett program som kan spionera på dll filen och se vad den gör vilka funktioner de kallar etc..

Permalänk
Medlem

Hej intel2000

Hämta hem DllCompare från någon av nedanstående länkar:

http://www.atribune.org/downloads/DllCompare.exe

http://www.thatcomputerguy.us/downloads/dllcompare.exe

Använd DllCompare så här:
Spara ner den till ditt skivbord.
1: Öppna verktyget och klicka på [Run locate.com]-knappen, kontrollera så att du ser \windows\system32 mappen i boxen och vänta tills du ser en blå text som talar om att scanningen är klar.
2: Nu klicka på [Compare]-knappen för att starta nästa process. Den sorterar nu filer som den flaggar som "No access" och visar den i den rutan i boxen.
Inom några minuter kommer scanningen att vara klar.
Klicka på [Make a Log of what was Found] och kopiera in den loggen hit till tråden.
**********************************************

Den HJT-loggan du har kopierat in här. Är den scannad i felsäkert läge eller normalläge och är det hela loggan du har kopierat in?
Det saknas en del detaljer i den.
Vad har du för skyddsprogram installerade (antivirus/brandvägg m.m)?

Ser även att du har lagt din HJT här på skrivbordet.
C:\Documents and Settings\Master\Desktop\HijackThis.exe

Absolut inget bra ställe att ha den på.
HJT.exe skall ligga i sin egen mapp på c:enheten pga att den skapar sin egen backupmapp. I denna mapp amlas backuper då man eventuellt bockar/fixar i HJT. Och om något skulle gå galet så behöver man tillgång till denna backupmapp för att kunna återställa.

Ta bort den HJT du nu har och hämta hem en ny HJT som är självextraherande (självinstallerande).

Hämta hem HiJack This 1.99.1 från nedanstående länk

http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe

Spara ner den till skrivbordet.
Dubbelklicka nu på HJTsetup som du sparade ner till skrivbordet för att starta installationen.
Det här är en komplett (automatisk) installation som installerar HiJack This på din dator i C:\Program\Hijackthis\HijackThis.exe (C:\Program Files\Hijackthis\HijackThis.exe) samt att den skapar en programicon i startmenyn och möjliggör att skapa en genväg på ditt skrivbord under installationen (Läs/följ instruktionerna under installationens gång):
Kasta HJTsetup då du är klar med installationen:

Använd HiJack This (HJT) så här:
Bara dubbelklicka på HiJack This (HJT) så öppnas den. Klicka *Do a System Scan and Save a Logfile*
Lägg den någonstans (EX: Skrivbordet) och en textfil kommer upp, kopiera den hit, så får du hjälp att tolka den. Det mesta i logfilen är nödvändiga komponenter, så fixa inget själv.

MVH/Malou

Permalänk
Medlem

* DLLCompare Log version(1.0.0.127)
Files Found that Windows does not See or cannot Access
*Not everything listed here means you are infected!
________________________________________________

O^E says: "There were no files found :)"
________________________________________________

1 222 items found: 1 222 files, 0 directories.
Total of file sizes: 298 761 714 bytes 284,92 M

Administrator Account = True

--------------------End log---------------------

Permalänk
Medlem

Hej intel2000

DLLCompare loggan är ren och fin

Om du vill så posta en ny HJT-logga enligt anvisningarna i tidigare inlägg så får vi se om vi hittar något.

Dyker "PlayerHost.dll" fortfarande upp?

MVH/Malou

Permalänk
Medlem

jag hittade till slut vad denna dll var den var activex dll from IE
nu är mitt problem löst .

Permalänk
Medlem

har inte idats kolla så mycket men enligt
http://virusscan.jotti.org/
så är den grön iaf!