Permalänk
Medlem

Hjälp med ny fläkt! 70mm?!

Tja!

Har ett litet problem här! Det är så att jag nu tänkte ta itu med
flickvännens dator. Det är nämligen så att hennes systemfläkt
låter som en jumbojet. Tittade lite i hennes burk och såg att
hennes förra fläkt var en "AVC" med modellnummer "DA07020T12H".
Jag gick in på AVCs hemsida för att få reda på lite mer info om föregående fläkt och fick reda på detta via denna länken

http://www.avc.com.tw/products/IDENTIFICATION.htm

att förra fläkten var en 70mm!?!Kollade lite på kompletts hemsida efter en 70mm och fann att det bara fanns en. Så min fråga är kan jag mounta på en större fläkt, typ en 80mm eller måste jag köpa en 70mm? Kom gärna med förslag på någon som är tyst och billig då tyst är det absolut viktigaste.

Tack på förhand!

qubban

Visa signatur

qubban

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp med ny fläkt! 70mm?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qubban
Tja!

Har ett litet problem här! Det är så att jag nu tänkte ta itu med
flickvännens dator. Det är nämligen så att hennes systemfläkt
låter som en jumbojet. Tittade lite i hennes burk och såg att
hennes förra fläkt var en "AVC" med modellnummer "DA07020T12H".
Jag gick in på AVCs hemsida för att få reda på lite mer info om föregående fläkt och fick reda på detta via denna länken

http://www.avc.com.tw/products/IDENTIFICATION.htm

att förra fläkten var en 70mm!?!Kollade lite på kompletts hemsida efter en 70mm och fann att det bara fanns en. Så min fråga är kan jag mounta på en större fläkt, typ en 80mm eller måste jag köpa en 70mm? Kom gärna med förslag på någon som är tyst och billig då tyst är det absolut viktigaste.

Tack på förhand!

qubban

Det är väl bara att mäta och kolla? Finns ju adaptrar annars men har ingen erfarenhet av dom... tror inte det finns adaptrar från 70mm dock

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Lugna puckar! Drog ut den gamla och tryckte in en ny från artic cooling. Tyst som i graven nu!

Visa signatur

qubban

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe, har en gammal AVC 80mm jag drar fram när det ska klockas, det låter verkligen som bara fan, men jösses vad de flyttar luft.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."