Permalänk
Medlem

Avlägsna bootmenyn för linux

Hej hej.
Vet inte riktigt var jag ska skriva detta inlägg, men..
det är så att jag provade linux mandriva.. och uptäckte att jag inte alls gillade det... så jag kommer att fortsätta köra windows... men nu kommer mitt problem; jag formaterade min linuxdisk.. men när jag bootar datorn kommer det ändå upp en meny som frågar om jag vill starta linux.. vill ha bort den.. lite jobbigt.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Re: Avlägsna bootmenyn för linux

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Hej hej.
Vet inte riktigt var jag ska skriva detta inlägg, men..
det är så att jag provade linux mandriva.. och uptäckte att jag inte alls gillade det... så jag kommer att fortsätta köra windows... men nu kommer mitt problem; jag formaterade min linuxdisk.. men när jag bootar datorn kommer det ändå upp en meny som frågar om jag vill starta linux.. vill ha bort den.. lite jobbigt.
Tack på förhand

SÖK, finns tonvis med exakt likadana trådar.
Boota en XP-skiva till räddningskonsollen och skriv fixmbr.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Ok, sorry. Men tack ändå, nu vet jag hur jag ska göra.

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på att höra vad du inte gillade. Kan du inte utväckla det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Jag är lite nyfiken på att höra vad du inte gillade. Kan du inte utväckla det?

Felmeddelande när man skulle starta CS (är ett windows spel har jag hört)

Visa signatur

Windows användare sedan 1995 (Windows 95A)
Linux användare sedan 1998 (Red Hat 5.2)
Mac användare sedan 2005 (Mac OS 10.3)

Permalänk
Medlem

Neeej.. det var inte det. Det var iofs ett tag sen nu, men dels tror jag att det berode på att jag laddade ner en så bantad version som möjligt (har kass internet), och att det därför var riktigt fult. Sen kände jag mig helt vilse.. även om trogna firefox fanns där:D. Kanske att jag kommer att prova det nån annan gång igen, om nån kompis med bättre bredband laddar ner en fin variant. Men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

Prova Kubuntu istället.

Be någon polare med bra anslutning tanka ner och bränna det åt dig.

Permalänk
Inaktiv

Eller sa kan du fa Ubuntu skivor (eller nan av dess varianter) hemskickade till dig genom Canonicals ShipIt tjant. Canonical ar for ovrigt foretaget som ligger bakom Ubuntu.

Kan finnas pa www.ubuntulinux.com

Helt gratis, du kan bestalla i princip hur manga du vill...

Permalänk

shipit.kubuntu.com shipit.ubuntu.com Du behöver regga dig på ett ställe... men men.. när det är gjort kan du få underbara cd skivor skickade till dig.. väntar på mina ex av både Ubuntu och Kubuntu...

Permalänk
Inaktiv

Eller så låter ni bara killen använda det han vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V4nten
Eller så låter ni bara killen använda det han vill.

Eftersom han har testat Linux är han ju bevisligen intresserad av det. Då är det väl bra att man får tips till bra Linux distar.

Visa signatur

The sun is shining,
but the ice is slippery.