Permalänk

Feedbacktråd: Sockerbiten

Feedbacktråd där ni gärna får hjälpa mig i mitt lilla anspråkslösa bygge.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

/ Tim

Permalänk
Medlem

Ser nästan ut som mitt bygge som aldrig blev klart. Annars det det bra ut tror jag

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Tack. Tror det kommer bli riktigt tufft. Börjar tyvärr fundera över om jag kanske gjort den lite väl stor på höjden. Vill ju ha den till en kub men det blir liksom 20 cm luft över... Borde vara bra för kylningen om inte annat.

Permalänk

Fult

Visa signatur

[ASUS A8N-SLI ZALMAN ZM NB47J ] [AMD Athlon 64 3200+ "Venice" @ 4000+ ThermalTake Big Typhoon] [Gainward GeForce 6600GT 128 MB PCI-Express Zalman VF-700CU] [Samsung 200 Gigabyte] [NZXT Nemesis Gamingcase]

Permalänk
Medlem

Personligen är jag emot datorlådor med tjocka väggar av träskivor,men det blir säkert bra i slutändan.

Permalänk
Medlem

Jag tror att den där kommer kunna bli tyst Vill gärna se updates

Förresten skulle det vara skoj med lite mått på din burk.. Du får gärna säga vad skivorna kostade och vad det kostade att få dom utsågade?

Hur kommer du lösa optisk enhet?

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk

Nice.
Håller själv på att skissa på liknande projekt...

Tänkte höra, vad för mått har kuben (LxBxH)? samt, det är ett ATX-moderkort du ska använda i den? eller ser jag helt galet?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut som ett ATX-kort å dom brukar väl vara 30 cm som störst? alltså borde ju kuben bli 35x35x35 ungefär i yttermått om man tänker efter.. timnordlof verkar vara upptagen med att bygga

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk

tror att jag har ett likadant modekort du har i lådan där ^^ eller en kompis lånar de för jag klockade sönder hans gammla

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag ska ha ett annat moderkort i den sen, men det sitter i datorn jag använder nu. Jag ska göra en update efter att jag skrivet det här. 35x35x35cm stämmer, dock som innermått. Är 38,2 cm utvändigt. Rätt stor sak, men jag tror det blir bra. Allting är standardmått, ATX, vanliga expansionsplatser, förhoppningsvis (kom på det nu) fungerar det med min headpipe kylare också...

Anledningen till att jag valt tjocka bitar är att det kommer bli ruggigt stabilt och tyst. Dessutom är det så lätt att skruva i det vilket underlättar limning. Hade jag valt hälften så tjockt material hade jag behövt bygga en metallkonstruktion invändigt.

Och varför varför varför skriver man bara: fult? Vad får man ut av det förutom att man kanske blir ledsen?

Jag har gjort en update/per dag nu, det gillar ni väl här på Sweclockers?

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är speciellt moget heller att skriva bara "fult". Om du nu tycket det är så vansinigt fult säg så vad som är fult och vad som hade kunnat göras bättre. Konstruktiv kritik kallas det.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Jo, men stackarn har väl inget annat att säga till om här i världen. Då får han hävda sig bland ettor och nollor. Nu är det ingen fara men när man hållt på ett bra tag med lådan och sedan kommer in, slår på datorn, tar på sig mjukbyxor, pustar ut och sen ser att nån lyckats tryckt ut sig ett litet "fult" så känns det inte alls så kul. Ni förstår säkert.

Det börjar bli bra i alla fall. Jag ska beställa moderkortsplåt, basreflexrör, myggnät och aluminiumslang imorgon. När jag väl fått i moderkortsplåten så kan jag börja slipa lådan och få den att se ut som jag vill. Den ser ju ganska tråkig ut nu, även om man för den skull inte kan säga att det är varken fult eller snyggt...

EDIT: Måste väl lägga till en ursäkt i förväg för att jag är så "känlig och inte kan ta kritik" eftersom någon helt säkert kommer skriva det förr eller senare. Men jag tror att jag talar för många när jag säger att jag är trött på soppiga svar, i forum, som är helt utan någon baktanke.

Permalänk
Medlem

Blir åxå sugen på att göra ett eget chassi.. MDF är ett så fint material att jobba med. Den borde verkligen kunna bli tyst.. Vore jag du skulle jag inte montera några fläktar ut mot chassisidorna utan ha dom en bit in för att minska ljudet från dom

Blir nog nice.. Väntar på update

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk

Tackar tackar. Kul nät man får komma på lite egna lösningar och ideér. Är ju ett ganska udda format så det blir faktiskt trångt. Vi får se om mina "eminenta" kylningslösningar funkar som jag hoppas!

Ingen update idag, har jobbar 14 timmar i sträck så har varken hunnit eller orkat bygga nått idag. Ska däremot beställa lite grejer som jag behöver imorgon.

Permalänk
Medlem

fint, men bir det inte väldigt tungt med mdf skivor?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

jag tycker det ser bra ut :)..
Good job

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk

Tack, det blir rätt tungt. Helt klart. Säkert 3-5 kg mer än min Antec-låda. Men jag flyttar ALDRIG datorn och tjocka MDF-skivor är en dröm att jobba med och är bra ljudisolering. Förstår inte varför inte fler bygger med MDF, finns ju tunnare skivor och bygger man inte lika stor låda som jag så är viktskillnaden mot metall väldigt liten.

Permalänk
Medlem

Mitt bygge kommer också vara mdf. Så att se detta bygge är bara kul för mej. Det kommer nog bli rätt ballt snart. Kör på!

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk

MDF är ett underbart material. Jag ska iväg och köpa det sista till lådan om några timmar. Sen är det bara moderkortsplåten jag saknar.

När allting är på plats vad gäller kylningen ska den plockas isär och limmas. Sen blir det många timmars slipande innan jag får den som jag vill ha den, just nu är det ju bara en helt vanlig tråkig låda.

Permalänk
Medlem

Ska du ha mdf som stomme? lr skall du fixa nå slags Faner heter det va? (tunn tunn bit av nå fint träslag som limmas dit) lr skall du lacka? och skall du slipa ur nå motiv i nån sida lr ?

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk

Ska slipas mycket så den får väldigt runda kanten på sidan. Sen kommer sen förmodligen lackas vit med lite svarta detaljer, alt. silver. B.la en DVD-läsare som kommer öppnas riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Lycka till med med resten
/X

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

Tack! Kolla tråden nu, uppdaterade för någon minut sedan!

Permalänk
Medlem

Ser skit bra ut Riktigt Snyggt

Permalänk
Medlem

hur går det?? vill ju se update

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk

Jag har varit på semester i en vecka så har inte kunnat gjort någonting. Det jag väntar på nu är moderkortsplåten. Kostar nästan 350 spänn om man ska köpa en så jag funderar på att sätta vinkelslipen i ett gammalt chassi. Vi får se, någon form av uppdatering innan veckan är slut kan jag lova...

Permalänk
Medlem

veckan är slut snart vill se update

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk

fint det blir