Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cla77
Hämtade mitt P180 från gtek idag, det var mycket riktigt version 1.1
Så det är bara att beställa nu

Tackar för hjälpen, det är som vanligt i vissa nätbutiker att de inte uppdaterar bilderna så dessa stämmer med produkten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Synd att de inte hade fixat detta från början. Skulle vara bra med den bättre kylningen till grafikkortet. Den nya dörren verkar ju också bra. Var tvungen att byta min första dörr på garantin.

Det räcker med att ta bort en eller två pci-luckor under grafikkortet så har du genast sänkt temperaturen med ~10 grader på grafikkortet

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det räcker med att ta bort en eller två pci-luckor under grafikkortet så har du genast sänkt temperaturen med ~10 grader på grafikkortet

Öker det ljudnivån märkbart?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Är det bara den svarta som de har uppgraderat?

Visa signatur

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TX-7410
Är det bara den svarta som de har uppgraderat?

Nej, det ska gälla för silver versionen med

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Öker det ljudnivån märkbart?

Inte alls. Enda jag märkt av är att det kommer in damm den vägen då. Men å andra sidan kommer damm ändå in överallt, det går inte undvika, bara fördröja lite.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Man kan ju sätta dit ett hemmagjort filter, så har man en så kallad "ghetto moddning" ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Fick mitt svarta P180B från Gtek idag oxå, verkar mycket trevligt.. nu väntar jag bara på resten av mina Core 2 Duo grejer..

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk

Lägg upp bilder på bygget sedan.
Alltid skoj att se hur det blir

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Fick mitt nya p 180B från Dustinhome.se idag. Den nya verren alltså. Jag älskar den nya frontluckan. Rak och fin samt massiv. jag gillar inte de nya ventade pciplåtarna dock. Pinsamt Mike Chin och Antec måste jag säga. Som att borra håll i skrovet på en båt för att få mindre vattenmotstånd. Och som Ackelind sa så kan man ju bara ta bort en vanlig om man vill ha luftflöde där.

Ja ja, den ser väldig mkt bättre ut nu och jag inbillar mig faktiskt lite till min förvåning att den nya lucka är lite tystare faktiskt Så mest ros men lite ris blev det allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Fick mitt nya p 180B från Dustinhome.se idag. Den nya verren alltså. Jag älskar den nya frontluckan. Rak och fin samt massiv. jag gillar inte de nya ventade pciplåtarna dock. Pinsamt Mike Chin och Antec måste jag säga. Som att borra håll i skrovet på en båt för att få mindre vattenmotstånd. Och som Ackelind sa så kan man ju bara ta bort en vanlig om man vill ha luftflöde där.

Ja ja, den ser väldig mkt bättre ut nu och jag inbillar mig faktiskt lite till min förvåning att den nya lucka är lite tystare faktiskt Så mest ros men lite ris blev det allt.

Jag tycker inte det är speciellt pinsamt. P180 är faktiskt en ganska gammal konstruktion, och den är den är designad för att ta hand om en het CPU, inget annat. När den designades fanns inte så pass varma grafikkort som idag, inte heller SLI/CF.

Ducten var något som slänges med i alla hast för att kyla grafikkorten, men den sög tyvärr. Därför tycker jag snarare det är bra av antec att fixa en lösning som är enklare och fungerar bättre.

Det är inte många andra tillverkare som är så pass snabba på att förbättra sina saker och utveckla dem vidare.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

jag har ett antec p180b åååå vilket underbart chassi alltså

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
jag har ett antec p180b åååå vilket underbart chassi alltså

Håller med

Det enda negativa tycker jag är den dåliga passformen på sidoplåtarna. Vet iof inte om det bara var jag som hade otur eller om det helt enkelt är så.

Visa signatur

E6300 m Schyte Ninja | Asus 7900GT m Zalman VF900-Cu| Abit Ab9 Pro | 2GB 5300 Kingston| Hiper 580W | Antec P180B | HDA Digital X

Permalänk
Medlem

Mina sidor passar bra, behövs inget våld för att få dit eller ta bort dem kan jag säga.

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cla77
Mina sidor passar bra, behövs inget våld för att få dit eller ta bort dem kan jag säga.

Sant, men om man inte placerar dem exakt korrekt så verkar de ha en ovilja att sluta till ordentligt. Jag glömmer ofta att kontrollera så att den lilla metallplinten på baksidan hamnar på rätt ställe mot sidoplåten, vilket kan resultera i smärre frustrationer.

Permalänk
Avstängd

Funderar också på ett p180b från komplett. De har väl nya versionen nu?
Sen undrar jag om ni har ngra tips på bra cpu kylare som trivs i chassit.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Funderar också på ett p180b från komplett. De har väl nya versionen nu?
Sen undrar jag om ni har ngra tips på bra cpu kylare som trivs i chassit.

Schyte Ninja är bra (kör det själv) och passar bra till 180.

Visa signatur

E6300 m Schyte Ninja | Asus 7900GT m Zalman VF900-Cu| Abit Ab9 Pro | 2GB 5300 Kingston| Hiper 580W | Antec P180B | HDA Digital X

Permalänk
Medlem

Hur har ni gjort med fläktar i era P180B? Hur många har ni och vad heter de? Var placerade ni dem? Bytte ni ut existerande fläktar? Gärna bilder om möjligt

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Fel på bilden där. P180B finns bara som V1.1, dvs med ventilerade PCI-gluggar, nya dörren och utan ducten.

många säger att den svarta versionen bara finns utan vga-duct... men här i stan finns en butik som säljer en svart p180 MED vga-duct... det var den butiken som fick mig att vilja ha en, men givetvis billigare via nätet
den hann dock inte hem innan helgen så man får vänta till måndag...

Visa signatur

"Get a life!" But? What lvl do I need 4 that?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stupid Ass
många säger att den svarta versionen bara finns utan vga-duct... men här i stan finns en butik som säljer en svart p180 MED vga-duct...

Det är SPCR-versionen.

Fläktar:

Jag hade bara 2 hårddiskar i den nedre diskhållaren, och då det torde räcka med nätagget för att kyla dem (förutsatt att man tejpat igen lufthålen runt aggets baksida) så flyttade jag den nedersta fläkten så att den nu blåser in luft via framsidan på mitten av chassit i stället.

Det två ut-fläktarna har jag inte rört, men det är möjligt att den översta skulle gå att stänga av och få hålet täckt över utan att temperaturerna skulle påverkas nämnvärt.

Permalänk
Medlem

Har nu beställt den silvriga versionen, tror säkert jag kommer bli mycket nöjd, men en fråga, såg att det fanns dammfilter, men även massa ventilationshål ifall man har luckan stängd, kommer då luften fortfarande gå igenom dessa luftfilter om man har luckan stängd? För det ser ut som om luften då kommer ta en annan väg.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Min polare beställde ett vanligt P180 från komplett, förra veckan. Och det är den "gammla".

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Min polare beställde ett vanligt P180 från komplett, förra veckan. Och det är den "gammla".

Var det den svarta eller silvriga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abexy
Var det den svarta eller silvriga?

Den "vanliga" eller den silvriga.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Har nu beställt den silvriga versionen, tror säkert jag kommer bli mycket nöjd, men en fråga, såg att det fanns dammfilter, men även massa ventilationshål ifall man har luckan stängd, kommer då luften fortfarande gå igenom dessa luftfilter om man har luckan stängd? För det ser ut som om luften då kommer ta en annan väg.

Luften går genom filtrena, finns egentligen inte något annat sätt för luften att ta sig in vid fronten, förutom två små (1x1cm) hål vid varje 5,25"-lucka.

Förresten tycker jag att den tjocka 38mm-fläkten är fantastisk, nästan lite galet att de tog bort den. Den lär väl kanske skapa en del turbulens osv, men blåser gör den iaf. Funderade förut på att sätta fast den på zalman 7700-cu, men jag är för lat. Har den istället så den blåser ut på baksidan.

Chassifläktar: Två Nexus (en i taket, en nere i hårddisk/nätaggsutrymmet), 38-mm antec tricool där bak och en vanlig som blåser in vid övre hårddiskarna. Har även zalman 7700cu på cpu, vf900 på grafikkortet och en 80mm som blåser på grafikkortets mosfets (har även satt några extra zalman vga minneskylare på dem). Och ändå är det nordbryggans originalfläkt som låter mest, förutom hårddiskarna.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Jag tycker inte det är speciellt pinsamt. P180 är faktiskt en ganska gammal konstruktion, och den är den är designad för att ta hand om en het CPU, inget annat. När den designades fanns inte så pass varma grafikkort som idag, inte heller SLI/CF.

Ducten var något som slänges med i alla hast för att kyla grafikkorten, men den sög tyvärr. Därför tycker jag snarare det är bra av antec att fixa en lösning som är enklare och fungerar bättre.

Det är inte många andra tillverkare som är så pass snabba på att förbättra sina saker och utveckla dem vidare.

Jag säger inget ont om att slänga ducten och fixa dörren mm. Men som du själv sa så är det bättre att köra utan de vent:ade "slot covers" om man vill ha ventilation där. Om man inte vill det är de gamla bättre.

Facit: De gamla kunde göra två målgrupper nöjda. De nya kan göra en målgrupp lite mer nöjda.

If it ain't broken don't fix it...

Permalänk
Medlem

Jag var och köpte en P180B idag, stod med stora tydliga bokstäver på kartongen att det var en P180B, men när jag öppnade lådan upptäckte jag att VGA-ducten satt i.
Blev mäkta förvirrad när jag även såg att det även var en bild på VGA-ducten på utsidan av kartongen.

Och så satt SPCR-loggan i nederkant på framsidan av chassit.

Permalänk
Medlem

Det låter ju märkligt..

Jag tittade precis på min kartong och det enda stället där det står "P180B" är på ovansidan. Det finns dock ingen bild på ducten.

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Jag var och köpte en P180B idag, stod med stora tydliga bokstäver på kartongen att det var en P180B, men när jag öppnade lådan upptäckte jag att VGA-ducten satt i.
Blev mäkta förvirrad när jag även såg att det även var en bild på VGA-ducten på utsidan av kartongen.

Och så satt SPCR-loggan i nederkant på framsidan av chassit.

Då har du beställt ett P180B men fått ett P180 SPCR Edition levererat istället. SPCR-loggan ska inte finnas med på P180B.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Mitt p180 levererades utan den där vga fläkt plast saken, men har den tjocka fläkten i underkammaren, har jag a eller b då? :S

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro