Permalänk
Medlem

max klock på 6600GT ? grafikbuggar

hej!

har klockat mitt Club 3D Nvidia GeForce 6600GT 128MB GDDR3 - AGP

från 500/900 till 585/1060 och om jag höjer till t.ex 590 så blir det grafikbuggar direkt.

kylningen är det inget fel på för de sitter en zalman VF-700 på den fast kletad med Artic Silver 5 pasta och load tempen är högst 45grader när jag spelat bf2 i flera timmar.

varför blir det grafikbuggar när jag går över 585mhz på gpu:n, är det max vad som går eller kan man komma längre om man t.ex höjer volt talet i bios och isf vad ska jag lägga volten på då?

Permalänk

du kanske ha nått max av va de klarar av.. de kan ju vara annat som sätter stopp

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
du kanske ha nått max av va de klarar av.. de kan ju vara annat som sätter stopp

som t.ex?

Permalänk
Medlem

du kanske måste ge mer ström, dvs voltmoda

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

visst kan man väl göra det i bios?

isf vad ska jag lägga den på ?

klocka de i ATItool idag och la så den skulle klocka o artifact testa o sånt.. alltså den gör det automatiskt.

och varför är minnes klockningen något helt annat i det programmet än i powerstrip? :S

och när core klocken vart upp emot ~590mhz så laggade datorn fast och startades om och när den skulle starta igen så sa den nått i stil med "cpu overclock failed" så jag fick resetta cmos.

varför gjorde den så? jag har klockat processorn från 2.0ghz till 2.2ghz men den blev inte varm eller så för jag har ju också en zalman fläkt på den..

Permalänk
Medlem

menar du att du moddar bios till grafikkortet?
jag provade det till mitt kort men det gav inget.. ställde upp volten ganska
mycket men inget hände..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anxious
menar du att du moddar bios till grafikkortet?
jag provade det till mitt kort men det gav inget.. ställde upp volten ganska
mycket men inget hände..

nejdå

menar i vanliga moderkorts bios.. så kan man ställa in AGP volten där..

men vad ska jag lägga den på?

Permalänk
Medlem

den ska du inte röra min lilla vän...
du ska mecka med grafikortet om du ska ha mer powah!!

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...