Permalänk

Hjälp med en jobbig bugg sökes!

Godafton,

jag har en relativt ny acer aspire som har fått på hjärnan att visa mappen "program" varje gång jag startar upp datorn. Börjar bli less på det och undrar hur man skall gå tillväga för att ta bort buggen eller vad det är.

Tacksam för seriösa svar!

Mvh Micke

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem

tog mig 10 sekunder att hitta denna lösning på google.

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=813165

Permalänk
Medlem

Det som troligen har hänt är att du har installerat ett program i *:/Program files istället för *:/Program. Windows tror att programmet befinner sig i det sistnämnda, men hittar inte programmet så den öppnar mappen.
Installera om programmet som ligger på *:/Program files.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk

Tack så mkt för hjälpen båda två, programfixaren rules! Kom på en till grej som är lite jobbig och det är en liten varningston som hörs varje gång man stänger av datorn...inte lika jobbigt men skulle vara kul å veta varför.? Ska googla lite å så men är lite lat bara

Tack än en gång!

Visa signatur

Det finns inga genvägar till en bättre musmatta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke_Acer
Tack så mkt för hjälpen båda två, programfixaren rules! Kom på en till grej som är lite jobbig och det är en liten varningston som hörs varje gång man stänger av datorn...inte lika jobbigt men skulle vara kul å veta varför.? Ska googla lite å så men är lite lat bara

Tack än en gång!

Menar du det vanliga pipet i startupen, det ska va där, men det ska nog gå att få bort, är lite osäker på bärbara. Ibland kan man stänga av det i biosen, i vissa fall måste man dra ut pc-speakern i datorn.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke_Acer
Kom på en till grej som är lite jobbig och det är en liten varningston som hörs varje gång man stänger av datorn...inte lika jobbigt men skulle vara kul å veta varför.? Ska googla lite å så men är lite lat bara

Det blir så rörigt med flera frågor i samma tråd så här. Skulle du kunna skapa en ny tråd om detta, förutsatt att dina googlingar inte leder någonstans?

*tråd låst*