Playstation 3 spelen.

Permalänk

Playstation 3 spelen.

Jag minns när en kompis fick sin nya Playstaion 2 när den kom ut, så kunde han spela sina gamla Playstaion 1 spel på Playstation 2.

Någon som vet om det blir möjlig att spela Playstation 2 spelen på Playstation 3?

Permalänk
Medlem

Jo den ska vara fullt bakåtkompitabel

Permalänk

Vad bra...då kan jag spela SSX 3 på PS3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tachiyon
Vad bra...då kan jag spela SSX 3 på PS3

och i HD dessutom om du har en HDTV

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
och i HD dessutom om du har en HDTV

Men HD är väl inte ett absolut krav? Jag kan inte punga ut till en HD-TV för 15.000 när jag inte har ett jobb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tachiyon
Men HD är väl inte ett absolut krav? Jag kan inte punga ut till en HD-TV för 15.000 när jag inte har ett jobb.

Nej, det är inget krav.

Permalänk
Medlem

Men det blir bättre med Hdtv.

Ps3 ska klara både ps1 och ps2 spel.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Spelen blir ju bara uppskalade, precis samma sak som att koppla in en PS2:a till TVn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Spelen blir ju bara uppskalade, precis samma sak som att koppla in en PS2:a till TVn.

Men hur är det med xb360? Blir det inte bättre kvalité även på de äldre spelen? Även om det kanske är marginellt så var det väl bättre anti-aliasing t.ex.med 360n? Men så långt har kanske har kanske inte sony tänkt?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Men hur är det med xb360? Blir det inte bättre kvalité även på de äldre spelen? Även om det kanske är marginellt så var det väl bättre anti-aliasing t.ex.med 360n? Men så långt har kanske har kanske inte sony tänkt?

Långt å långt, tror att dom ska ha en "smooth" funktion, i vilket fall så ska ju ps3an vara fullt bakåtkompitabel, alltså inte att 1 av 10 spel KAN fungera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tachiyon
Men HD är väl inte ett absolut krav? Jag kan inte punga ut till en HD-TV för 15.000 när jag inte har ett jobb.

*host* http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321738&cks=WOF *host*

iof sej dyrt om man ej har nått jobb,men billigt om man gemför med andra HD TV

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Men hur är det med xb360? Blir det inte bättre kvalité även på de äldre spelen? Även om det kanske är marginellt så var det väl bättre anti-aliasing t.ex.med 360n? Men så långt har kanske har kanske inte sony tänkt?

I xbox360 emuleras dom gamla spelen. Dom kan alltså lägga på lite extra smaskigheter. Vad som är bättre varierar väl från spel till spel, men t.ex. The Hulk hade ordentligt mycket bättre view distance. Sony kör ju tyvärr med PS2-hårdvara inuti PS3. Alltså inget utrymme för förbättringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
I xbox360 emuleras dom gamla spelen. Dom kan alltså lägga på lite extra smaskigheter. Vad som är bättre varierar väl från spel till spel, men t.ex. The Hulk hade ordentligt mycket bättre view distance. Sony kör ju tyvärr med PS2-hårdvara inuti PS3. Alltså inget utrymme för förbättringar.

vilket gör det lite konstigt att det går bra på PS2 som har PSone-hårdvara då..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vilket gör det lite konstigt att det går bra på PS2 som har PSone-hårdvara då..

Går bra att spela dom ja men inte med bättre utseende. Sedan fungerar ju inte ens alla PS1 spel på PS2.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
*host* http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321738&cks=WOF *host*

iof sej dyrt om man ej har nått jobb,men billigt om man gemför med andra HD TV

Sedan hur bra den (inte?)är bör man ju tänka lite på med kanske.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Går bra att spela dom ja men inte med bättre utseende. Sedan fungerar ju inte ens alla PS1 spel på PS2.

nästan alla 5000+ media funkar, och senare PStwos klarar alla. och jo, det går att lägga till grafikförbättringar även med hårdvarumodellen. (vilket PS2 nämligen gör) pröva att kolla upp saker innan du jiddrar nångång som omväxling kanske?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Sedan hur bra den (inte?)är bör man ju tänka lite på med kanske.

tja,priset behöver ju inte alltid avgöra om en sak är bra eller dålig.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tror ni det räcker med att skaffa en TV som klarar av 720p? Tänkte köpa en 32 eller 37 tummare nästa vecka, så blir det någon stor skillnad mellan 720p och 1080p? TV-apparater som klarar att köra i 1080p är för dyra och jag har ingen större lust att vänta ner priserna :/.

(Förlåt för att jag lånade tråden lite men du verkar ju ha fått svar)

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nästan alla 5000+ media funkar, och senare PStwos klarar alla. och jo, det går att lägga till grafikförbättringar även med hårdvarumodellen. (vilket PS2 nämligen gör) pröva att kolla upp saker innan du jiddrar nångång som omväxling kanske?

Det var ju t.o.m någon PStwo som inte klarade av att köra tekken 5 som kom ut till PS2.

Haha "sluta jiddra, börja trolla" har du sett den reklamen någon gång? Du fick mig att tänka på den nu

Dina inlägg har ju sällan källor så vad du säger betyder knappast något för mig, men vill du försöka rätta mig så ange källor på vad du skriver.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

mBr: det är bara en viss version av ps2 slim som inte klarar tekken 5.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
mBr: det är bara en viss version av ps2 slim som inte klarar tekken 5.

Precis som jag sa

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Det var ju t.o.m någon PStwo som inte klarade av att köra tekken 5 som kom ut till PS2.

Haha "sluta jiddra, börja trolla" har du sett den reklamen någon gång? Du fick mig att tänka på den nu

Dina inlägg har ju sällan källor så vad du säger betyder knappast något för mig, men vill du försöka rätta mig så ange källor på vad du skriver.

där har du alla 0.03% av spelen som inte funkar på nån PS2. och en lista på de som inte funkar på en viss modell, ungeför en tredjedel så lång som den på spel som funkar till XB360.. en annan likhet är att det finns 1 halvintressant spel på båda endast.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_games_incomp...

källan till det att det går fint att ändra i spelen med hårdvarumodellen är att helt enkelt kolla i inställningarna till en PS2a..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
där har du alla 0.03% av spelen som inte funkar på nån PS2. och en lista på de som inte funkar på en viss modell, ungeför en tredjedel så lång som den på spel som funkar till XB360.. en annan likhet är att det finns 1 halvintressant spel på båda endast.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_games_incomp...

källan till det att det går fint att ändra i spelen med hårdvarumodellen är att helt enkelt kolla i inställningarna till en PS2a..

MS har inte sagt attt alla spel fungerar på 360 så du är ute och cyklar om du påstår något annat. Däremot så jobbar dom hela tiden på att få fler spel att fungera Förstår du inte vad jag menar med detta så är det att Sony säger så mycket som dom sällan kan leva upp till. Och det är stor skillnad på dom ollika fötetagen då den ena lovar massa men håller lite (Sony) och den andra lovar lite men presterar mycket (MS).

Wee wikipedia säger något du vet att du själv kan gå in och skriva till fakta på den sidan eller? Så med andra ord kan en MS eller Sony fanboy gå in och skriva att 360/PS3 är världens bästa maskin och du skulle lita blint på det?

kom igen nu, så mycket som du klagar så borde du komma med lite säkrare källor om du vill verka trovärdig annars betyder det väldigt lite.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
MS har inte sagt attt alla spel fungerar på 360 så du är ute och cyklar om du påstår något annat. Däremot så jobbar dom hela tiden på att få fler spel att fungera Förstår du inte vad jag menar med detta så är det att Sony säger så mycket som dom sällan kan leva upp till. Och det är stor skillnad på dom ollika fötetagen då den ena lovar massa men håller lite (Sony) och den andra lovar lite men presterar mycket (MS).

Wee wikipedia säger något du vet att du själv kan gå in och skriva till fakta på den sidan eller? Så med andra ord kan en MS eller Sony fanboy gå in och skriva att 360/PS3 är världens bästa maskin och du skulle lita blint på det?

kom igen nu, så mycket som du klagar så borde du komma med lite säkrare källor om du vill verka trovärdig annars betyder det väldigt lite.

har du en källa på dom där påståenden eller är det bara trollande och fantiserande?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Next generation games will combine unprecedented audio and visual experiences to create worlds that are beyond real and they'll deliver storylines and gameplay so compelling that it will feel like living a lucid dream. The result is a state where you achieve the perfect mind-body equilibrium as you forget your physical surroundings and you become completely immersed in the game itself; this controller becomes an extension of your body, it becomes the gateway to the Zen of gaming.

Peter Moore om XB360..

Ja, klart MS alltid överpresterar.

Sedan ska vi inte ta och glömma den obligatoriska hårddisken som alla XB360 skulle ha.

Angående bakåtkompabiliteten så hoppas jag på videos från TGS där funktionen demonstreras.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
MS har inte sagt attt alla spel fungerar på 360 så du är ute och cyklar om du påstår något annat. Däremot så jobbar dom hela tiden på att få fler spel att fungera

Hade de inte slutat med det? Jag har för mig att jag läste en artikel om det.:S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
har du en källa på dom där påståenden eller är det bara trollande och fantiserande?

Vilket vill du ha källa på?
Att MS inte pratar lika mycket som Sony? Det vet väl alla redan att Sony överlovar massa saker.
Eller att MS jobbar på att fler och fler spel ska fungera?

Kan du inte ta sanningen så var inte på ett forum eller sluta påstå att alla trollar för att det dom säger inte passar dig, Det är snarare du som har vilda fantasier.

Anti1oop: Vi är precis i början av 360 hade du väntat dig något helt outstanding från start så får du ju skylla dig själv.

Yobalt: Nä du har nog läst fel då

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Sötast

Wherever there's a PS3 tråd, theres mBr spewing out bullshit and HIS lucid dreams

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Wherever there's a PS3 tråd, theres mBr spewing out bullshit and HIS lucid dreams

Jupp lika mycket som er som älskar PS3:an bullshittar. Jag inser ju iaf att både jag och ni har rätt ibland, men för att jag är mer negativ än er så är allt jag säger bara bullshit

Det borde väl visa hur ni är som personer och vad ni tycker om dom som inte delar era meningar.
Lite tråkigt att vissa är så trångsynta när det gäller vissa saker och inte ska kunna diskutera normalt utan att ta till ord som troll, BS och allt vad ni gör för att försöka övertyga er själva om att det ni säger är det som gäller

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Vilket vill du ha källa på?
Att MS inte pratar lika mycket som Sony? Det vet väl alla redan att Sony överlovar massa saker.
Eller att MS jobbar på att fler och fler spel ska fungera?

Kan du inte ta sanningen så var inte på ett forum eller sluta påstå att alla trollar för att det dom säger inte passar dig, Det är snarare du som har vilda fantasier.

visst, gärna det.

hmm, och ändå är det just du som började med det i vanlig ordning direkt dina illa underbyggda argument smulades sönder med både fakt och källor. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=673...

long overdue for a ban..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint