Permalänk

Garantiärdende gone crazy

För kanske 3-4 månader sedan pajade min skärm Hyundai L90D+. Ordinarie garantitiden passerat med ca en vecka, men det fanns en förlängd fabriksgaranti och jag blev ombedd att kontakta Anovo Nordic AB som tydligen hade hand om detta. Sagt och gjort. Jag mailade ett flertal gånger, men inget svar på 2-3 veckor. Då ringde jag istället, men även efter detta var det dött. Då ringde jag en gång till och fick äntligen ärendet registrerat "på riktigt". Någon vecka senare, kanske en och en halv månad efter att jag först kontaktat Anovo, fick jag hem FEL skärm på posten (LD90 istället för LD90D+) innan jag ens fått en fraktlapp så jag kunde skicka in den gamla. Jag ringde igen och fick då reda på att det för närvarande inte fanns några LD90D+ inne, så jag skulle få vänta ett bra tag innan jag kunde få min skärm ersatt. Jag insisterade i alla fall på att jag ville ha rätt modell, och fick några dagar senare hem en fraktlapp så jag kunde skicka in min trasiga.

Dagarna gick och det hade nog gått en dryg månad innan jag tänkte att det nog var en god ide och ringa och fråga hur det gick med skärmen. Det verkade som om de mer eller mindre glömt bort mitt ärende, och killen jag snackade med sa att de skulle skicka ut en ny skärm redan nästa dag. Föga förvånande händer det ingenting i ytterligare några veckor, men då helt plötsligt, idag, då jag egentligen precis tänkt att ringa igen, kommer det ett bud med 2(!) nya skärmar, en LD90 och en LD90+. Så nu har jag alltså 3 fungerande skärmar hemma, och det var ju bara meningen att jag skulle skicka tillbaks en (den som jag "fått låna" i väntan på rätt modell). Nu vet jag tusan hur jag skall göra, jag antar att jag bör skicka in båda två, men varför i hela helsingland har de skickat två skärmar!? Om den inte var det redan innan,så börjar situationen nu bli riktigt, riktigt komisk.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Håll tillgodo och vänta och se om de ber om att få tillbaka de andra två LD90, annars kan du väl bygga nåt kul, typ en projektor De verkar inte ha nån koll precis, men ligg lågt en månad

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Rådfråga din moraliska sida om vad du bör göra. Jag vet vad jag själv hade gjort, men det bryter mot §8 i swecs regler.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se vad som händer nu, eftersom det finns Anovo-anställda medlemmar på forumet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Tänkte också på det, men, men. Man får hoppas att de skärper till sig lite om de nu läser detta, med all rätt borde jag få minst en av skärmarna som kompensation för sveda och verk.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

tyvärr kommer du aldrig kunna få en skärm som komp för sveda och värk, eller i det här fallet lång väntetid...

det har förmodligen begått ett manuellt misstag, med sommaranställda, missförstånd och folk som skiter i sina arbetsuppgifter...

det minsta du kan göra är att vänta och se vad som händer, bollen ligger hos dem, om du är ultraärlig kan du ju försöka kontakta dem själv, men förutsett inte att du får en större komp för att du är ärlig... situationen blir lätt konstig i sådana fall...

lycka till!

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w