K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Men det kostar ju att använda

Det kostar att köpa en telefon från TRE oxå, det finns andra operatörer oxå.

Visa signatur
Permalänk

Satt & testade en massa gratis J2ME (*.jar - java) IM applikationer igårkväll. IMIC/eMSN/QuickIM samt ngn fler minns inte vad alla heter just nu, men de var alla verkligen kassa, antingen var det reklam (vilket säkert ligger & tjuvdrar datatrafik & gud vet vad) eller irriterande text tex om programmet eller avsaknad av basic-funktioner eller sega gränssnitt eller taskiga möjligheter att märka då man får ett meddelande.
Finns kanske ngn klient som är bra (posta gärna förslag åt oss andra om du finner nåt),men ej funnit ngn sådan ännu annat än till Symbian-telefoner vilket man inte äger just nu.

Använd "Mina Vänner" (jag beskrev det på sidan 27 i forumet) som ni finner under meddelande-menyn, via den kan du ha MSN & fler protokoll om så önskas & är integrerat mkt snyggt i SE, beter sig exakt som då du får ett sms osv, minimerar smidigt mm.

Ska bli spännande & se om SE kommer med ngt användbart med nya firmware:n som sägs vara på G till K800i.

Permalänk
Hedersmedlem

ladda ner mig33 istället...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
ladda ner mig33 istället...

Jo har kikat på Mig33 och läst om den, verkar avancerad och fin, den och "UltraIM Pro" hade jag tänkt testa, men den senare kostade pengar.

Såg att man måste ge Mig33 sitt telefonnummer, känns lite creepy om man bara vill testa deras sk gratistjänster såsom Msn för att få access till den.

Skulle vilja ha nåt bra som tar både Icq och Msn i samma klient ungefär som "Mina Vänner" fast gärna lite mera avancerad med funktioner som tex att kunna dölja offline-users. Men men, man kanske snubblar på nåt sådant en vacker dag eller så kanske SE ordnar nåt praktiskt vid framtida uppdatering. En sak är ju säker, IM i mobilen är här för att stanna, sms känns nästan stenålder

Permalänk
Medlem

I morgon tänker jag bege mig och köpa en K800i..
Några frågor: 1. är det lätt att få "msn" o fungera på luren eller måste man registrera sig på olika sidor osv? 2. Vad för program finns det så att man kan konvertera simpsons, lost avsnitt så att telefonen kan läsa dessa?

Och hur mycket är en Samsung E720 värd? (den är i gott skick)

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
I morgon tänker jag bege mig och köpa en K800i..
Några frågor: 1. är det lätt att få "msn" o fungera på luren eller måste man registrera sig på olika sidor osv? 2. Vad för program finns det så att man kan konvertera simpsons, lost avsnitt så att telefonen kan läsa dessa?

1: http://www.getjar.com/products/603/eMSN
2: http://www.xilisoft.com/3gp-video-converter.html

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Det kostar att köpa en telefon från TRE oxå, det finns andra operatörer oxå.

Klart det kostar att köpa en telefon från 3, fast den är ju mkt billigare där
2502:-

också får man med gratis msn, och snabbare menyer

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Ok, tack..skall testa i morgon!! Ja och hur stort minne har k800i (inbyggt)?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Ok, tack..skall testa i morgon!! Ja och hur stort minne har k800i (inbyggt)?

Minne
Phone memory 64MB*
Stöd för Memory Stick Micro™ (M2™)

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Minne
Phone memory 64MB*
Stöd för Memory Stick Micro™ (M2™)

Tack så mycket!! Då ,åste jag öpa ett minne när dom finnes i lager igen och när man får pengar..Har clas ohlsson dem?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Tack så mycket!! Då ,åste jag öpa ett minne när dom finnes i lager igen och när man får pengar..Har clas ohlsson dem?

Pricerunner

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
2. Vad för program finns det så att man kan konvertera simpsons, lost avsnitt så att telefonen kan läsa dessa?

Jag kör med SUPER, http://www.erightsoft.com/S5E01.html den är riktigt bra, helt gratis också och utan logor i filmerna. Ladda ner längst ner på sidan.

Permalänk
Medlem

En till fråga måste man ladda den 12h eller liknande eller kan jag använda den efter 4h eller nåt sånt?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
En till fråga måste man ladda den 12h eller liknande eller kan jag använda den efter 4h eller nåt sånt?

När jag fick min var det lite kräm i batteriet, jag pillade lite med den och laddade den sen en timme och sen dess har jag använt den normalt och laddat lite då och då vid behov.
Man äger ändå inte en telefon länge nog idag för att batteriet ska dö, i vart fall inte jag.

Jag tror det räcker med att du laddar den fullt om du nu känner för det.

Permalänk
Medlem

Om vi fortfarande snackar K800i så står det i manualen att man ska ladda ca 2,5 timmar eller tills batteriikonen visar att batteriet är fulladdat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
Om vi fortfarande snackar K800i så står det i manualen att man ska ladda ca 2,5 timmar eller tills batteriikonen visar att batteriet är fulladdat.

Tack för svaren! Jag orkade inte ladda den mera ändå..Men min Samsung E720 fungerar fortfarande utan problem och gjorde likadant med den.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har inte instruktionsboken här där jag är nu så jag passar på att fråga här.
Jag tycker ljudet när man pratar är skit lågt, minst dubbelt så lågt som i min k700 så jag hör knappt vad dom säger, hur höjer man det?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Jag har inte instruktionsboken här där jag är nu så jag passar på att fråga här.
Jag tycker ljudet när man pratar är skit lågt, minst dubbelt så lågt som i min k700 så jag hör knappt vad dom säger, hur höjer man det?

Haha ibland undrar man.. Du höjer med samma knapp som du gör när du höjer volymen i mp3/radio. Lycka till..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Haha ibland undrar man.. Du höjer med samma knapp som du gör när du höjer volymen i mp3/radio. Lycka till..

Tack ;D Så var det ju nämligen inte i k700 utan där drog man joysticken uppåt eller neråt och när jag gjorde det med k800 stod det att det inte gick.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Tack ;D Så var det ju nämligen inte i k700 utan där drog man joysticken uppåt eller neråt och när jag gjorde det med k800 stod det att det inte gick.

Haha okej förstår dig.. Och frågar man inget får man ingenting veta;)

Permalänk

Har haft min k800 några veckor nu, och är överlag nöjd.

En grej som dock irriterar är att telefonen svarar automatiskt ibland när man har headsettet i. Någon annan som upptäckt detta? Jag har kollat runt bland inställningar för headset, men det gör ingen skillnad.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papa_keno
Har haft min k800 några veckor nu, och är överlag nöjd.

En grej som dock irriterar är att telefonen svarar automatiskt ibland när man har headsettet i. Någon annan som upptäckt detta? Jag har kollat runt bland inställningar för headset, men det gör ingen skillnad.

gå in @ handsfree profilen o sedan svarssätt..

Permalänk
Medlem

Hur får man Mina Vänner att fungera i luren, har hotmail..?
tacksam för svar!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
gå in @ handsfree profilen o sedan svarssätt..

Som jag sa så har jag redan kikat på inställningar för handsfree. Jag har fått buggen bekräftad nu - en kompis har samma problem. Hoppas de fixar detta, annars är det bara att slänga lurarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papa_keno
Som jag sa så har jag redan kikat på inställningar för handsfree. Jag har fått buggen bekräftad nu - en kompis har samma problem. Hoppas de fixar detta, annars är det bara att slänga lurarna.

Har detta problem jag med..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Hur får man Mina Vänner att fungera i luren, har hotmail..?
tacksam för svar!

Det är inget märkvärdigt svårt. Skaffa ett konto på tex www.yamigo.com logga in på den sidan och följ anvisningarna. Under länken "Your Details" fyller du i under tex MSN din email/lösen och bockar i "fetch contacts", tryck sedan på "Update" längst ned på sidan. Öppna sedan "Mina Vänner"/Inställningar/Serverinställningar.

Användarnamn = Användarnamnet på websidan
Lösenord= Lösenordet till websidan
Server= http://yamigo.com/wv/control
Internetprofil= Den profil du surfar med, tex Telia Surfport/Halebop GoGo(beroende på leverantör)

Tryck på "Klar" i telefonen.

Förstår du inte så läs på länken: "Get connected"

Sedan är det bara "Logga in" på "Mina Vänner" i telefonen så har du Msn i mobilen.

Ps: På K800i fungerar det ej om du har för gammal firmware, då får du inte upp users i mobilen och lyckas du få upp users så ser du tex inte status online/away osv. Avvakta isf tills nya firmware:n kommer som löser detta. Det fungerar med min firmware men ej för polare med äldre version i K800i.

Meny/Inställningar/Allmänt/Uppdateringstjänst/Programversion. På min står det tex:
Aktuell Programversion:
CXC1250210
R1CF001
060704

EDIT: Denna sida är stabil jämfört med Yamigo, http://www.smartvas.com/ fungerar på exakt samma sätt, skaffa konto där, sedan använder du denna adress istället som server i "Mina Vänner": http://www.smartvas.com/oma/imps

Permalänk
Hedersmedlem

www.smartvas.com funkar med mina vänner också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av finderbot
Det är inget märkvärdigt svårt. Skaffa ett konto på tex www.yamigo.com logga in på den sidan och följ anvisningarna. Under länken "Your Details" fyller du i under tex MSN din email/lösen och bockar i "fetch contacts", tryck sedan på "Update" längst ned på sidan. Öppna sedan "Mina Vänner"/Inställningar/Serverinställningar.

Användarnamn = Användarnamnet på websidan
Lösenord= Lösenordet till websidan
Server= http://yamigo.com/wv/control
Internetprofil= Den profil du surfar med, tex Telia Surfport/Halebop GoGo(beroende på leverantör)

Tryck på "Klar" i telefonen.

Förstår du inte så läs på länken: "Get connected"

Sedan är det bara "Logga in" på "Mina Vänner" i telefonen så har du Msn i mobilen.

Ps: På K800i fungerar det ej om du har för gammal firmware, då får du inte upp users i mobilen och lyckas du få upp users så ser du tex inte status online/away osv. Avvakta isf tills nya firmware:n kommer som löser detta. Det fungerar med min firmware men ej för polare med äldre version i K800i.

Meny/Inställningar/Allmänt/Uppdateringstjänst/Programversion. På min står det tex:
Aktuell Programversion:
CXC1250210
R1CF001
060704

Tack för svaren, jag kollade min firmware och hade exakt samma som du..Så då borde det väl fungera?
Nåja, jag skall testa..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tja!

Tänkte höra om någon kan komma med några bra tips om hur man lyckas få bra bilder? Jag har sett folk som som fått riktigt bra bilder både på nära håll och på lite längre men jag har inte lyckats riktigt.

tips, förslag, inställningar???
Och gärna länkar till bilder såklart.

tjo flax

Permalänk
Medlem

Bara jag som har strul med att öppna SEUS? Får besked om att versionen är felaktig och att jag bör ladda hem Flash från Macromedia. Går till macromedia.com som pekar på adobe.com och laddar hem senaste Flash. Samma sak.

Visa signatur

My arms, your hearse