Produkttest: Qpad X-TR

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Qpad X-TR

För många datorspelare är valet av mus och musmatta ett hett ämne. Här gäller det att ge användaren en bra spelupplevelse och precision i rörelserna. I spelens värld kan det ibland vara skillnaden på liv och död. Qpad har nyligen lanserat XT-R som sägs vara en musmatta som framtagits just för att tillgodose alla dessa behov.

Läs produkttestet: Qpad X-TR

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant! Blir nog min nästa musmatta, då katten rev sönder min förra Qpad.

Permalänk
Medlem

Vem fan vill ha en friktionslös musmatta ?

EDIT: Svara inte på den frågan, jag vill inte veta...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk

humm, hur fungerar den med en trådlös mus? testades det?? g5 har väll med sladd eller minns jag fel..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Avstängd

Vem fan vill ha musmatta? ja sitter i fotölj framför datorn och har armstödet som musmatta, funkar finfint!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
humm, hur fungerar den med en trådlös mus? testades det?? g5 har väll med sladd eller minns jag fel..

Japp G5 har med sladd. Men jag tror inte de spelar så stor roll ifall man har trådlös eller ej. Visst, liten skillnad men inte så stor. Det funkar nog finfint med trådlös ska du se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
humm, hur fungerar den med en trådlös mus? testades det?? g5 har väll med sladd eller minns jag fel..

Tror du det själv? Alla Qpads musmattor är omringade av speciella luftmoleykyler som tar bort runt 40% av gravititionen för att göra det enklare att flytta handen, handleden och armen. Denna slags luftbilding gör att att strålarna från trådlösa möss, ufos och flygande tåg inte är lika effektiva.

Annars så får du kolla tillverkarens hemsida om det står att din trådlösa mus kan hantera musmattan.

Permalänk

om den vart fyrkantig hade de vart ett självklart köp.......

EDIT: eller rättare sagt rektangulär, ja, med kantiga kanter iaf

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Tror du det själv? Alla Qpads musmattor är omringade av speciella luftmoleykyler som tar bort runt 40% av gravititionen för att göra det enklare att flytta handen, handleden och armen. Denna slags luftbilding gör att att strålarna från trådlösa möss, ufos och flygande tåg inte är lika effektiva.

Annars så får du kolla tillverkarens hemsida om det står att din trådlösa mus kan hantera musmattan.

Hehehe, kunde inte låta bli att skratta åt det du skrev...

Själv så gillar jag inte hårda musmattor, men kanske är de bättre än vad jag tror... Själv så har jag just köpt en Qpad CT så den får räcka ett tag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Hehehe, kunde inte låta bli att skratta åt det du skrev...

Själv så gillar jag inte hårda musmattor, men kanske är de bättre än vad jag tror... Själv så har jag just köpt en Qpad CT så den får räcka ett tag.

Har själv alltid kört hårda (Func och thunder) men börjar tröttna på att dom sliter på skatesen så himla fort. Var det inte Qpad som kom ut med en "heavy"

Vilka skates funkar bäst till dom mjuka mattorna?

Permalänk
Medlem

Det jag skulle vilja se är ett test på hur tåliga musmattorna är dvs. utnötnings längd!

För jag har en Steelpad S&S och dom där håligheterna i mattan börjar försvinna så det blir trögare att dra.
Har haft den i ca 1 år.

Om det nu skulle gå att testa en sån sak så vore det bra att veta!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd

varför måste man ha en så dyr musmatta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
varför måste man ha en så dyr musmatta?

Öh, för att man vill ha en bra musmatta?

Själv håller jag fast i mina originalmattor. 29:-/st, helsvarta, duger i runt 2mån. Borde kanske satsat på en ny matta, men då gäller det att man kan rengöra den helt och att den inte är för stor.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Synd att dom inte visade bild med en mus på mattan så man fick lite perspektiv =/

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Inaktiv

Säkert rätt produkt till den rätta användaren, men jag kommer allt hålla mej till enkelt vitt a4.

Permalänk
Medlem

jag kör utan... känns inte som man behövt en musmatta på flera år

Permalänk
Medlem

jag kör med den musmattan man fick med till Sim City 4.. grym juh
Dock så är den kanske i minsta laget för min del

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

En del frågar sig vad man ska med en sån här till och då handlar det om målgruppen, gamers. Jag har tidigare haft en del rätt billiga mattor som följt med dattorer eller reklamkampanjer från Dreamhack eller liknande, de ligger ju inte ens still och är väldigt små. Qpad XXL vid min stationära har inte rört sig en centimeter sen jag lade dit den. Spelar man mycket DeathMatch spel på nätet vill man verkligen inte att mattan ska flytta på sig Produkt till rätt målgrupp.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag själv blev väldigt intresserad av denna musmatta nu och det blir nog en sådan till mina 2,datorer om jag byter.

sitter själv med en Speed-Pad och en Steelpad 4D för tillfället

Speed-Pad har jag haft länge nu och den fungerar väldigt bra faktiskt, men jag har aldrig riktigt gillat Steelpad eller någon musmatta för den delen som inte är intakt. Samt har man ju blevit lite sådär att man vill att båda datorerna/tillbehör ska vara av samma tillverkare

http://www.com-pad.com/eng/produkte.html
http://www.steelseries.com/products/steelpad/steelpad_4d/info...

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

tycker den var lite lik min surfface 1030 till förpakning. men ja har iaf en sak som håller fast sladden.. ja behåller hällre kvar den jag har

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Bra recension! För er som vill ha en billig och bra Musmatta rekomenderar jag steelpad Qck, kostar runt 100:- och fungerar väldigt bra ihop med exempelvis Logitech MX510, väldigt mjukt och skönt glid.
Är iinne på min andra

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Nån som vet en bra musmatta för den nya MX Revolution? Den känner nämligen inte av min Ulti-Mat ordentligt.

Permalänk
Medlem

varför heter det musmatta när den är hård?

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Verkar som en riktigt najs musmatta, mycket bra produkttest av SweC!

Permalänk

Får lite vibbar av Gösta Ekman-sketchen med lillfingerskydd i ledöör för den seriösa kulspelaren.

Ful som stryk var den i alla fall - För den som brydde sig om funktion skulle en rektangulär matta med samma största bredd och längd som den där ha betydlilgt större yuta utan att ta upp mer plats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var kan man köpa den?

Permalänk
Hedersmedlem

*meningslöst inlägg borttaget*

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Var kan man köpa den?

Hejsan,

Här är en lista på diverse butiker som säljer denna:

http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=qpad+xt-r

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Kanske skriver lite sent, men är den här mattan bättre än de äldre CT för en gamer?