Permalänk
Medlem

xbox + usb =sant ?

jag lirar en hel del Halo på xbox:P men ja gillar inte kontroll grejjen.. tror ni att det är möjligt att bygga dit usb i stället för de utag som finns?
har hört att de som sitter fram är omgjorda usb men ja vet inte om de är sant? eller de kanske till och med finns adapter för det? eller mus å tgb för xbox.. har själv inte sett något..

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

1. ja det är usb, fast med annorlunda kontakter
2. Nej du kan inte peta dit usbmus & usbtangentbord och bara köra, spelen har inte stöd för det
3. ja det finns en slags adapter, dock så fungerar den inte speciellt bra... kommer inte ihåg vad den heter

/Daniel

Permalänk
Medlem

jag vet att om man har chippad xbox och kör in linux kan man få det att fungera utan problem.... men det löser inte att du vill spela halo.

Köp "Combat Evolved" till PC istället?

Permalänk

funkar en kompis gjorde en egen "adapter" på skolan dock vet jag inte hur det funkar

Permalänk
Medlem

Det finns speciella adaptrar man kan köpa för att koppla in mus & tgb till xboxen.

http://www.rejoy.se/index.php?main_page=product_info&cPath=26...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rabski
Det finns speciella adaptrar man kan köpa för att koppla in mus & tgb till xboxen.

http://www.rejoy.se/images/medium/REXBA/REXBA_012_MED.jpg

http://www.rejoy.se/index.php?main_page=product_info&cPath=26...

Men ett problem är att man inte kan flytta musen snabbare än vad kontrollen klarar att röra en.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

jag provade att koppla in min logitech till xboxen och det funkar, fast till halo får jag det inte att funka. Tråkigt på ett annars bra spel

Permalänk
Medlem

aha:P tackar.. Men jag har chippat å så.. anledningen att ja inte lirar det på data är för att vi är ett gäng som bruka köra "xbox lan" å då är Halo favorit spelet men mitt aim är inge bra så ja vill hällre ha mus:P men tror ni att pistol funkar bra?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

haha det brukar vi med göra eller gjorde. kul som attans.

Permalänk
Medlem

Hur är det med tangentbord och mus till xboxen, kan man få det att funka bra till fps-spel så man kan ställa in kontrollerna och musen?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Hur är det med tangentbord och mus till xboxen, kan man få det att funka bra till fps-spel så man kan ställa in kontrollerna och musen?

Med sådan adapter så fungerar musen och tangentbordet jäkligt bra förutom att det är lite "hackit" med musen, och hänger inte 100% med.

Det med "jäkligt bra" menar jag då att det är bätre än handkontrollen om man inte vant sig än (som jag).

Men sen kommer det ett annat problem, man är överlägsen i alla spel och dom blir för lätta att klara av

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

hade en sådan adapter innan jag sålde den en vecka efteråt, för att jag inte tyckte det fungerade bra... tur att det fungerar för andra än mig

själv fick jag lära mig att spela på handkontroll, börjar blir bra på det

/Daniel

Permalänk
Medlem

jag säger bara vän er med handkontrollen istället....bra mycket mer sport då.