Permalänk
Medlem

775 moderkort med DDR slots

Hejsan,

Har tänkt byta moderkort i min dator, men jag hittar inget moderkort som stödjer socket 775, PCI-E, fler en 3 PCI platser och 4 slots för DDR minnen på samma gång.
Hittar bara kort med DDR2 slots.

Någon som vet ett moderkort ute på marknaden som passar mina behov?

Mvh Jens

Permalänk
Medlem

bump. Ingen som kan hjälpa stackarn?

Permalänk
Medlem

Re: 775 moderkort med DDR slots

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leva
Hejsan,

Har tänkt byta moderkort i min dator, men jag hittar inget moderkort som stödjer socket 775, PCI-E, fler en 3 PCI platser och 4 slots för DDR minnen på samma gång.
Hittar bara kort med DDR2 slots.

Någon som vet ett moderkort ute på marknaden som passar mina behov?

Mvh Jens

Är rätt säker på att intel gått ifrån DDR1 för många år sedan. Men ASRock brukar släppa konstiga lösningar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

Detta var det närmaste ASrock-kortet jag kunde hitta:

http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm

Stämmer på allt utom att det bara har 2st DDR-slottar.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Detta var det närmaste ASrock-kortet jag kunde hitta:

http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm

Stämmer på allt utom att det bara har 2st DDR-slottar.

jag kör med detta kort och jag tycker det funkar betydligt över min förväntan.. jag kör med vanliga ddr400 minnen och en conroe E6600
att den bara clockar upp till 2650mhz är lite pinsammt men det hade jag ju endå inte förväntat mig något mer

jag kör ett agp kort nu men jag har hört att man INTE ska köra högpresterande Pci-e kort för det funkar inge bra...

men annars så tycker jag det funkar relativt bra... men har du ddr2 minnen så köp EJ... annars ett dugligt alternativ