Permalänk
Medlem

Guitar Hero 2 (PS2)

Tänkte att det är på tiden att det här spelet får en egen tråd. Spelet kommer att släppas i november till PS2 och man kommer att kunna använda gitarren från första spelet. Spelet kommer att ha över 50 låtar.

Den största anledningen att jag startar den här tråden är för att jag är så jävla lycklig! Fick nyss reda på att Megadeth - Hanger 18 ska vara med! Hade mina aningar innan då gitarristen Marcus Henderson (gitarrist som jobbar med GH1 och GH2) gav en ledtråd om att han nyss hade spelat in en låt med 11 solon! Låten avslöjades i GameTrailers "Staying On Track" video. http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2611

Hela listan hittills:

* "Arterial Black" - Drist (Original Track, Bonus Song)
* "Beast and the Harlot" - Avenged Sevenfold
* "Can't You Hear Me Knocking?" - The Rolling Stones
* "Crazy on You" - Heart
* "Free Bird" - Lynyrd Skynyrd
* "Hangar 18" - Megadeth
* "Heart-Shaped Box" - Nirvana
* "Jessica" - The Allman Brothers Band
* "John The Fisherman" - Primus (Original Track)
* "Laid To Rest" - Lamb of God
* "Last Child" - Aerosmith
* "Madhouse" - Anthrax
* "Message in a Bottle" - The Police
* "Misirlou" - Dick Dale
* "Psychobilly Freakout" - The Reverend Horton Heat
* "Shout at the Devil" - Mötley Crüe
* "Strutter" - KISS
* "Surrender" - Cheap Trick
* "Sweet Child O' Mine" - Guns N' Roses
* "Tattooed Love Boys" - The Pretenders
* "Them Bones" - Alice in Chains
* "Tonight I'm Gonna Rock You Tonight" - Spinal Tap
* "Trippin' on a Hole in a Paper Heart" - Stone Temple Pilots
* "War Pigs" - Black Sabbath
* "Who Was in My Room Last Night?" - The Butthole Surfers
* "You Really Got Me" - The Kinks, as performed by Van Halen
* "YYZ" - Rush
Listan är tagen från wikipedia

Riktigt grym lista om ni frågar mig!

Permalänk
Medlem

Detta måste jag säga är ett måste köp för mig iaf
Finns ju knapp nå roligare än att dricka bira och leka Slash

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Ville ha spelet... Tills jag såg låt listan, ingenting jag lyssnar på tyvärr
Då får man ju inte heller kännslan att vilja lira det

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Sett listan förut och ser fram emot spelets release :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Primus... Kan det bli bättre?:D

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Primus - John The Fisherman är en av de få låtarna som är mastertracks, alltså inte cover.

Permalänk
Medlem

Måste man kunna spela gitarr för att ha glädje av detta spel eller lär man sig till slut?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Måste man kunna spela gitarr för att ha glädje av detta spel eller lär man sig till slut?

min kompis är som en blind abborre i ett piraya akvarium på att spela riktig gitarr... Men på Guitar Hero är han bättre än mig... jag spelar gitarr men han har iofs spelat guitar hero längre än jag...

EDIT: Ohh fy helvete. den förste som klarar Misirlou på expert får min gitarr

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är mest jobbigt att spela med gitarren. Känns bara plastig och jobbig hålla på med. Däremot att spela med en vanlig handkontroll är sinnessjukt roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Måste man kunna spela gitarr för att ha glädje av detta spel eller lär man sig till slut?

Nej, det är en helt annan känsla att hålla i GH-gitarren. Så även om du vore en duktig gitarrist hade du ändå fått vänja om dig. Det man kanske kan ha nytta av är snabba fingrar på Hard/Expert.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Som de flesta har sagt, behöver man inte kunna spela gitarr för att spela med SG-gitarren. Vad som kan vara en fördel att kunna spela gitarr är koordinationen men det är något man lär sig snabbt.

edit: lyssnar på Misirlou nu och den känner man ju igen från Pulp Fiction.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Jag tycker det är mest jobbigt att spela med gitarren. Känns bara plastig och jobbig hålla på med. Däremot att spela med en vanlig handkontroll är sinnessjukt roligt.

För den är ju inte plasitg ?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är den där strum-grejen som man slår fram och tillbaks som är värst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
min kompis är som en blind abborre i ett piraya akvarium på att spela riktig gitarr... Men på Guitar Hero är han bättre än mig... jag spelar gitarr men han har iofs spelat guitar hero längre än jag...

EDIT: Ohh fy helvete. den förste som klarar Misirlou på expert får min gitarr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Nej, det är en helt annan känsla att hålla i GH-gitarren. Så även om du vore en duktig gitarrist hade du ändå fått vänja om dig. Det man kanske kan ha nytta av är snabba fingrar på Hard/Expert.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa

Som de flesta har sagt, behöver man inte kunna spela gitarr för att spela med SG-gitarren. Vad som kan vara en fördel att kunna spela gitarr är koordinationen men det är något man lär sig snabbt.

Ok, då är det nog roligare att lära sig spela på en riktig elgura.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Riktigt sjukt bra låtlista!
Bra att de varierar mellan stilar t.ex. Hangar 18 och Free Bird.
Älskade första spelet och kommer givetvis köpa uppföljaren!

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, då är det nog roligare att lära sig spela på en riktig elgura.

en riktig elgura hittar du inte under tvåtysen med bra mickar. Bra mickar (EMG) går upp i mot fem,sex, sju tusen

Bara en lite parantes

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

vänta bara tills Wii kommer, då kan ni spela luftgitarr genom att störa IR-strålen istället..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Guitarr hero 1 rockade riktigt mkt, kan knappt vänta tills 2an släpps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
en riktig elgura hittar du inte under tvåtysen med bra mickar. Bra mickar (EMG) går upp i mot fem,sex, sju tusen

Bara en lite parantes

Ok, kan tänka mig att det inte är de bästa micarna i denna: http://www.blocket.se/vi/8942352.htm?ca=8_s

Vad är det mer som skiljer mellan olika elgitarrer? Vad gör man med den avlånga spaken som sitter på en del, bla. på den man kopplar till PS2? Det lär väl ha nåt med tonläget att göra, så man kan skifta snabbt mellan olika ljud?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Vad är det mer som skiljer mellan olika elgitarrer? Vad gör man med den avlånga spaken som sitter på en del, bla. på den man kopplar till PS2? Det lär väl ha nåt med tonläget att göra, så man kan skifta snabbt mellan olika ljud?

den långa spaken är en svaj. om du kollar på en gitarr med en svaj så ser du att den är fäst i den stål plattan som strängarna sitter i, ställer man svaj"pinnen" längs med strängarna och sedan trycker den mot gitarren så kommer strängarna att pitcha neråt. Alltså spänner du av strängarna... Så om man slår an den mörkaste strängen (E-strängen), sedan trycker svajjen i bott, då kanske man får ett C eller möjligen ett A. Tonerna ligger i skala med C först, C D E F G A H...

Där har du en bild på "stallet" som sitter i botten/kroppen på gitarren där man fäster strängar och svaj. Svajen sitter i hålet brevid dom sex plintarna...

Hoppas det va en lättförståerlig förklaring men du måste underrätta dig själv med en bild på en gitarr dock för att lättare förstå

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
Hoppas det va en lättförståerlig förklaring men du måste underrätta dig själv med en bild på en gitarr dock för att lättare förstå

Jag förstår precis hur du menar, tack för upplysningen.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag förstår precis hur du menar, tack för upplysningen.

inga problem

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

den där listan e ju (hittils, för de e ju INTE 50 titlar) GRYMT NAJS, nu saknas bara lite mer KISS, AC/DC, Rainbow, Van Halen, Dio, Mötley Crue (Bitetr Pill måste bli grymt kul å spela)... osv...

MYCKE RIFF nu för FAN, och KLASSISKT ska de va... inte modernt skit...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Nu går det att lyssna på 15 sekunder från ett par låtar på hemsidan. Bara att blädda bland låtarna under bilden.

http://www.guitarherogame.com/

Permalänk
Medlem

Inte för att dissa men det faktiskt så att emg mickarna är oftast överhypade. och när det gäller bra ljud så är det nästan mer träet än mickarna som avgör ljudet, så man kan köpa en billigskit harmony och få skitbra ljud, för harmonygitarrerna som byggdes på 70talet har dimarsiomickar och skitbra trä, dock krokiga som fan i halsen, men det finns undantag.

Permalänk
Medlem

Nu är det bekräftat att spelet även släpps till xbox 360 nu i höst. x360 spelet kommer att levereras med en trådlöst X-plorer gitarr! Om gitarren är exklusiv för x360 eller ej återstår att se.