Permalänk
Medlem

Byta BIOS

Går det att byta BIOS rent fysisk ( nytt chip) på Asus P5W Dh dlx???
IT-Butikken påstår att det inte går. På mitt kort ser det ut som man kan ta bort chipset och klämma dit ett nytt. Är jag ute på vinden och cyklar??

Permalänk

Nej det är du inte det går att byta bios chip. säg att du flashar sönder ditt chip så kan du sedan skaffa ett nytt och moderkortet är räddat.

Visa signatur

-:Main:- Asus sabertooth X58 | 980X@3.4 | 24GB Corsair PC3-12800 | Gigabyte GTX480 | SB X-Fi Titanium Pro | Corsair SSD Force GT 120GB/WD30EZRX | Antec p183 | Corsair HX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqdeskpro
Nej det är du inte det går att byta bios chip. säg att du flashar sönder ditt chip så kan du sedan skaffa ett nytt och moderkortet är räddat.

Tack!!! Skitbra! nu har jag något att lägga i halsen på IT-Butikken. Finns det några andra sidor eller länkar jag kan hänvisa till. Jag vill ha ett nytt chip av dem. De levererade kortet med ett gammalt BIOS (6,01 tror jag)
Jag var tvungen att fixa en anna processor för att flascha om till 13,05 bara för att kunna komma in i he-----tet. IT butikken svarade så här på min fråga om de kunde fixa ett nytt chip åt mig, antingen genom att ge mig adresen till rätt bord hos ASUS eller att de kunde hjälpa till:

Hej

Tror jeg ikke, eftersom en Bios i dag ikke er en løs enhed der kan sendes…

Med Venlig Hilsen/Best Regard
Mathies Grauslund

ITbutikken A/S

Gl Aarhusvej 19/8800 Viborg
Denmark

( Phone
: (+45) 87 273332

( Fax
: (+45) 86 614010

* E-mail
: Mathies@Itbutikken.dk

: Web
: http://www.Itbutikken.dk

Permalänk
Medlem

Givetvis så går det utmärkt att plocka loss chipet och byta ut, många var tex tvungna att hotflasha sina moderkort( P5W DH ) för att kunna använda Conroe på dom.

Gå ner en bit i den här tråden så ser du hur du gör för att loss chipet.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106563

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker