Bra erbjudande på Dell 2007WFP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
10 § ....... börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten tar emot
varan eller en väsentlig del av den. ......

14 dagar från och med det datum då du tagit emot varan i dörren och skrivit på schenkerbudets avi.

100 kr fick jag betala i frakt då jag hävt mitt köp av en Dell 24".

Permalänk
Medlem

Har sett att vissa undrar om man hinner få hem den innan tiden för erjudandet går ut. Jag beställde min runt ett inatt och den skickades i morse. Beräknad ankomst är den 25e.

2006-09-19 05:11 DK - SCHENKER CALCULATE ETA
2006-09-19 04:05 DK - SCHENKER ORDER LOADED ON TRAILER
ETA 2006-09-25

Är nog en av de snabbaste orderbehandlingarna jag har varit med om. Hoppas bara frakten går ok nu.

Tänkte bara berätta att det faktiskt går fort ibland. Verkar mycket märkligt att leveranstiderna skiljer sig så mycket åt.

EDIT: Satt och funderade lite på varför det kan ha gått så snabbt att få iväg ordern. Har bara en högst personlig hypotes, berätta gärna vad ni själva tror:
Kan det inte vara så att de har ett gäng lagerarbetare som jobbar nattskift? Eftersom det inte kommer speciellt många ordrar under natten så går det till och med snabbare om man beställer på natten än på dagen då allt är stressat och förvirrat?
Kanske ett tips till andra som vill beställa?

Permalänk
Medlem

hjälp mig! Jag kan inte höja skärmen. När jag fick den sänkte jag den för jag trodde att det skulle vara skönare. Nu när jag försöker höja den igen så kan jag inte. När jag sänkte den så fastnade den bara på ett ställe och där klickade det till. Vet inte om man ska kunna ställa den på vilket läga man vill? Iallafall så kan jag inte ens trycka ner knappen bakpå stativet nu

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kollade nyss och beräknat leveransdatum är 22/9 nu, dvs. Fredag denna veckan.

Man får ju fan hoppas att den kommer då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
hjälp mig! Jag kan inte höja skärmen. När jag fick den sänkte jag den för jag trodde att det skulle vara skönare. Nu när jag försöker höja den igen så kan jag inte. När jag sänkte den så fastnade den bara på ett ställe och där klickade det till. Vet inte om man ska kunna ställa den på vilket läga man vill? Iallafall så kan jag inte ens trycka ner knappen bakpå stativet nu

Om du trycker skärmen nedåt så kan du trycka in knappen och föra skärmen uppåt.

Permalänk
Medlem

Detta är sjukt !
Idag fick jag ännu ett mail angående att min order är försenad.
Nu till den 29:e !!!

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Min är anlädde till Värnamo kl 09:11, vilket är ungefär 3h ifrån mig, borde nästan komma idag såifall? Helt stört att det shiftar så mycket i leveranstid.

Kan stämma som Repliko säger, jag beställde min 07:45 i måndags och den skickades typ 20 minuter efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Detta är sjukt !
Idag fick jag ännu ett mail angående att min order är försenad.
Nu till den 29:e !!!

Fyfan, det har verkligen gått över gränsen. Ring och prata med dom?

Jag beställde min skärm 5 September (Tisdag, v36), tog 10 dagar att behandla ordern, och leveransen ska ta 7 dagar. Sammanlagt ska det ta 17 dagar kan man säga, kanske blir mer, inte vet jag. Men det är rent för jävligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
14 dagar från och med det datum då du tagit emot varan i dörren och skrivit på schenkerbudets avi.

100 kr fick jag betala i frakt då jag hävt mitt köp av en Dell 24".

Ok 100kr va inte alls farligt, kom de till dörren och hämtade upp den också? Får man stå för frakten om man får en defekt och vill ha den bytt (lutar nog mot ett nej där)?

Jag beställde min i fredags, idag fick jag ett samtal och kommer få den levererad imorgon (bor i sthlm). Tycker det är bra service, danmark-sthlm på i stort sett 2 dagar. Synd att vissa av er haft lite otur med frakten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaaaaaa
Om du trycker skärmen nedåt så kan du trycka in knappen och föra skärmen uppåt.

ahh, thanks.

Permalänk

YES nu är skärmen beställd. Får hoppas man får en sjyst direkt då..

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberHamster
YES nu är skärmen beställd. Får hoppas man får en sjyst direkt då..

Nä, nu banne mig ska jag få provision av Dell. *skickar ondskefullt brev till Dell*

Jag tror många har beställt p.g.a den här tråden. (Inkl. mig själv)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En enkel och snabb fråga som jag inte hittar något svar på, och jag skulle vilja veta innan jag skickar iväg min beställning; vilka kablar ingår? Endast VGA eller också DVI?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgul
En enkel och snabb fråga som jag inte hittar något svar på, och jag skulle vilja veta innan jag skickar iväg min beställning; vilka kablar ingår? Endast VGA eller också DVI?

Båda.

Visa signatur

Gainward GeForce 6600GT 128MB || MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939 || AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 || Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 KIT || Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB || Creative SB Audigy 2 ZS || Antec Sonata II 450W ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomati
Båda.

Härligt. Tack för det snabba svaret.

Då åker en beställning iväg snart.

Permalänk
Medlem

Inväntar den 25:e starkt ... Ni som har fått skärmen verkar vara mestadels positiva? Förutom någon som skickat tillbaka den, vad är er allmänna reaktion annars nu såhär några dagar efteråt, när ni använt den en stund?

EDIT: kan passa på att fråga, är det förskottbetalning som gäller? Annars kanske man skulle passa på att köra iväg en beställning nu redan ..

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Väntar på den 29:e då min ska levereras.. Fett jobbigt att vänta..

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Repliko
EDIT: Satt och funderade lite på varför det kan ha gått så snabbt att få iväg ordern. Har bara en högst personlig hypotes, berätta gärna vad ni själva tror:
Kan det inte vara så att de har ett gäng lagerarbetare som jobbar nattskift? Eftersom det inte kommer speciellt många ordrar under natten så går det till och med snabbare om man beställer på natten än på dagen då allt är stressat och förvirrat?
Kanske ett tips till andra som vill beställa?

De lär väl ändå arbeta utifrån när ordern kom in?

Bara för att det kom in en order på natten så hoppar de ju inte på den när det ligger 1000 före i kön.

Men man börjar ju förstås undra när du nu beställde 7 dagar efter mig och beräknad ankomsttid är 3 dagar innan....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
5% rabatt till på rabattpriset

Tycker inte det är särskilt begåvat att ge ut stedentrabattkoder publikt. Går det för långt kan vi som har rätt till (och behöver) sådana privilegier bli av med dom.

Permalänk

Date Time Location Activity Remarks
2006-09-19 17:12 DK - SCHENKER NO DELIVERY DATE-UNKNOWN POST CODE INVALID / MISSING POSTCODE
2006-09-19 16:05 DK - SCHENKER ORDER LOADED ON TRAILER

Wth...

Vaddå unknown postcode.. Är det bara för att dom skickar den från dankmark och mitt postnummer finns inte i danmark?

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noShame
Ok 100kr va inte alls farligt, kom de till dörren och hämtade upp den också? Får man stå för frakten om man får en defekt och vill ha den bytt (lutar nog mot ett nej där)?

Jag beställde min i fredags, idag fick jag ett samtal och kommer få den levererad imorgon (bor i sthlm). Tycker det är bra service, danmark-sthlm på i stort sett 2 dagar. Synd att vissa av er haft lite otur med frakten.

Jupp dom kommer till dörren och hämtar upp den, dagtid och kvällstid. Tycker servicen som schenker leverat hittills har varit jävligt bra, har bara hört dåligt om schenker innan men tycker dom sköter sig bra, väldigt trevliga att ha och göra med i telefon också.

Tror icke du skall stå för frakt om det är som så att den skall skickas på rep/utbyte då är det dell som skickar ut fraktsedel eller alternativt så kommer schenker och hämtar upp den, inget du skall stå för.

I mitt fall gällde det bara hävning utav köp, då fick jag stå för frakten och den var ju lägre än postens så det var bara att tacka och ta emot.

Permalänk
Medlem

Beställde skärm tidigare idag. När jag dom tänkas skicka den?

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Beställde skärm tidigare idag. När jag dom tänkas skicka den?

Allt från imorgon till en bit in på nästa månad

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Allt från imorgon till en bit in på nästa månad

Ok, låter fint.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Allt från imorgon till en bit in på nästa månad

Kunde inte sagt det bättre själv.

Jao, om man läser i tråden så varierar det mycket. Vissa får skärmen efter 3 dagar andra efter 3 veckor (Jag är en av dom ).

Men jag hoppas dom håller leveransdatumet dom har skrivit nu, dvs 22/9. Annars blir jag galen.

Jag beställde 5 september och om den kommer 22 september, så har det alltså tagit 2,5 vecka för att få en jävla skärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Kunde inte sagt det bättre själv.

Jao, om man läser i tråden så varier det mycket. Vissa får skärmen efter 3 dagar andra efter 3 veckor (Jag är en av dom ).

Men jag hoppas dom håller leveransdatumet dom har skrivit nu, dvs 22/9. Annars blir jag galen.

Jag beställde 5 september och om den kommer 22 september, så har det alltså tagit 2,5 vecka för att få en jävla skärm.

Och du har inte tänkt på att din "jävla" skärm kanske skickas från ett nordiskt centrallager? Då har dom inte bara Dig att tänka på. kanske ska ta dig en funderare på det o_0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Och du har inte tänkt på att din "jävla" skärm kanske skickas från ett nordiskt centrallager? Då har dom inte bara Dig att tänka på. kanske ska ta dig en funderare på det o_0

Ehm? Om leveranstiden ska vara 5-7 dagar enligt Dell så ska den ju fan komma då. Okej, det är inte hela världen om det är några dagar mer. Men nu är den ju fan mer än en vecka försenad. Skriv fan inte 5-7 dagar när den kommer flera veckor senare. Jag tror 5-7 dagar är ganska genomtänkt från dom, dom skriver inte bara något i luften. (Vilket dom verkar göra ) Dom får ju hålla vad dom säger, det är väldigt irriterande att vänta och när dom säger olika datum hela tiden. Detta har inte bara hänt mig precis.

Så jag tycker ditt uttalande inte var så genomtänkt, som sagt om det står 5-7 dagar så ska den komma då. Jag skiter i hur många dom har att tänka på, och dom får ju hålla det dom har skrivit. Det är helt oacceptabelt, men jag väntar ändå för det är ett så jävla bra erbjudande. Störigt när det tar sån tid för man kanske får en skärm med döda pixlar och man hinner inte byta ut och köpa ny innan erbjudandet går ut. (Om flera skärmar kanske har det).

Tack för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur är den i film? Hur mycket av bildytan utnyttjas då? Många filmer är ju bredare än 16:9.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Hur är den i film? Hur mycket av bildytan utnyttjas då? Många filmer är ju bredare än 16:9.

Enligt recensioner så fungerar den väldigt bra för film och skärmen är faktiskt 16:10.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Enligt recensioner så fungerar den väldigt bra för film och skärmen är faktiskt 16:10.

Färger och så är bra, ja men jag undrar hur stor del av skärmen som utnyttjas. Jag visste att skärmen var 16:10 men "standarden" för wide är ju dock 16:9 så därför skrev jag det. Filmer nu för tiden är ju dock ännu bredare ofta

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q