Svart-Vit bild från datorn till teven

Permalänk
Medlem

Svart-Vit bild från datorn till teven

Hej,

Jag får svart och vit bild i teven när jag utökar skrivbordet på den. Datorns grafikkort heter Mobility Radeon 9200.

Jag har provat att ställa om till PAL, ändrat diverse iställningar, laddat ner nya drivrutiner från hp.se och inget har fungerat. Jag har äver försökt updatera BIOS utan att lyckas eftersom jag redan har den senaste från hps hemsida.
Vad kan detta bero på? Jag har även letat på ati.com, men jag kunnde inte hitta drivrutiner till mitt grafikkort där.

Permalänk
Medlem

Fungerar det på en annan TV? Vissa TV-apparater gillar inte färg.

Jag tror även att www.omegadrivers.net fungerar till ditt grafikkort. Det är en modifikation på de drivrutiner du hittar på www.ati.com. Där det inte finns några till 9200 kortet.

Permalänk
Medlem

vad kör du för typ av signal? s-video? component? eller rent av vga? om du kör s-video måste du vara säker på att tv stödjer det (kolla manualen). var själv med om att jag var tvungen att ställa om tvn för att få färg bild på s-video.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_Ess
vad kör du för typ av signal? s-video? component? eller rent av vga? om du kör s-video måste du vara säker på att tv stödjer det (kolla manualen). var själv med om att jag var tvungen att ställa om tvn för att få färg bild på s-video.

Tror det är S-Video står iaf S-VHS på scart dosan. Jag ät 100 % säker att teven stödjer det eftersom jag kopplade min stationära till teven med samma kabel och då blev det färg :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MerZo
Fungerar det på en annan TV? Vissa TV-apparater gillar inte färg.

Jag tror även att www.omegadrivers.net fungerar till ditt grafikkort. Det är en modifikation på de drivrutiner du hittar på www.ati.com. Där det inte finns några till 9200 kortet.

Nej, jag har testat på en till teve nu och det blev också svart och vitt. Ska testa den sidan du skrev...

Edit: Drivrutinen från omegadrivers.net fungerade tyvärr inte, när jag startade om datorn var skärmen helt svart Avinstallerade dock drivrutinen i felsäkert läge och nu laggar det när jag scrollar ner pga. att jag inte har någon drivrutin.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iMaXi
Tror det är S-Video står iaf S-VHS på scart dosan. Jag ät 100 % säker att teven stödjer det eftersom jag kopplade min stationära till teven med samma kabel och då blev det färg :).

Jag hade detta problem när jag bytte dator. Innan hade jag kopplat S-video till en scart och sen till TV:n, med färg, men med den nya datorn blev det svartvitt fast jag har samma kablar. Men det konstiga var att när jag kopplade s-video-kabeln direkt till TV (utan scart) så får jag färg... prova det.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | 2GB RAM | Gainward 7800GT | Maxtor Diamondmax 200GB | Seagate Barracuda 320GB | Western Digital 80GB
Core 2 Duo E6420 | Abit F-I90HD | 2GB RAM | Antec NSK2400 | Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torvaldur
Jag hade detta problem när jag bytte dator. Innan hade jag kopplat S-video till en scart och sen till TV:n, med färg, men med den nya datorn blev det svartvitt fast jag har samma kablar. Men det konstiga var att när jag kopplade s-video-kabeln direkt till TV (utan scart) så får jag färg... prova det.

Detta förutsätter dock att han har en direkt s-video ingång.
Vad är det för märke och model på tvn? finns det fler än en scart ingång? isf, har du testat båda? har du kollat inställningarna i tvn? kanske finns någon meny som ändrat sig....

Permalänk
Medlem

Nu fungerade det på min ena teve :D. Jag ställde om kanalen till SVHS eller något :P. Ska leta bland inställningarna på min andra teve imorgon och försöka få lite färg i den, när jag orkar.