Permalänk
Medlem

Quake3 till Solaris

någon som fått igång quake3 till solaris x86?
Någon bra sida där man kan få vägledning?
Går det överhuvudtaget ?

Permalänk
Medlem

Är väl bara och sätta igång och porta?

men skulle vara roligare om man kunde få igång det på sparc

Permalänk
Medlem

ladda ner källkoden och kompilera den...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
ladda ner källkoden och kompilera den...

Tror inte det är så enkelt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
ladda ner källkoden och kompilera den...

Blir nog inte särskilt kul eftersom ingen grafik är släppt fritt. Men du var väl kanske bara dryg med ditt inlägg.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Avstängd

Jag tror Q3 finns portat till Solaris. Googla lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Blir nog inte särskilt kul eftersom ingen grafik är släppt fritt. Men du var väl kanske bara dryg med ditt inlägg.

Du är väl snarare dryg. Går det att kompilera och han har spelet är det ju inga problem att föra över pak-filerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MerZo
Du är väl snarare dryg. Går det att kompilera och han har spelet är det ju inga problem att föra över pak-filerna.

Men det går ju inte att bara kompilera motorn och föra över .pak filer. Det jag antar att du syftar på är att kompilera Point Releasen. Jag har dock svårt att tänka mig att Gego syftade på detta för då borde han skrivit point-releasen och antagligen visat var solaris-versionen fanns. Det var därför jag tyckte svaret var drygt.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Skulle vara kul att testa Quake på min SunBlade 100. Det borde funka ganska bra.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!