Permalänk
Medlem

ingen bild (ABIT KN8-SLI)

Köpte nytt moderkort (ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939 ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16)
Samt nytt grafikkort (Sapphire Radeon X1900XT 256MB GDDR3 PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I)

Förövrigt har jag en Athlon XP 3500+, Crucial Ballistix PC4000 minnen
Antec omkring 500w nätagg.

När jag startar datorn så snurrar allt igång, moderkortet lyser, grafikkortet snurrar o allt låter som de ska, inget pip eller så.
Men de blir ingen bild, ingen reaktion på skärmen, står bara Override Sync Error dvs samma som de står om man inte har kopplat in någonting i skärmen.
Vad kan detta bero på? Jag skruvade ner datorn idag o skruvade i allt återigen men samma sak.

Jag har provat att koppla ur alla onödiga fläktar o alla hårddiskar o cdromer ifall de skulle vara för lite ström, men samma sak.
Distanserna sitter rätt, processorn sitter rätt. allt känns rätt men det funkar inte.
Känns som om moderkortet är pajj.

Jag märkte en lite olustig sak med det. ute i ett hörn där PS2 kontakterna sitter så sviktar hörnet uppåt ganska kraftigt. moderkortet är vint.

Kom gärna med ideér o förslag.

Visa signatur

-PayasH

Permalänk

I bios finns en inställning där man kan välja om displayen ska köras från pci eller pci-e i första hand.......men utan bild kan du ju inte ställa in det. Tror förövrigt att det bara är en prioritets-inställning och att det ska funka med båda oavsett inställning.

Mitt förslag är att du provar med ett nytt graffe. Har du inte tillgång till ett annart graffe kan du köpa ett på tex elgiganten som du sedan lämnar tillbaka. Så har jag gjort.

Permalänk
Medlem

Har du satt in ditt Shadow Card i den lediga pci-express platsen?

Permalänk
Medlem

Eftersom du inte får upp nått på skärmen, har du testat utan ditt grafikort och använt det inbyggda!?

Permalänk
Medlem

I med shadowcard. Reseta Cmos. Pröva annat grafikkort.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

hade samma prob förut, men sen jag skaffade 2 graffekort har det försvunnit, drog man ur strömkbeln och resetade cmos startade datorn normalt MEN hade man strömmen i så fungerade den inte att starta upp igen.
med tiden kom jag på att om man drog ur ström kabeln men lät batteriet sitta kvar så brukade den i regel starta efter en kvart och efter lite tryck på hard reset knappen.
tror jag vet vad mitt problem var iallafall, mitt gamla antec 480watt. så testa det jag sagt och se om du lyckas dunka igång den, kolla även märket på agget!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag hade också strejkat om jag var ett ATI-kort i ett SLI-moderkort, för att vara lite oseriös^^

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Kortslutning vid distanserna?