Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Det var det klockaste inlägget i den här tråden. Smart tänkt faktiskt, jobbar du med reklam/marknadsföring?

Nej jag jobbar inte med reklam. Jag är bara frustrerad

Om någon har ett jobb åt mig så tjoa till. Jag är visionär, dvs helt kass på att göra saker praktiskt. Men jag visionerar ganska bra faktiskt.

Comhems dnsuppslag eller vad det hette, som jag lärde mig här, är helt förfärlig nu. 10-13 sekunder innan sidan börjar laddas.

/jon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Det tror jag inte, vad för källa?

ringde och snackade me dom och dom kunde nästa lova att dom skulle erbjuda det ? man får ju alltid hoppas annars byter jag isp

Permalänk
Medlem

samtal från comhem

Hej!

Fick nu i kväll samtal från comhem, dom ville ja skulle teckna deras 8mbit tjänst, man skulle få dom första 3 månaderna gratis fram till 24/1 kom i slutet av november, ja bad henne ringa upp igen så fort dom skulle lansera sitt utlovade upptill 100mbit

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Då får du b0znia byta leverantör helt enkelt. Det kommer inte bli bättre än 24/1 i slutet av denna månad vilket jag påtalat tidigare. Kundtjänsten lallar bara på för att göra dig glad vilket kommer slå bakut senare. Lika bra att du börjar leta redan nu efter ny isp. Högre upload/download kommer senare i år förhoppningsvis. Sedan om du kan hitta en leverantör som verkligen kan leverera en korrekt 24/1 tjänst tror jag inte om du inte har möjlighet till fiber. Helt ostrypt har jag hört att testpersoner få 26/2,5 med deras docsis 1.1 så det skall inte vara nått problem för comhem att leverera nästan perfekta 24/1 värden. Varför de troligen inte vill leverera en sådan 26/2,5 tjänst är för att det skulle belasta nätet alldeles för mycket. Docsis 2.0 och 3.0 är deras alternativ i det läget vilket kommer senare.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Då får du b0znia byta leverantör helt enkelt. Det kommer inte bli bättre än 24/1 i slutet av denna månad vilket jag påtalat tidigare. Kundtjänsten lallar bara på för att göra dig glad vilket kommer slå bakut senare. Lika bra att du börjar leta redan nu efter ny isp. Högre upload/download kommer senare i år förhoppningsvis. Sedan om du kan hitta en leverantör som verkligen kan leverera en korrekt 24/1 tjänst tror jag inte om du inte har möjlighet till fiber. Helt ostrypt har jag hört att testpersoner få 26/2,5 med deras docsis 1.1 så det skall inte vara nått problem för comhem att leverera nästan perfekta 24/1 värden. Varför de troligen inte vill leverera en sådan 26/2,5 tjänst är för att det skulle belasta nätet alldeles för mycket. Docsis 2.0 och 3.0 är deras alternativ i det läget vilket kommer senare.

Jo jag vet att dom ska utlova 100mbit först och nu kan dom inte ens erbjuda 10/10 det är så irriterande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia
Jo jag vet att dom ska utlova 100mbit först och nu kan dom inte ens erbjuda 10/10 det är så irriterande

nää jag kan inte annat än hålla med.
sitter iofs på UPC men kan ju komma med senaste här:

fick idag ett brev hem (ett till VARJE familjemedlem, inte dåligt slöseri med skog, post/porto osv.. )

brevet har en comhem-logga. det är undertecknat Gunnar Asp, VD.

och sen då innehållet, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Känns som man går på lågstadiet igen, för man får allting upprepat gång på gång på gång.

3 saker innehåller brevet:
1. UPC blev uppköpt avv COMHEM.
2. Uppgraderingar i nätet för att ge oss UPC:are telefoni.
3. All kontakt i framtiden sker nu mot ComHems kundtjänstnummer.

Jag förstår inte, och blir så less på att pengar och energi läggs på att upprepa saker jag redan:
1. fått brev om.
2. fått mail om.
3. fått SMS om.

Jag frågar mig, var är infon om:
docsis 3.0
högre hastigheter
HDTV?

totalt knäpptyst om dom intressantaste punkterna

Permalänk

Om (har) comhem köper upp UPC, borde inte vi med comhem uttag kunna få UPC hastigheter?

Fattar mig inte på det:S

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Nej. Annan utrustning i husen och det är den som styr vad du kan få

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linex
Om (har) comhem köper upp UPC, borde inte vi med comhem uttag kunna få UPC hastigheter?

Fattar mig inte på det:S

Nu är det inte så himmla lätt som det låter. Först och främst handlar det om väldigt stora investeringar i ny utrustning för comhem på varje orts huvudcentraler. Därefter mycke fältjobb för splittning av noder för att förhindra belastning + att det skall testas osv. Det går inte att koppla comhems 200.000+ kunder runtom hela Sverige till upc's fåtal utrustningar med 80.000+ kunder i Stockholm. Jag misstänker att comhem har archlet fullt med allt vad operatörssammanslagningen orsakar redan tyvärr. Förövrigt är upc inte på något sätt ihopkopplad med comhems nät förutom snart för telefonin. Resterande delar sköts och kommer skötas ett tag framöver av helt olika huvudcentraler, playouter, routning, kundsystem m.m. Det kommer ju tom hanteras av olika supporter och tekniker även om man skall ringa samma grundnummer, då kanske ni förstår att det inte är samma företag arkiteturmässigt än på ett tag. Det är ansiktet utåt som blir comhem i slutet av mån, tjänste och nätmässigt är det en bra bit kvar att jobba med.

docsis 3.0 - Vet ej, i vinter typ.
högre hastigheter - Utöver 24/1 tjänsten som kommer nu lär det ökas mer i dec för er som är comhemkunder (24/8), upckunder kommer troligen få avvakta tills docsis 3.0 är klart på nästa boost tyvärr.
HDTV? - I november ryktas det. Tydligen var boxen som de vill använda (Humax) inne i sista testerna stod det på nån site. Detta gäller då för comhemkunder. Tidigare upckunder kommer att få vänta tills nästa år då de kopplas över till comhems digitaltvlösning är jag tvärsäker på.

mats42: För att köra docsis 2.0 som upc har är det främst den centrala utrustningen på varje ort som måste mjuk och hårdvaruuppgraderas i comhems fall. Skillnaderna i hur comhem's och upc's nät ser ut från huvudcentralerna och ut till varje enskilld kund spelar mindre/ingen roll.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Comhem = mycket snack liten verksta ... men dom kommer nog fatta när dom börjar förlora kunder men då är det försent .

#Bassebaba håller me dig ingen info alls om docsis 3.0 eller högre hastigheter bara mummel från deras sida

Permalänk
Medlem

phunky tack igen för du tar dig tid att fylla i alla frågetecken.
din info är så sjukt mycket mer intressant och vettig än vad comhems pressavdelning lyckas få ur sig!

Permalänk
Medlem

Re: samtal från comhem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Hej!

Fick nu i kväll samtal från comhem, dom ville ja skulle teckna deras 8mbit tjänst, man skulle få dom första 3 månaderna gratis fram till 24/1 kom i slutet av november, ja bad henne ringa upp igen så fort dom skulle lansera sitt utlovade upptill 100mbit

Vart har dom lovat det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia
Comhem = mycket snack liten verksta ... men dom kommer nog fatta när dom börjar förlora kunder men då är det försent .

#Bassebaba håller me dig ingen info alls om docsis 3.0 eller högre hastigheter bara mummel från deras sida

Nu kommer de nog inte märka det förrän folk gör slag i saken av sina just nu tomma hot på ett anonymt forum. 20-30% av de som skriver här lär inte ens vara myndiga och kan i dagens läge alltså inte ens teckna någon internettjänst hos nån operatör om de så ville utan att föräldrarna står för fiolerna

comhem har aldrig utgett sig för att vilja bli snabbast eller billigast, de säljer en massprodukt till ett normalt pris till så många som möjligt. Förövrigt så får ni nog dra ihop lite folk och säga upp för att de skall märka något då de just för tillfället är den operatör som går fram starkast på både bredband och telefonifronten enligt en ganska så ny artikel på n24.se. Digitaltv är deras enda tjänst som de inte går jättebra på, där regerar ju boxer sedan länge. Blir kanske skillnad iom HDTV eftersom det kommer dröja i marknätet.

miiicke: Lär ha varit deras fördömda utringande säljare, förvisso ljuger de inte om 24/1 förutom att det är i slutet av oktober som gäller och inget annat.

BasseBaba: Tack. Det värmer. Nu skall jag ladda pipan och ta en rök!

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Digitaltv är deras enda tjänst som de inte går jättebra på, där regerar ju boxer sedan länge.

Nej, ska det vara så svårt för dom att förstå att folk vill se digital-tv på alla sina tv-apparater? När kommer Comhems motsvarighet till Boxers tvillingkort eller Viasats hela huset abonnemang?

Permalänk

Jag mailade fastighetsbolaget och bad dem installera fiber. För det skulle höja fastighetsvärdet i ett ägarperspektiv, och de vill tjäna pengar. Infrastruktur är en bra investering

Nu är TV:n dålig också Så det blir till att kolla video. Eller sova

Jag förstår inte när företag ska inse att information är det viktigaste. Och ärlighet vara längst. För om de från början sagt hur lång tid det skulle ta så hade många bara blivit besviken en gång. Nu blir folk besvikna varje vecka, och det märks hur de börjar tröttna.

Sen att det börjar anas kvalitetesförsämringar i det nuvarande tjänsteutbudet och kundtjänst skylle ifrån sig på annat eller svarar inte alls gör ju inte tilltron bättre. Tyvärr sög min adsl-tjänst ännu värre.

Men turbo-3g ska ju ge 10/10 och det kan jag leva med för det kan jag ju dessutom ta med mig överallt. Men det är även detta i framtiden.

Jag kan förstå att comhem inte kan leverera. Jag kan förstå att comhem har tillfälliga svackor i sitt nät. Men när alla spelar ovetandes i supporten och dumförklarar kunder, samt verkar ha som mål att binda upp alla på avtal istället för att leverera en bra tjänst så blir man lite purken.

Med korrekt information kan man åtminstone ta ställning. Nu blir jag bara grinig. Om de då dessutom höjer priset så nedgraderar jag av ren illvilja.

Men det spelar ingen roll vad de erbjuder. Jag binder inte upp mig på mer tid. Vill de ha mig kvar får de leverera som alla andra inte heller gör.

/jon

Permalänk
Medlem

Intressant fråga, det blir förmodligen då de kan styra vilken/vilka box/boxar som kortet används på för att hindra "cardsharing". UPC har en "tvillingkort" tjänst men har ju inga kort utan låser boxen/boxarna till en viss lägenhet så den metoden kan comhem inte använda direkt då det krävs utrustning i källaren osv. Ganska så säker på att det kommer nångång framöver då deras kort stödjer boxlåsning numera.

Sedan har de ju en twintunerbox sedan ett tag tillbaka.

Jag håller med om att Gunnar Asp lovade mycket och höll lite om man tänker på hans mytningar förra vintern. Hoppas han låter bli det i framtiden.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandolf
Nej, ska det vara så svårt för dom att förstå att folk vill se digital-tv på alla sina tv-apparater?

Eller framförallt - att man vill kunna se TV3 och kanal 5 digitalt.

Permalänk

jag har inte hört mera av min kompis men tydligen så är det inte riktigt klart testat ennu TCP är inte som den ska men UDP är det!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Phunky - Du vet inte ifall det blir sänkningar på priserna på digital tv? Dom är ju dyra kontra mot ex satelit. Där man får mer kanaler för mindre i månaden!! Comhem har alltid varit bra på rövarpriser!!!!

Nåja nu väntar man bara på högre hastighet som kommer den 23:e fast dock 24/1. Man vill ju helst ha 24/8 linan!

Permalänk
Medlem

Är du helt 100 på att 24/1 kommer den 23:e ?

Permalänk
Medlem

Nej men 99% säker iaf. Fått den uppgiften från en som jobbar där + att flera säger så

Permalänk
Medlem

Vad var det för snack om Poseidon och Comhems avtal, ska Poseidon inte ha kvar sitt avtal med Comhem efter årsskiftet?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Nej men 99% säker iaf. Fått den uppgiften från en som jobbar där + att flera säger så

Hoppas du har rätt !

Kommer det 24/8 senare ? Det vore ju riktigt nice

Permalänk
Medlem

Och det ska ske helt automatiskt?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

OM...Jag säger *om* dom nu kommer att höja farten den 23 :e, dvs nästa måndag...så känns det en aning udda att dom inte gått ut med någon officiel info, nu när det är mindre än en vecka kvar..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
OM...Jag säger *om* dom nu kommer att höja farten den 23 :e, dvs nästa måndag...så känns det en aning udda att dom inte gått ut med någon officiel info, nu när det är mindre än en vecka kvar..

Precis...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Hoppas verkligen INTE de blir nån 24/1, lite mer vett i huvet har dom väl?

Ha kvar samma hemska jävla upload, fan vilken pest!

Och mail svarar dom som vanligt inte på, sveriges sämsta support helt klart!

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Hoppas verkligen INTE de blir nån 24/1, lite mer vett i huvet har dom väl?

Ha kvar samma hemska jävla upload, fan vilken pest!

Och mail svarar dom som vanligt inte på, sveriges sämsta support helt klart!

Men ffs läs, 24/1 är en "tillfällig" uppgradering.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Hoppas verkligen INTE de blir nån 24/1, lite mer vett i huvet har dom väl?

Ha kvar samma hemska jävla upload, fan vilken pest!

Och mail svarar dom som vanligt inte på, sveriges sämsta support helt klart!

Det är ju minst lika bra som adsl iaf, varför skall comhem behöva ta skit bara för att alla leverantörer utom fiber ger högre upload? Du kan troligen inte få bättre än 24/1 där du bor och det är knappast comhems fel. Skärpning. Byt leverantör till nått scrapp adsl och gnäll vidare när du har 16/1 utan möjlighet till 24/8 i framtiden.

Massacre: Ingen aning då jag inte befattar mig med deras säljare osv. Möjligen blir det billigare iom iptv under sent 2007 då det är en billigare tjänst att drifta. Tycker själv inte det är så himmla dyrt, man måste jämföra kabeldigitaltv med kabeldigitaltv och inte sattellit och kabel.

Timilim: Finns ingen info om detta, jag tror personligen de forsätter att ha comhem men drar in fiber paralellt vilket kommer ta lång tid för att ansluta alla fastigheter.

Bogey: Hört bekanta som fått info om de nya hastigheterna men ingen av dem har 8/1. Det kan vara så att de som har 8/1 inte automatsikt får 24/1 således. Kanske bara är de lägre hastigheterna som automatiskt uppgraderas alt prissänks. De utan bindningstid på 8/1 får väl slå en signal på måndag så lär de fixa det. Varför jag tror detta är för att det troligen skulle bli för belastat helt enkelt att uppgradera alla 8/1 kunder automatsikt samtidigt till 24/1. Ni med bidningstid sitter nog i klistret.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Phunky> Telia erbjuder 24/2.5

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •