Spara registret i XP inför formatering - Hur göra?

Permalänk
Medlem

Spara registret i XP inför formatering - Hur göra?

Mitt Windows har börjat klödda (igen) och jag funderar ska formtera min dator i min närmaste framtid.

Jag använder mig av uTorrent - Standalone (utan installation) och jag har lyckats samla ihop en himla massa fina torrentfiler.
Jag är inte heller riktigt sugen på att sätlla in allting efter en installation...

Jag undrar då om man kan spara registeret (och även program-mappen, och en del privata mappar(skrivbord o dyl)) så att man kan återställa windows precis som det var innan, fast med en frisk kärna (linux-uttryck..).

Det viktigaste i detta fall är uTorrent. Jag vet att den sparar en fil nånstans på datorn, då .exe-filen inte innehåller samma torrent-filer om den startas på en annan dator.

Vad som kan vara värt att nämna är att jag har windows och program på en partition och spel, torrent-målmapp och öviga filer på andra diskar...

(Hoppas nu att det dröser in svar!)

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

det är mycket jobbigare att göra det du vill än att bara installera om programmen. kom igen, utorrent det är typ 4 inställningar man behöver göra. torrentsen kan du ju spara på en skiva eller nåt.

jag har faktiskt försökt göra precis detta men det blir hur man gör en massa lösa trådar som ligger och stör.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat näja mig med uTorrent... Har nästan 60 torrentfiler som jag vill ha kvar för Ratio-system på torrentsidor...

Nåt tips på hur man ska läsa det smidigast? uTorrent borde ju som sagt spara en fil eller dyligt nånstans, så det hade kanske räckt med att hitta den...

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Under Documents & Settings någonstans sparar den alla torrentfiler, om det är det du eftersöker?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Är du säker? Har kollat runt och sökt efter "torrent", men hittar ingenting.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

C:\Documents and Settings\användarnamn\Local Settings\Temp

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk

Z:\Documents and Settings\UserID\Application Data\uTorrent

Där ligger mina Utorrent torrents i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket alexandersson! Det verkar stämma alldeles utmärkt!
EDIT: märkligt att jag inte hittade dem fastän jag sökte... men det kanske är för att mappen "Application Data" är skrivskyddad.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk

Den är osynlig.

Permalänk
Medlem

Var ju det jag menade....
(den är skrivskyddad också... )

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

En uppenbar piracytråd - lås den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
En uppenbar piracytråd - lås den.

Uppenbart troll, lås dig.

Till topic:

Du borde inte spara registeret, dels pga att det är onödigt i ditt fall med det som kommit fram, dels för att det skulle motverka hela poängen med att installera om (man vill ha ett fräscht register).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
En uppenbar piracytråd - lås den.

Man börjar få intrycket att du är anställd av M$..

Edit:
Sorry Castor för mitt offtopic.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
En uppenbar piracytråd - lås den.

Citat från http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=690...:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
karelin får gärna se §5 i våra regler. Rapportera gärna inlägg genom att klicka på "Anmäl inlägget" ovanför "Ändra-knappen". Vi har tyvärr ingen möjlighet att läsa igenom alla inlägg i forumet i jakt på meddelanden riktade till oss. Hade vi dom resurserna så hade vi upptäckt felposten i vilket fall som helst

Denna tråd är ett ganska bra exempel på varför man ska låta moderatorerna moderera och endast hjälpa till genom att rapportera. Kommentarer likt karelins får tråden att lämna ämnet och risken för tjafs är stor.

Tillbaka till ämnet nu tack! (Tråden bryter, förutom karelins inlägg, inte mot någon regel.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Citat från http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=690...:Denna tråd är ett ganska bra exempel på varför man ska låta moderatorerna moderera och endast hjälpa till genom att rapportera. Kommentarer likt karelins får tråden att lämna ämnet och risken för tjafs är stor.

Tillbaka till ämnet nu tack! (Tråden bryter, förutom karelins inlägg, inte mot någon regel.)

Castor: Orginalposten posten handlar om alla fina torrentfiler - jag tror knappast någon är rädd för att tappa bort sina torrentfiler på linuxdistributioner, eller?

Jag är lite förvånad att du som forumledare går in och modererar en tråd som uppenbarligen bryter mot §7 i era regler: "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." Men jag blir gärna bevisad fel att uTorrent används till största delen av att dela med sig av sina semesterbilder.

För att hålla mig till topic: Svaret är att använda "file and transfer wizard" för att behålla inställningarna i XP vid en migrering eller ominstallation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Castor: Orginalposten posten handlar om alla fina torrentfiler - jag tror knappast någon är rädd för att tappa bort sina torrentfiler på linuxdistributioner, eller?

Jag är lite förvånad att du som forumledare går in och modererar en tråd som uppenbarligen bryter mot §7 i era regler: "All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden." Men jag blir gärna bevisad fel att uTorrent används till största delen av att dela med sig av sina semesterbilder.

För att hålla mig till topic: Svaret är att använda "file and transfer wizard" för att behålla inställningarna i XP vid en migrering eller ominstallation.

Jag är förvånad att du som medlem går in och leker ledare, låt dom sköta sitt jobb och använd knappen som du faktiskt har blivit hänvisad till (flera gånger).

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag inte kunna vara en stor anhängare till linux och vilja seeda en massa distar? Vet själv hur irriterande det är när man vill ladda ner en dist och tror det ska går fortare med torrent, men sen att det är snabbare att tanka från FTP.
(Ser ingen antydan till att jag har piratkopierat material...)

Aja. Jag har fått tillräckligt med svar, tackar än en gång alexandersson!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

FTP är ett mycket effektivare filöverföringsprotokoll jämfört med torrent. FTP kommer alltid klå torrent om du har bandbredden. Sen som jag skrev innan - jag blir gärna bevisad fel om det skulle vara flera linuxdistros.
Jag tror inte det finns någon här i forumet som är så naiv att dom tror att majoriteten av torrentanvändandet handlar om att dela med sig av semesterbilderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
FTP är ett mycket effektivare filöverföringsprotokoll jämfört med torrent. FTP kommer alltid klå torrent om du har bandbredden.

Det är inte många som har det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Sen som jag skrev innan - jag blir gärna bevisad fel om det skulle vara flera linuxdistros.
Jag tror inte det finns någon här i forumet som är så naiv att dom tror att majoriteten av torrentanvändandet handlar om att dela med sig av semesterbilderna.

Nej vadå, varför skulle han inte ha ca 60 olika linux distrubutioner-installerade ;).

Och ofta linux-iso-torrent-trackers håller reda på "ratio" och inte ger tillgåg att ladda ner igen.
Och det är synd att torrents har blivit så pirat-stämplat så att man inte kan posta en post i ett forum som innehåller ordet torrent innan någon ska gå vild och skrika, men det kommer mer och mer "bra" användande utav torrents vad jag har sett i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
FTP kommer alltid klå torrent om du har bandbredden.

Nej, om hosten har bandbredden...

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Till CIC och Geil: Naturligtvis menade jag om servern som du tankar ifrån har bandbredden. Ifall du/klienten/hosten har 1,8,10 eller 100Mb downstream så får du inte ner filen fortare med torrent än med FTP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
FTP är ett mycket effektivare filöverföringsprotokoll jämfört med torrent. FTP kommer alltid klå torrent om du har bandbredden.

Om man har server som ensam seedar en torrent och en ftp-server på identisk uppkoppling som hostar samma fil. Borde det då inte ta exakt lika lång tid att få ner filerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Om man har server som ensam seedar en torrent och en ftp-server på identisk uppkoppling som hostar samma fil. Borde det då inte ta exakt lika lång tid att få ner filerna?

Nej.