Spela Oblivion på ultra high

Permalänk
Medlem

Fraps.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
En liten noobfråga : Hur ser man hur många fps man får i Oblivion ?

När du spelar, ta fram konsolen genom att trycka §, skriv in tdt och tryck enter. Mycket smidigare än Fraps.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Hej !
Vill bara anmärka att ett X1900XT 512 Mb (som jag har) inte heller klarar HDR och AA samtidigt. Exakt vad innebär HDR förresten ?

Jag kör i övrigt på en E6600 + 2 gig minne.
Har upplösningen 1280x1024 och kör allt på så maxat jag kan tror jag.
(som sagt med HDR off, eftersom jag inte kan kombinera det med 6x AA som jag har på).
Det laggar inte dugg i den meningen att det skulle rycka och så.
Däremot märker man viss eftersläpning när man rör sig utomhus i grafiktunga miljöer, så fpsen är väl tämligen låg där.
Inomhus går allt som smort.

Dock så tror jag att jag missat något. Jag har inget alternativ för AF i options ? Hur lyckas ni sätta på det ?

Började skriva några mindre snälla ord men använd google länken som en kile redan visat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Där sa du något som fler folk borde fatta, som min polare som har 10-15fps i WoW och säger "Det flyter jätte bra på min dator"

igentligen så är det lite iduviduellt vad man anser vara hack, en falk skulle garva ihjäl sig om du sa att det inte hackade när du kör på 100fps. för att falken tyckar att allt under 180fps hackar, va enkelt det skulle vara om vi bara krävde 2 fps för att vi skulle tycka att det flöt på snabbt som satan..
tycker synd om fåglarna dom lär ju minst vilja ha 250fps+ för att spela med en smooth känsla...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Vill bara anmärka att ett X1900XT 512 Mb (som jag har) inte heller klarar HDR och AA samtidigt. ....text....

Jodå, det gör det. Behöver nya drivisar bara. 6.10 tror jag lägger till stöd för det, fast det finns bara en beta av den ute än så länge.
EDIT: Nu blev jag osäker.. Har läst det någonstans innan, men jag hittar det inte längre.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

Ok, tack för tipsen ace, Sun Tzu och Thimzor !

Hade bara catalyst 6.9 installerat. Ska prova 6.10 ikväll och se om det gör skillnad.

Nu ser jag min fps. Noterar att den blir väldigt låg när jag är utomhus i skogen och kämpar mot flera motståndare, minimum fps ca 15.
I en first person shooter vore det ju katastrof, men i spel som detta föredrar jag lite segare spel så länge som grafiken är snyggast möjliga...

AF verkar dock inte möjligt att sätta på från menyn i Oblivion. Har googlat efter lösningen på detta utan resultat. Naturligtvis kan man tvinga på det från hårdvaruinställningarna i grafikkortet, men det verkar mysko.
Oblivion är ju ändå ett mycket välgjort spel och de borde ju inte missat en sådan detalj tycker jag ?
Kanske det finns någon patch som fixar detta ? (har dock inte sett någon info om det)

Sen undrar jag vad det är för poäng att länka till google istället för att skriva ett svar på några ord. Det är precis lika svårt.
Om man inte vill svara så är det ju bara att låta bli.
Jag har givetvis sökt efter svaret först, men har inte hittat det.
Internet är stort.
Varför fråga något överhuvudtaget på ett forum isåfall ?
I princip all information finns ju någon annanstans också.

Nästa gång någon frågar mig någonting så ska jag hänvisa till något universitet och någon kurs, eller till internet, trots att jag vet svaret...

Edit : Har installerat Catalyst 6.10 till mitt X1900XT 512 Mb, men Oblivion protesterar iallfall när jag försöker sätta på HDR och AA samtidigt.
Jag har dock aldrig installerat någon patch till spelet. Kanske är detta fixat i den senaste patchen.
Jag provar detta nu.

Edit 2 : Har sökt lite runt på nätet och nu insett följande :
Det går inte att inifrån Oblivion sätta på AA och HDR samtidigt, men det ska tydligen gå om man sätter på HDR från spelet, med AA avstängd från spelet, fast AA på i hårdvaruinställningarna !
Jag provar detta...

Edit 3 : Det verkar fungera !
Får inte upp några dialogfönster med protester iallfall.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag har 60-75 fps med upplösningen 1600x1200 med allt på (HDR+AAx6 mm.), brukar bli lite framedrop vid större strider och när man gluttar på en gate... Tänkte prova att köra med perfect water och tweaka så att texturerna blir fetare på långt avstånd(nån som har erfarenhet av det?), lagom till klockningen..

Jag har följande:

Intel C2D E6400
Gigabyte DS-3 Mobo
Sapphire X1950XTX 512Mb
2 Gb Corsair Value PC6400 CL5
Raptor 34Gb

Har Waterchill arctic vattenkylning som ska på inom kort , återkommer med mer info då..

Piss Ut!

Permalänk
Medlem

Om ni ser min dator i sign, skulle man kunna få spelet spelbart med dom sakerna eller? räcker med cirka 30-50fps med medium inställningar.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html

Elder Scrolls IV: Oblivion Tweak Guide - mycket bra, speciellt ini tweakningen

Visa signatur

Bara mina två cent.
P.S. Var i Amerika för länge, glömde bort vad mitt andra konto-namn var! \o/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Om ni ser min dator i sign, skulle man kunna få spelet spelbart med dom sakerna eller? räcker med cirka 30-50fps med medium inställningar.

Nopp det går garanterat inte. Prova OldOblivion istället.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Om ni ser min dator i sign, skulle man kunna få spelet spelbart med dom sakerna eller? räcker med cirka 30-50fps med medium inställningar.

Du skulle kunna spela på lägsta inställningar med nice fps, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Max = ALLT påslaget. Ifall du slår av alla funktioner så kör du inte längre på max. Sen klarar nVidia inte både HDR och AA på en gång. Men med en upplösning på 1280X1024 så behövs inte AA.

Vad snackar du om?

Man behöver lätt AA på den upplösningen. Jag hatar att spela spel utan AA o man märker stor skillnad med eller utan även om man har den upplösningen.
Skillnaden skulle kanske vara om man hade en HDTV me så pass högupplösning som upp till 1900....

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

Finns det updates till X360 versionen? för tänkte köpa en 360 i Torsda.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Kör med en 3500+, 1900gt, 1gb ram, ska nog slänga in en gig till.
Laggar inte på 1280x1024, inställningar maxat, 4AA.
Ska man få ut mer så måste jag köpa mer ram garanterat.

Permalänk
Medlem

Hehe ok då vet man att oblivion inte är värt o testa på denna dator

Får hålla mig till raggdolltrials

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0.02$
http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html

Elder Scrolls IV: Oblivion Tweak Guide - mycket bra, speciellt ini tweakningen

Sjysst!
*tackar å bugar*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Max = ALLT påslaget. Ifall du slår av alla funktioner så kör du inte längre på max. Sen klarar nVidia inte både HDR och AA på en gång. Men med en upplösning på 1280X1024 så behövs inte AA.

Hahahahhaha....hahahha...hahaha....
Det var kul.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb