Permalänk
Medlem

*bort*

§ 7

Visa signatur

Ost

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ostis2
*bort*

Fel forum för sådana frågor... Läs reglerna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ah, då kan jag gå på en fråga som håller sig till reglerna...
Allt är pefekt i spelet förutom vattnet som ibland byts ut mot svarta gap .. Detta är oftast på avstånd. Fortsättningsvis så flyger det ibland in en jävla massa små fyrkanter som disar runt och har sig på skärmen ... Nån som vet vad detta beror på? Mitt spel är patchat och jag har senaste drivern till mitt grafikkort...

Visa signatur

Ost

Permalänk
Medlem

Hur kan man identifiera saker när man själv inte är magiker?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ostis2
Ah, då kan jag gå på en fråga som håller sig till reglerna...
Allt är pefekt i spelet förutom vattnet som ibland byts ut mot svarta gap .. Detta är oftast på avstånd. Fortsättningsvis så flyger det ibland in en jävla massa små fyrkanter som disar runt och har sig på skärmen ... Nån som vet vad detta beror på? Mitt spel är patchat och jag har senaste drivern till mitt grafikkort...

Har du överklockat grafikkortet? Det där med fyrkanterna får det att låta som artefakter som uppstår vid överhettning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur kan man identifiera saker när man själv inte är magiker?

Höj din Lore-skill. Om inte du har tillräckligt hög så ge prylen till någon party member som har högre. Items blir automagiskt identifierade.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Blä hur tusan kunde de släppa ett spel med så dålig kammera :S usch ospelbart.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Provat att sänka svårighetsgraden vid just den fighten?

[spoiler]

Jag körde på Watchmens sida dock och skulle rädda Fihelis istället för att döda honom, så jag stötte på hon Moire & Co där. Hon var rätt enkel med Qara i party, bara spamma Fireballs tills medhjälparna är döda och sedan nöta på självaste bossen.

[/spoiler]

Förresten, någon som vet vad ens deity/tro gör i spelet? Jag valde Valkur, nån sjöfarargud.

Du får olika fördelar/nackdelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Blä hur tusan kunde de släppa ett spel med så dålig kammera :S usch ospelbart.

Knappast ospelbart, dock lite störande.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Blä hur tusan kunde de släppa ett spel med så dålig kammera :S usch ospelbart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Knappast ospelbart, dock lite störande.

Som sagt lite störande men man vänjer sig vid att styra kameran med piltangenterna och 'page up' och 'page ner' tangenterna, då funkar det ganska bra.

Måste säga när man kommer till tavernan i Neverwinter med sitt party och oj vilka livliga diskussioner dom har.
Det är bara ett rent nöja att lyssna på dom.

*edit*
Jag kom på hur man kan identifiera saker och ting, druiden är bra på det.
Bara att lägga sakerna i hennes inventory.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Har du överklockat grafikkortet? Det där med fyrkanterna får det att låta som artefakter som uppstår vid överhettning.

Ah shit, ingen överklockning inte .. Men jag har haft problem med fläkten tidigare. Dock trodde jag det var över efter en liten dammrensning. Antar att dessa artefakter kan uppstå vid en seg fläkt också?

Spelet hänger sig ibland också, har detta också med överhettning att göra?

Visa signatur

Ost

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ostis2
Ah shit, ingen överklockning inte .. Men jag har haft problem med fläkten tidigare. Dock trodde jag det var över efter en liten dammrensning. Antar att dessa artefakter kan uppstå vid en seg fläkt också?

Spelet hänger sig ibland också, har detta också med överhettning att göra?

Om den grymtar som en gris, luktar som en gris och ser ut som en gris... då är den med stor sannolikhet en gris.

Japp, låter som värmeproblem. Man märker inte av det vid vanlig användning men när man pressar kortet lite så räcker inte kylningen.

Permalänk
Medlem

Sorcerer är ju helt mäktiga, kan dom kasta hur många spells som helst utan att vila eller är det en bugg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Om den grymtar som en gris, luktar som en gris och ser ut som en gris... då är den med stor sannolikhet en gris.

Japp, låter som värmeproblem. Man märker inte av det vid vanlig användning men när man pressar kortet lite så räcker inte kylningen.

Yesbox, luktar dock inte som en gris. Men den låter sannerligen som en gris. Kan man göra nåt för att fixa detta? Försökt blåsa bort damm ... Hjälpte ett tag. Eller är det så att fläkten helt enkelt inte pallar ett så kraftigt spel? Har ett XFX Geforce 6600 GT ...

(Förövrigt så får ni förlåta denna lilla hijack )

Visa signatur

Ost

Permalänk
Medlem

Sorcerers ska inte kunna kasta hur många spells som helst, utan ett visst antal per dag utav de spells de lärt sig.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
Sorcerers ska inte kunna kasta hur många spells som helst, utan ett visst antal per dag utav de spells de lärt sig.

Vad skumt, jag kan kasta hur många som helst av dom som hon har, kommer inte på vad hon heter nu...en man kan få med i party't

EDIT, ja inte hur många som helst såg jag nu, är en liten siffra som visar hur många man kan kasta men är ju helt klart överlägsen....

Fan jag har glömt av att jag har ett liv, äckligt beroendeframkallande detta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NUKEGREEN
Är det bara jag eller upplever fler att ljudet i dialogerna avslutas innan karaktärerna pratat färdigt.. Detta händer för mig i alla dialoger, de 2-3 sista orden hoppas över för att istället påbörja en ny mening. Dock fungerar det om det är sista meningen som karaktären säger.. Väldigt irretarande då man inte läser textningen hela tiden...

Detta händer mig ibland - Sen blir textraderna till en oläsbar gröt ibland också, oftast när jag tabbat ut spelet för att ICQ'a eller så ett tag.

EDIT:

[MÖJLIG SPOILER]

Någon som kan PM'a mig lösningen till Waterdeep emisarry questen? Efter striden med Yaisog, och efter att ha dödat Olav försöker jag återvända till Old Owl Well, men jag hamnar i en strid med ett par orcher, och kan inte komma ifrån det området och vidare till Old Owl Well :S

[/SPOILER]

Permalänk
Medlem

De ända buggar jag har råkat ut för är att ljudnivån kan ibland variera när de pratar (har enbart skett när tieflingen pratar) och den andra buggen är att bilden snurrar runt hela tiden så man behöver starta om spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Va de nån annan som de inte gick för när man fixar 1.01 patchen?
går bara till 96% sen så kommer de upp att de vart fel och att man ska gå till denna länk: http://nwn2.obsidian.net/support/patch_english.html#crit
Men den sak man ska ladda ner där finns inte just nu :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krishnii
Va de nån annan som de inte gick för när man fixar 1.01 patchen?
går bara till 96% sen så kommer de upp att de vart fel och att man ska gå till denna länk: http://nwn2.obsidian.net/support/patch_english.html#crit
Men den sak man ska ladda ner där finns inte just nu :/

prova ladda ner patchen manuelt från någon annan sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 531
[MÖJLIG SPOILER]

Någon som kan PM'a mig lösningen till Waterdeep emisarry questen? Efter striden med Yaisog, och efter att ha dödat Olav försöker jag återvända till Old Owl Well, men jag hamnar i en strid med ett par orcher, och kan inte komma ifrån det området och vidare till Old Owl Well :S

[/SPOILER]

Hmm? Du har varit hos den första orchstammen alltså? Saken är den att när du klarat den där striden som du nämner så ska en lite intressant sekvens triggas.
Kan du testa att spela om just den där striden med orcherna (du bör ha ett autosave precis när du lämnade orchgrottan) och se till att din egna karaktär är den som är vald vid slutet av striden? Vet att någon snackat om att det kan bugga annars.

Dold text

Edit: krishnii, är det inte bara ditt diskutrymme som tog slut? Du behöver ca 5 GB ledigt när du ska lägga in 1.01-patchen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 531

[MÖJLIG SPOILER]

Någon som kan PM'a mig lösningen till Waterdeep emisarry questen? Efter striden med Yaisog, och efter att ha dödat Olav försöker jag återvända till Old Owl Well, men jag hamnar i en strid med ett par orcher, och kan inte komma ifrån det området och vidare till Old Owl Well :S

[/SPOILER] [/B]

Tror det är där det ska komma en cutscene direkt efter fighten, då man kommer i kontakt med en Paladin och får ett nytt uppdrag. Så det är nog en bugg........

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är besviken på spelet?
Känns rent generellt skitbilligt, eller måste man komma in i det för att få rätt feeling?=)

Permalänk
Medlem

Edit: krishnii, är det inte bara ditt diskutrymme som tog slut? Du behöver ca 5 GB ledigt när du ska lägga in 1.01-patchen. [/B][/QUOTE]

oh damn... kan nog va för att jag har ca 4.5 kvar bara
bra svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pösk
DC står för difficult cast, alltså 1D20, slumptal mellan 1-20

DC står för Difficulty Class och är svårigheten på det man ska göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 531

Någon som kan PM'a mig lösningen till Waterdeep emisarry questen? Efter striden med Yaisog, och efter att ha dödat Olav försöker jag återvända till Old Owl Well, men jag hamnar i en strid med ett par orcher, och kan inte komma ifrån det området och vidare till Old Owl Well :S

Jag tror jag har samma problem fast på en annan plats längre fram i spelet.

http://web.telia.com/~u46218134/nwn2.jpg

Jag kan inte komma ur området. Den enda vägen visas på bilden men ingenting händer när jag klickar på den. Jag vet inte om det är min save-file eller spelet som är buggigt.

Sen hittar jag inget sätt att kontakta BioWare på heller. Riktigt dåligt måste jag säga.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH

Sen hittar jag inget sätt att kontakta BioWare på heller. Riktigt dåligt måste jag säga.

Finns ju ett NWN 2 forum där man kan rapportera buggar eller problem.

http://nwn2forums.bioware.com/forums/index.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag tror jag har samma problem fast på en annan plats längre fram i spelet.

http://web.telia.com/~u46218134/nwn2.jpg

Jag kan inte komma ur området. Den enda vägen visas på bilden men ingenting händer när jag klickar på den. Jag vet inte om det är min save-file eller spelet som är buggigt.

Sen hittar jag inget sätt att kontakta BioWare på heller. Riktigt dåligt måste jag säga.

Du vet väll om att BioWare har inte gjort nått i nwn2? Det är Obsdian som har gjort det. Det ända Bioware har är forumet för nwn2 och där finns bug report.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag tror jag har samma problem fast på en annan plats längre fram i spelet.

http://web.telia.com/~u46218134/nwn2.jpg

Jag kan inte komma ur området. Den enda vägen visas på bilden men ingenting händer när jag klickar på den. Jag vet inte om det är min save-file eller spelet som är buggigt.

Sen hittar jag inget sätt att kontakta BioWare på heller. Riktigt dåligt måste jag säga.

På skärmdumpen ser jag att du står mitt uppe i "world map"-märket.

Jag har märkt att om man "missar" när man klickar på det och därför blir stående på själva märket så går det typ inte att klicka på det längre om man inte backar en bit. Har du testat det?

Och sen är det väl snarast Obsidian och inte Bioware du ska kontakta.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Har kommit på vad problemet är - Det är en cutscene som inte triggas, försök med att ha huvudkaraktären aktiv innan det blir svart för skärmen några sekunder (om det nu blir det dvs.), det gjorde susen för mig.

@itsmegod; Jag var sjukt besviken ifrån början, kändes som ett försämrat NWN. Men efter att ha lirat det ett tag gillar jag det som bara den. GUI'n och kameran är de enda grejerna jag är arg på att de förstört. NWN's GUI var ju superschysst, snabbknapparna var smarta och lättåtkomliga. Nu känns den mest klumpig, som kameran. Men resten av spelet rådiggar jag som sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 531
Har kommit på vad problemet är - Det är en cutscene som inte triggas, försök med att ha huvudkaraktären aktiv innan det blir svart för skärmen några sekunder (om det nu blir det dvs.), det gjorde susen för mig.

@itsmegod; Jag var sjukt besviken ifrån början, kändes som ett försämrat NWN. Men efter att ha lirat det ett tag gillar jag det som bara den. GUI'n och kameran är de enda grejerna jag är arg på att de förstört. NWN's GUI var ju superschysst, snabbknapparna var smarta och lättåtkomliga. Nu känns den mest klumpig, som kameran. Men resten av spelet rådiggar jag som sagt

Jasså, det har du kommit på?

Sen får jag hålla med angående ditt svar till itsmegod. Det första intrycket var inte sådär helt positivt för mig heller, men efter att ha spelat ett litet tag så hade man ju dels kommit in i storyn och vant sig vid de flesta förändringarna, då kändes det plötsligt som ett skitbra spel (om än med vissa oslipade sidor, som t.ex. kameran och vissa av UI-förändringarna).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304