Permalänk

Fått det en gång och har lirat 7 matcher.
Jobbigt :/

Asbra spel alltså, nybörjare kan fortfarande var bra, eftersom detta spel är mer tänka och mindre klick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Fått det en gång och har lirat 7 matcher.
Jobbigt :/

Asbra spel alltså, nybörjare kan fortfarande var bra, eftersom detta spel är mer tänka och mindre klick.

Tycker att detta spel var lite för stressigt för mig, kommer alltid på mig själv med att vara förbannad för att de har så många enheter, och märker då att jag har 5000 i manpower en massa bensin och grejer. Ett tips för de som nyss börjat lira är att köra 2vs2. Det blir så mycket lättare med en dator på sin sida.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

jag har kört spelet ett tag och det är fanimej det bästa spelets som gjorts i sin klass. fy fan ja är helt sold

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Väldigt kul spel Stör mig dock på att man inte kan spara som man vill

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

T.o.m. jag som varit en av RTS-spelens största motståndare har fallit för detta spel. Jävligt skoj på LAN med en utdragen match som slutar med att hela banan blivit förvandlad till en enda krater av allt bombande

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig något RTS-fan, och knappast spelat så mycket RTS heller. Men jag tycker spelet oerhört välgjort och bra. Men jag som nybörjare tycker det är väldigt svårt. Jag kör på normal och har kommit till bana 6 ? (den banan där man ska skydda en väg, så att de allierade kan komma förbi). Jag har kört fast där och nästan gett upp. Fienderna verkar aldrig ta ta slut och de attackerar mig från alla hörn och kanter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Jag har aldrig något RTS-fan, och knappast spelat så mycket RTS heller. Men jag tycker spelet oerhört välgjort och bra. Men jag som nybörjare tycker det är väldigt svårt. Jag kör på normal och har kommit till bana 6 ? (den banan där man ska skydda en väg, så att de allierade kan komma förbi). Jag har kört fast där och nästan gett upp. Fienderna verkar aldrig ta ta slut och de attackerar mig från alla hörn och kanter.

Jag är också på den nu Jag läste ett tips som gick ut på att från början röja rent kring basen och inta alla points. Sen dra upp snabbt som attans och hämta upp Fox eller om dom hette Ablecompany iaf det är dom som har flytt in i husen. När du fått ner alla enheter till HQ:t så är det dax att börja bygga på basen och efter det försöka slå ut tyskarnas HQ som ligger längst till öst på kartan. Det stog också att man skulle ställa ut diverse ATs längs med vägen Tänkte testa den här taktiken nu! Återkommer senare

Edit: Gick riktigt fint med den taktiken

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Är detta spel enbart Multiplayer? Eller går det att spela utan internet?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Är detta spel enbart Multiplayer? Eller går det att spela utan internet?

Det går att lira mot datorn och köra uppdrag också men som i alla strategi spel så är det mycket roligare att lira mot en riktig person.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

great spel och alla som klagar på att det är så svårt att döda folk, använd maskingevär så ska ni få se på grejer

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd

Tyckte det var skoj att spela ihop med en polare imot datorn. Men jag är mer bygga bas kille typ C&C. Det är lite för mycket action direkt. Men jäkligt vällgjort och mysigt spel annars.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Någon annan än mig som får "sync error" varanan match? Skit irriterande!

En polare till mig fick det för en stund sedan... mitt i allt så kommer sync error upp. Mysko.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag föll mer för "Faces of War". Men jag har heller inte spelat spelen online...enbart mot datorn. Men imo är Faces of war klart bättre i single player.

Permalänk

CoH hade väldigt mycket problem med sync error i betan men fixade det hyfsat till retailen. Tyvärr finns det dock väldigt myckget buggar som inte är så trevliga.

Kör man basic matches så räknas dom ibland som ranked games, och i ranked games går det att droppa så man slipper förluster. Fruktansvärt irriterande att få en förlust pga att någon droppar när man vet att man kommer vinna.

I övrigt håller relic på med en patch som kommer ta bort dessa buggar och cheats och även balansera spelet mer.

Dessutom pratas det om en expansion med fler armeer än de två som finns nu, bland annat ryssarna och japan. Vi får väl se hur det blir.

För alla som gillar detta spel rekommenderar jag att gå in på den bästa CoH sidan www.gamereplays.org/coh

Strats, tips, repriser från de bästa lirarna och man kan få sina egna repriser reviewade om man postar dem. Man behöver inte regga sig för att läsa forumet och ladda ner andras repriser.

Permalänk
Medlem

Detta är en klockrent spel hehe. Slog just någon snubbe 2 ggr om i multiplayer. När jag slagit honom första gången ville han ha revanch och då slog jag honom igen. Iallafall började han klaga att Axis var overpowered. Jag kan ju hålla med honom lite eftersom Wehrmacht quarters (första barracken) kan träna MG42 squad och man kan få Stugs relativ tidigt också. Vad tycker ni? Är Axis bättre än Allies eller var det bara han som var gnällig? Så undrar man ju också hur han kommit till lvl 3 Allies om Axis nu är så obalanserade.

Edit: Här finns hyffsat många bra tips:
http://www.gamereplays.org/community/index.php?showtopic=1353...

Permalänk

Axis är väl egentligen inte OP. Ett litet problem som vissa tycker är att Axis kan ta ut allt dom behöver för att möta Allies från en och samma byggnad. Allies däremot måste bygga två byggnader för att kunna countra allt Axis kan ta ut på bästa sätt.

Vidare är det väl lite si och så att en Stug som är tech 3 för Axis kan slå en Sherman som är Tech 4 för Allies 1v1. Ja om man inte micrar sin Sherman såklart för då har inte en Stug en chans.

vidare kan man lugnt säga att Allies Calliope är sjukt OP. 600 manpower och ingen fuel för en sherman som kan använda barrage. Axis kan alltså stänga av all fuel tillgång för Allies som ändå kan ta ut en grym tank.

Men relic jobbar med patchen som kommer dyka upp inom en snar framtid.

Länken Klockan lagt in är till Tip of the Day sectionen på gr.org. Det är fruktansvärt mycket användbara tips att hitta där.

Lägg till strategi forumen och replay forumen så är gamereplays.org/coh väl värt ett besök för alla som gillar rts spel. Gr.org supportar en rad rts spel och har redan uppe sektioner för sup com, C&C3 och RoTWK som är en expansion till bfme2.

Permalänk
Medlem

Föresten: hur funkar det där poängsystemet? Om någon droppar innan jag har förstört hans HQ/fått hans VPs till 0 så får jag inte poäng för vinst eller? Eller är det bara han som inte får förlust? Och hhur ser man om en "server" är "ranked", jag kanske inte har kollat så noga men jag har inte sätt ngt som visar det. Vad det gäller matcher som inte är 1vs1, de kan man inte få poäng för på något sätt eller?

Permalänk
Medlem

Någon som har strul med att connecta via multiplayer (internet) i spelet nu? Det blir bara "you lost your connection to relic".

Funkade ju utmärkt igår.. Ingen aning varför det cepar nu, kan det vara för den kommande patchen?

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk

Någon mer som har problem med att spela tre stycken i lokalt nätverk? Tvåstycken fungerar perfekt men så fort en tredje är med så laggar det fruktansvärt

Permalänk
Medlem

ganska sugen på detta spel,specielt för online spelande men vete f*n om man vill skaffa det verkar ju bara vara problemm med online spelandet?
undrar finns det nån sorts rank/medaljer man kan få för online spelandet?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard.Carlsson
Någon mer som har problem med att spela tre stycken i lokalt nätverk? Tvåstycken fungerar perfekt men så fort en tredje är med så laggar det fruktansvärt

Om du har Nod32 gör såhär: Markera Imon i nod32, tryck på inställningar, Avancerat, redigera, Lägg till och välj Company of Heroes.

Sen markerar du Amon, inställningar, Exkludera, lägg till och välj Company of Heroes.

Efter detta ingrepp flyter alla matcher perfekt mot flera motståndare, Jag får ibland "Cant connect to player" fortfarande men nu går det att spela iaf!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Om du har Nod32 gör såhär: Markera Imon i nod32, tryck på inställningar, Avancerat, redigera, Lägg till och välj Company of Heroes.

Sen markerar du Amon, inställningar, Exkludera, lägg till och välj Company of Heroes.

Efter detta ingrepp flyter alla matcher perfekt mot flera motståndare, Jag får ibland "Cant connect to player" fortfarande men nu går det att spela iaf!

Tack så mycket! Ska testa det till nästa lan.

Förresten om någon är sugen på att köpa CoH så finns det på Komplett för 169kr! Fick med Warhammer 40 000 Dawn of War också.

Permalänk
Medlem

Sådär ja CoH införskaffat,undrar lite hur funkar det där med rank/Grad om man spelar ranked 1vs1 får man bara en rank på den typen av spel sen en annan rank om man lirar 2vs2??

lite dåligt isånnafall att man inte kan få rank när man bara väljer at joina ett game eller 'hostar'' själv det tycker jag är jäkligt märkligt spelade 4vs4 valde det i listan sen van man det men ändå står det Losses istället för wins har minst vunnit 2-3gånger

för inte går det att spela annihalation när man kör ranked?
tycker det är roligast...

verkar inte va många som spelar detta spel här på SweC....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

ojoj här var det dött!
Någon som kan rekomendera en mod för att få upp realismen lite?

//Lasse

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
ojoj här var det dött!
Någon som kan rekomendera en mod för att få upp realismen lite?

//Lasse

http://companyofheroes.filefront.com/ Flesta mods finns där.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Okej det fanns ju endel. Ingen som du kan rekomendera?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Nej, faktiskt inte, jag har inte spelat så mycket CoH sen 1.03.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

okej lite, får väl testa lite olika då

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Älskar det här spelet, har just precis haft ett 2 timmar långt inferno på hill 337 eller vad den heter.. med några polare. Sjukt estetiskt tilltalande strider i mitten! Det är ingen som råkar känna till någon custom bana med samma upplägg som vid mittenflaggan fast där mapen verkligen kretsar kring just den punkten också? En hög kulle, och den enda command pointen eller dylikt? Åhh, det vore verkligen sjukt nice! King of the hill!