Permalänk
Medlem

hamachi problem

Har nyligen installerat hamachi på mina 2 datorer. Och det verkar funka utan problem. Jag har installerat det mest för att mina barn ska kunna byta några filer, spela spel mot några kompisar som bort 30 mil ifrån oss.
Men nu till problemet. När deras kompis idag installerade programmet så kan det inte ansluta till internet, står bara reconnecting hela tiden.
Grejen var så att han inte hade något nätverk konfiguerat före. Jag hjälpte honom per telefon att konfiguera ett. Men programmet startar iallafall inte. Har även provat att ominstallera efteråt.
Brandväggen är på, men det är det även på mina datorer.
Jag har liksom kört fast, och vi har försökt att gå igenom alla inställningar, men det är lite svårt per telefon.
Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.
/jaka001

Permalänk
Medlem

Läs igenom hamachi policin i forumet först. Tror det kan vara därför ingen svarar. :/

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Läs igenom hamachi policin i forumet först. Tror det kan vara därför ingen svarar. :/

Var i Hamachi-policyn står det att den här tråden inte är tillåten? Du kanske skulle läsa igenom den?

Permalänk

Lättare hjälpa om man vet vad för brandvägg och eventuell hårdvara (router t.ex) som används. Är förmodligen några portar som måste dirigeras.

Vet själv hur svårt det är felsöka datorer över telefon så jag skulle tipsa om att försöka dra igång Windows ingbyggda fjärrskrivbord. Betydligt lättare jobba om man har "direkt" tillgång till datorn. Går inte det finns flera gratisprogram för fjärrkontroll. Kör själv med UltraVNC (http://ultravnc.sourceforge.net). Inte lika snabbt dock som den inbyggda dock.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

Han har windows xp och han använder windowsbranväggen.
Hur ser man vilken router?
Men en sak som jag reagerade på var att det i startmenyn inte finns någon "mina nätverksplatser". Finns inte den alltid där, eller har något blivit fel i konfigueringen?.
//jaka001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaka001

Men en sak som jag reagerade på var att det i startmenyn inte finns någon "mina nätverksplatser". Finns inte den alltid där, eller har något blivit fel i konfigueringen?.
//jaka001

Den kan jag svara på!

Högerklicka på "start" - Egenskaper - Anpassa - Acanverat - klicka i "länk till mappen nätverksanslutningar".

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Nu är alla problem lösta. Zone Alarm var på. Efter att ha kopplat ifrån det så funkade allting utan problem. Vad lätt det kan vara egentligen, men svårt att komma på.
Tack så mycket //jaka001

Permalänk

Hamachi

Hej!

Jag har också problem med mitt hamachi. Jag och mina kompisar skapade ett nätverk och vi tänkte att vi skulle lira Cs 1.6 tillsammans. en när jag ska gå in på deras servrar eller om dem ska gå in på mina står det Lan servers are restricted to local clients (class c) Vad ska jag göra??

Permalänk
Medlem

skriv sv_lan 0 i konsollen

Visa signatur

Asus k8n amd 64 3000+ 512 ddr(400mhz) Radeon 9600xt

Permalänk

var ska jag skriva det?

Permalänk
Medlem

i konsollen som han skrev.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

I konsollen på cs när man skapar ett game?
för att mina 3 andra kompisar kan joina varandras games...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Re: Hamachi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christ off
Hej!

Jag har också problem med mitt hamachi. Jag och mina kompisar skapade ett nätverk och vi tänkte att vi skulle lira Cs 1.6 tillsammans. en när jag ska gå in på deras servrar eller om dem ska gå in på mina står det Lan servers are restricted to local clients (class c) Vad ska jag göra??

Låst på grund av...

#7073778

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015