Permalänk

Problem med hastighet/uppkoppling

Hej,

Märkte igår natt att mitt internet började gå onödigt segt. Webbläsaren började ta onödigt lång tid på sig att ladda allt innehåll jag ville titta på, saker jag skickade och tog emot började också saktas upp.
I hopp om att detta "säkert blir bra till imorgon", gick jag och lade mig för att sova.

Till min mycket stora förvåning visade det sig att problemet inte löst sig själv till nästa gång jag satte mig vid datorn. Då jag delar lägenhet och internetanslutning med en klasskompis valde jag att kolla upp hur våra datorer sinsemellan tog emot anslutningen från vår router. Han hade 8'000'000 mottagna paket direkt efter att vi startat om modemet samtidigt som jag hade cirka 300 mottagna paket under samma tid.

Testade att växla våra nätverkskablar mellan portarna i routern, dock utan framgång. Testade också min kompis nätverkssladd samtidigt som han testade min sladd i varandras datorer. Han tog fortfarande emot och skickade enligt den internethastighet vi har, medan jag fortfarande knappt just hade en anslutning in i datorn.

Uppenbarligen är problemet i min dator. Frågan är bara VAD problemet är då vi tidigare haft samma anslutningsdata i respektive datorer och allt fungerat bra till igår natt. Gjorde heller inget ovanligt med datorn då anslutningen blev dålig mer än att jag satt på Aftonbladet.se liksom. Har också försökt leta efter nya drivisar till nätverkskortet utan att ha hittat några.

Någon idé om vad problemet kan vara?

Tack på förhand!

MVH
Christoffer

Permalänk
Medlem

Prova att koppla bort din polare, Kan vara så att han maxar din lina. När jag kör max upload från en annan dator via tex ftp så dör min lina nästan helt för de andra datorerna. Får inte samma beteende när jag maxar download.

Permalänk

Har redan testat det. Kopplade först ut honom utan resultat. Bytte sedan port i routern med min kabel och testade till slut med hans kabel in i min dator genom samtliga fyra portar på routern utan resultat...