Kommer försäkringen höjas med Wii?

Permalänk
Avstängd

Kommer försäkringen höjas med Wii?

Undrar lite om försäkrings premien kommer att höjas när man skaffar en Wii, för det är en en riktig jäkla projektil mot div bräkliga men ack så dyra plasmor, LCD och säkert ett och en annan öga

Se vad dom redan orsakat http://www.wiihaveaproblem.com/

Har Nintendo någon konspiration med TV tillverkare?

Nåja, hoppas ungarna inte missar Kalles julsaga nu bara... hehe

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Re: Kommer försäkringen höjas med Wii?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Undrar lite om försäkrings premien kommer att höjas när man skaffar en Wii, för det är en en riktig jäkla projektil mot div bräkliga men ack så dyra plasmor, LCD och säkert ett och en annan öga

Se vad dom redan orsakat http://www.wiihaveaproblem.com/

Nintendo har redan börjat skicka med varningsmärken till sina konsoller och handkontroller. Så jag tror inte ngn premie kommer höjas

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Haha kunde inte sluta skratta när jag såg bilden med Wiimoten som fastnat i TV-ramen

Fy fan vad vissa måste ha tagit i!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Avstängd

Lite synd att "det" skulle vara barnsjukdomen, fast bätre än att konsollen börjar brinna.

Är inte någon direkt Fan av Nintendo men när jag fick min NES i julklapp var det den bästa julen för mig, hoppas att dagens ungar får den känslan också.. i brist på snön

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tur att man har projektorduk då, ingen tv som går sönder iaf.

OM INTE kontrollfan flyger igenom duken och krossar plasman som hänger bakom den då.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Är det inte bäst att bara hålla i handkontrollen och stå utom räckhåll från TVn?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

kan knappt bärga mig till händelserna som följer när det första knivkastarspelet dyker upp till Wii..

hursomhelst, folk med inlevelse är alltid kul, fast det kan ju gå för långt också. ( http://www.wiihaveaproblem.com/show_article.php?id=48 ) !!!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

hehe. Jag kommer då rensa en lång väg till TVn och förstärka banden med något stabilt (och försäkra TVn)

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Förstår inte riktigt, har tvspelsnördarna så lite muskler i händerna att de inte orkar hålla i lite plast? Eller är det något annat "band" som går sönder så den sticker iväg av sig själv?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Förstår inte riktigt, har tvspelsnördarna så lite muskler i händerna att de inte orkar hålla i lite plast? Eller är det något annat "band" som går sönder så den sticker iväg av sig själv?

Nej, den slungar inte iväg sig själv...

Antingen står de för nära, så att de faktiskt når fram till TV:n, eller så släpper/tappar de handkontrollen när de viftar omkring med den.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Fattar inte att folk ska ta i så innihelvete som man sett på vissa som "tappat" den.

Tydligen är vissa så tröga att dom tror man måste lägga ner all kraft man har och lite till för att något ska hända.
en annan sak om kontrollen slider ur händerna för man är fuktig,svettig osv. Då ska ju såklart skydsremmen hålla.

Men att svinga i 100+ km/h ? Vad fan tänker folk med.

Permalänk
Avstängd

Problemet är att remmen inte håller

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Mmm, ser stämningarna hopa sig. Antar att det blir en rev 2 ganska snabbt med en bättre rem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Problemet är att remmen inte håller

Pfft rem ska väl inte behövas, du ska väl inte släppa kontrollen :p?

Ser ut som folk skulle behöva träna lite greppträning när man ser dom där klippen

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Alltså, vad är det som händer?

Blir man så svettig om handen att man tappar kontrollen under en sving eller?

I så fall måste killen som satte den i ramen har varit väldigt inne i spelet

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Det är väl klart att man kan bli lite väl upphetsad av spelet precis när det har släppts... Om något år så nog spelstilen som man kör Wii med klart olik hur den är nu.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Ni som har spelat Wii, ska man verkligen slå så hårt eller är det bara en idiot som spelar denna gången och tråden går av?
http://www.wiihaveaproblem.com/show_article.php?id=23
Det är ju förståligt att den inte håller för det när personen dessutom släpper("tappar") kontrollen.

Lösningen på problemet för Nintendo tror jag inte är att bara göra trådarna starkarna utan även kontrollen som oftast ab dem flyger iväg lättare. Det borde väl enkelt gå att göra med att byta ut AAA batterierna mot lättare vaianter som man kanske får ladda ofta. För det är väl den kontrollen som har batterier?
*edit*
Det verkar t.o.m. vara tunga AA batterier när jag kollar in bilderna bättre...

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".