Permalänk
Medlem

Iriterande trasiga hemladdningar

Hej vet inte vart jag ska posta detta problem eftersom jag inte vet vad problemet är för något..

Har haft dethär problemet med datorn ett väldans långt tag nu och det börjar ta kål på min hjärna.. blir så iriterad och deppig varje gång jag laddar hem nått
som inte är en mp3fil

Spelar ingen roll vad jag laddar ned-
Winrar,Bin,eller nått alls som är ganska stort och har nedzippade filer på nått sätt..

varje gång jag laddar hem nått så är det 98% chas att någon fil i rarfilen ska vara trasig såklart och då måste jag ladda hem filen kanske 64 gånger innan jag får en som fungerar utan problem..
jag gillar att ladda hem speldemos och testa men det är omöjligt med dethär.
och fileplanet är en mardröm,, 20 min väntetid sen ska man ladda hem någon timma och när väl det har gjort så är någon fil trasig och filen är oandvändbar som vanligt..

Har testat allt jag kan komma på, nya versioner av winzip
formaterat datorn flera gånger-
inget av de funkar

Kan det vara nått i datorn som är trasigt?

vore trevligt om någon kunnig person eller någon som har haft samma problem kan ge tips om vad denne person tror det är eller ''vad det är''

mvh//magnus

'

Visa signatur

Datorer eller inte Spel är endå kul :)

Permalänk
Medlem

Kan du testa att köra en runda memtest?
När jag hade problem med nerladdningar så var det mina minnen som spökade.
Men det kan ju vara någe annat också. Och att du har installerat om windows är ju en källa till hårdvaru fel.
Har du testat med ett annat nätverks kort kanske?
Andra drivrutiner?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem innan och då berodde det på ett dåligt ram-minne så börja med att kolla så dinna minnen är ok.

Permalänk
Medlem

Kör scandisk på din disk/diskar och kolla så den är fysiskt hel.

Har du bara detta problemet med din dator ?
Inga helt plötsliga avstängningar ?
Du kunde kolla dina minnen med memtest.

Har du testa att försöka begränsa hastigheten på dina downloads ?

Vad packar du upp med ?
Testa att ominstallera ditt packningsprogg.

Några exempel på saker som skulle kunna vara orsaken till ditt problem.

Lycka till.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Precis som flera andra redan sagt så kan det bero på dina minnen.
Jag hade precis samma problem. Körde memtest och hittade fel. Allt löste sig med ett par nya minnesstickor.

Permalänk
Medlem

Var det inte just detta fenomenet som blev, om man har Nforce chipset & använde något (vilket jag inte kommer ihåg namnet på) Nvidias tilläggsprogram för nätverkskortet!?.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fagge
Var det inte just detta fenomenet som blev, om man har Nforce chipset & använde något (vilket jag inte kommer ihåg namnet på) Nvidias tilläggsprogram för nätverkskortet!?.

Jo, hårdvarubrandväggen i Nforce-chippet är den buggigaste grejen som gjorts.

Till trådskaparen, det underlättar jättemycket om du vill ha hjälp att beskriva din hårdvara så noggrant som möjligt.

Permalänk
Medlem

Jag hade också det problemet, testade installera om men det vart inge bättre, testade memtest men det rapporterade inget, iochförsig så slutförde jag inte testet då det fick gå i 2 timmar och ändå inte var klart.

Nu har jag en ny burk med samma diskar som tidigare, inga problem med rar här inte.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]