Det här med ms på TFT skärmar?

Permalänk
Medlem

Det här med ms på TFT skärmar?

Gott nytt på er allesammans!

På g att köpa ny skärm... haft min 17" CRT skärm allt för länge nu... kör en del first person shooter spel såsom CS, Medal of honor och även WoW...

Vad ska man ha som högst fördröjning på en skärm för att inte få "lagg"?

Är den här skärmen nått att ha? Nån som har erfarenhet av denna?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317038

MvH

/Johan

Visa signatur

[ASUS MAXIMUS VII HERO Z97] [Intel i7 4790k @ 4.8Ghz] [Corsair V PRO 2400Mhz] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming SLI] [Corsair Air 540] [Corsair H80i] [Fractal Design 1000W]

Permalänk
Medlem

Den där skärmen lär det inte vara några problem alls med. 2ms räcker gott och väl.

Annars, om du inte vill lägga ut så mycket pengar, så fungerar även 8ms skärmar utmärkt (i mitt tycke iaf.).

Visa signatur

---

Permalänk

Jag har inga problem med skärmar på hela 16ms, så det är ju möjligt att så högt funkar för dig. Du borde kolla på några skärmar i någon butik som har ganska hög ms (över 12) och sen köra igång något film klipp eller ett snabbt spel och se om du märker någon fördröjning.

Permalänk
Medlem

Om man spelar CS 1.6 på en Crt med 100Hz + 100Fps...

Så duger inte en tft med 2ms... SORRY!...

Permalänk

Du måste vara 1337!!??

Tycker att min benq med 2ms fungerar utmärkt.. kostar bara 2500 också.

Visa signatur

E2140@ 3,44ghz: 120- ultra extreme: Corsair 520w: Gigabyte ds4: corsair xms2 800mhz cl4 2 gig: 6800nu :/ Antec nine hundred

Permalänk

Sen så är det ju lite allmänt känt att tillverkarna "fuskar" med responstiden, b.la mäter på olika sätt för att få ett så lågt värde som möjligt. Mitt tips är att titta på en skärm irl, se hur den presterar i spel och film och sen avgöra om den duger eller inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorox
Om man spelar CS 1.6 på en Crt med 100Hz + 100Fps...

Så duger inte en tft med 2ms... SORRY!...

haha hz gäller inte för lcd skärmar, är ju liquid crytal display och uppdateras därför inte på samma sätt.

som någon skrev så sätter tillverkarna lite egna ms värden, man kan ju som sagt sätta minsta möjliga man uppnått eller medelvärdet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.