Permalänk
Medlem

Bilden på tvn för stor

Hejsan gott folk...
Någon som vet varför bilden är så dålig på tvn? Beror det på grafikkortet eller svideo kopplingen på något sätt?

Går det att ordna bättre skärpa mer än dom inställningar man kan fixa med i nvidia setup...?

Jag har nvidia geforce 5500...

Mvh

Permalänk
Medlem

Vad kör du för upplösning? Prova 800x600.

Permalänk
Medlem

Dålig och gammal tv?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Jag har en 32" lcd tv...
Vet e tusan vad som är felet.. Testat alla möjliga ider med nvidia´s kontrollpanel också...

Skummt

Permalänk

du måste anpassa upplösningen till tv. tv kanske bara stödjer 1024x768

Visa signatur

Intel core 2 duo e6700 2.66ghz/ Geforce 8800gtx 758mb/ 2x1024mb 1066mhz 4x250gb, 320gb, 500gb/ Lian Li PC-V2000/ sony SDM-P234

Permalänk
Medlem

byt från s-video till dvi så kommer du se en stor skillnad

Permalänk

Men jag som sitter på en 42" plasma vil ha olika upplösningar på min laptop och plasma! Går det med andra ord? Annars måste jag byta upplösning var gång som jag ska sitta och surfar framför TV:n ?

EDIT:
Sitter med en VGA koppling mellan dom båda!

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

S-video ger ingen bra bild, testa med dvi eller vga istället och se till att dör kör native upplösning på skärmen. Många lcd-tv är väldigt känsliga och ger dålig bild om man inte kör med native upplösning, vissa ger ingen bild alls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobx
S-video ger ingen bra bild, testa med dvi eller vga istället och se till att dör kör native upplösning på skärmen. Många lcd-tv är väldigt känsliga och ger dålig bild om man inte kör med native upplösning, vissa ger ingen bild alls.

Jo det stämmer bra det. Men kan man inte ha olika upplösningar på TV:n och datorn?

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

jo om du har två grafikkort av olika märken bore det gå.
alltså ett nvidia och ett ati, då borde du kunna ställa upplösningen olika.
men jag vågar inte sätta mitt liv på det men det borde fungera

Permalänk
Medlem

Jag kan köra dualscreen med 800x600 på tv och 1024x768 på skärmen.. välj tvn i inställningarna och klicka ur utöka skrivbordet på denna skärm så funkar det. Kör jag speglande måste man sänka på datorn till 800x600 men det är inte så farligt bara för lite filmtittande.

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindFreaK^
Jo det stämmer bra det. Men kan man inte ha olika upplösningar på TV:n och datorn?

Citerar mig själv från en annan tråd:

Ultramon fixar biffen.

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Ett helt oumbärligt program om man har mer än en skärm. Du kan ställa in exakt vilken upplösning du vill på alla skärmar, ha olika bakgrunder på skärmarna, skärmsläckare på en av skärmarna men inte den andra osv. Du kommer aldrig vilja använda en dator med flera monitorer utan Ultramon igen efter att du testat det.