Permalänk
Medlem

Hjälp snabbt!

När jag gick in och skulle spela ett spel hade jag kring 98 i ping. Brukar ligga kring 50 konstant men nu är den jättehög. Alla andra på servarna som jag är inne på har bra ping förutom jag.
Man kan skriva in en del kommandon men många är inte tillåtna på servrar.

Så vad ska jag göra för att få bättre ping. Ge tips!

Permalänk
Medlem

Testa med att köra Lavasoft Ad-Aware.
Kan ju ha lite spywares
Och sedan så kan det ju vara bra att veta vad du gjort innan du fick högre ping?
Kan också vara isp'n som har en dålig dag eller att servrarna e hårt belastade.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Tror inte den har en dålig dag då detta pågått i flera veckor. Är egentligen en polare som behöver hjälpt med detta. Sen att servarna är hårt belastade tror jag inte heller.
Han uppgraderade sitt bredband från 8mbit till 24mbit. För övrigt har han bredbandsbolaget. Virus kan det nog inte heller vara för han har haft virusskydd sen han köpte datorn...

Så va tror ni att de kan vara och vad ska man göra?

EDIT: Ingen som har något förslag? ;D

Permalänk
Medlem

har samma problem ligger på 80-100 i ping och har ingen lösning på detta
detta är mot en engelsk server och jag vet att det är minst 10st från norge,finland o danmark som spelar regelbundet där o dom ligger runt 50-55 i ping resten är engelsmän
har BBB 100/10
hittar du nån lösning så är jag väldigt tacksam för hur du löste det
själv tänker jag formatera om datorn lr lägga in spelet på den 2a hd se om det hjälper

Permalänk
Medlem

Testa att köra detta
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Snabbade upp datorn någolunda
Eller snarare internetet än datorn

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

har provat det men resultatet är detsamma vid online spel

Permalänk
Medlem

men är det en telefonline baserad bredband eller är det fiber?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

det är fiber jag har