Ursprungligen inskrivet av Stalinn
Nja okej jag kan väl köpa delar av vad du säger. Men visst har frekvens omfånget med bruset att göra, testar jag med ett par andra något sånär hyfsade lurar (fast med mindre frekvens omfång) så hörs inte bruset. Fast det är sant att känsligheten också är förknippat med om man hör själva bruset.
Däremot så undrar jag lite vad du menar med känslighet, själv defineriar jag känslighet på lurar som förmågan att kunna känna av olika instrument och få en klar ljudbild. Nu är jag i och för sig ingen ljud expert, bara amatör lyssnare. Men jag kräver en hyfsad ljudbild, annars kan det lika gärna få va.
Och det bruset man har från shufflen verkar ligga på lågga frekvenser, så man uppfattar bruset först när man har lurar som kan hantera låga frekvenser.
Jag testa även att köra ut ljudet i mina golv högtalare (ett par Jamo d365), och ljudet blir faktiskt ok (för att ha en mp3-spelare som ljudkälla). Dessutom uppfattar jag faktiskt inte bruset...
Så lösningen är kanske att köpa ett par hederliga öppna stora lurar, istället för ett par in-ear.