Permalänk

Stockkylare 7900GTO/GTX

Är det en smart idé att lägga på lite AS5-pasta mellan GPU´n och kylaren på dessa kort?

Permalänk
Medlem

Re: Stockkylare 7900GTO/GTX

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ain´t I Right
Är det en smart idé att lägga på lite AS5-pasta mellan GPU´n och kylaren på dessa kort?

Det ska väl inte spela någon större roll vilket kort det är skulle jag tro:D..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Jag tänkte mer på att på mitt kort FINNS det ingen kylpasta emellan, det tyckte jag var lite konstigt. Men det kan ju inte bli sämra om man lägger på lite över GPU´n?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ain´t I Right
Jag tänkte mer på att på mitt kort FINNS det ingen kylpasta emellan, det tyckte jag var lite konstigt. Men det kan ju inte bli sämra om man lägger på lite över GPU´n?

Det finns väl någonting, antingen pasta eller tejp?
Känns väldigt konstigt om det inte skulle finnas någonting alls.

Skadar gör det alldrig om du inte lägger på för mycket så att pastan trycks ut utanför chippet, då kan det bli kortslutning eftersom silver pastor leder ström.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Det var faktiskt ingen kylpasta alls imellan den och jag tror inte att det fanns tejp häller. På minnena satt det dock sånna här "kuddar" imellan.