Permalänk
Medlem

Ligger på 4 ner nu kl 20.25 på norra hisingen. Man kan ju tro att man e med i doldakameran eller nåt.

Permalänk

Det var därför mailen har börjat krånga, fatta inte riktigt var det var. Men jag kör smtp genom comhem.

Testade nyss på 24 sekunder innan det gick iväg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joomlajon
Det var därför mailen har börjat krånga, fatta inte riktigt var det var. Men jag kör smtp genom comhem.

Testade nyss på 24 sekunder innan det gick iväg

? Mailen har inget med comhems kapacitetsproblem att göra. Läs på deras driftinfo så ser du varför mailen strular.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

från 0200-1300 idag med 15min mellanrum så har ja ett snitt på 19mbit, men det e ju nu problemena börjar ska bli skoj se hur pass det droppar ikväll igen
tänkte skulle spara den loggen och skicka den med fast dom sa att inte tptest5 dög nuså har ja kört tptest5 ett dygn
http://img253.imageshack.us/my.php?image=tptest1ew1.jpg
phunky se väl ut som förväntat eller som man börjar bli van rättare sagt=)

http://img250.imageshack.us/my.php?image=tptest401mbitbu3.jpg

söndagens fina:
http://img261.imageshack.us/my.php?image=tptest6totbm4.jpg

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

matte: Hur funkar ditt internet nu? Jag ska ringa och beställa imorgon om ditt funkar bra nu..

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrJiM
matte: Hur funkar ditt internet nu? Jag ska ringa och beställa imorgon om ditt funkar bra nu..

Om du menar mig så; Får bra hastighet även under Primetime.. Stabilt etc :D..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Ptja här ute i gettot funkar det inte alls under primetime, men teknikerna vågar sig väl inte ut hit ...

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

hmm.. nu har man då comhem. Jag pendlar mellan 1.5 - 1.8 MB/s ner. Klockan e ju 20:45.. borde väl räknas som primetime.. eller? e det bra hastighet?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk

Det är vad jag brukar få kring primetime. Kring 7 på morgonen lär du få 2.7 meg per sekund.

Permalänk
Medlem

Det låter bra.. Jag hade 1.5 MB/s ner med BBB adsl.. Så comhem e ju mycket bättre isf.. nu återstår bara pingtest.. hoppas inte den e allt för hög..

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Det är vad jag brukar få kring primetime. Kring 7 på morgonen lär du få 2.7 meg per sekund.

jo men ska man inte få mer än 14mbit vilket 1.8mb/sec är under primetime? ja trodde man skulle va ca 20mbit dygnet runt för att anslutningen ska va oki ?

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
jo men ska man inte få mer än 14mbit vilket 1.8mb/sec är under primetime? ja trodde man skulle va ca 20mbit dygnet runt för att anslutningen ska va oki ?

Naiv som jag var räknade jag med 2.7 meg per sekund dygnet runt. Så lite besviken är jag allt, men å andra sidan så skulle jag förmodligen inte få bättre med adsl.

Permalänk
Medlem

Ja har 8/1 ute i b-sjön, funkar perfa. har iofs inte tptestat men vid nerladdningar av sunet osv får jag i stort sett 100% av min bandbredd ner..
Mycket nöjd med comhem, väntar bara på 8/8 möjligheten

Hoppas de löser sig för er..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Jag har 24 mbit 24/7 med mitt dåliga upc i stockholm i alla fall.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Naiv som jag var räknade jag med 2.7 meg per sekund dygnet runt. Så lite besviken är jag allt, men å andra sidan så skulle jag förmodligen inte få bättre med adsl.

Naiv eller inte, 14mbit har jag dygnet runt med mitt adsl i ett 43 år gammalt hus med antika kopparkablar, på en längd av 2270m , skumt att inte comhem kan lösa 20mbit dygnet runt me bättre teknik =), kanske jag som är trångsynt

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

snabbis jag tror att docis 1.0 inte pallar exact 24 mbit det var derför chello väntade med 24 mbit förens dom fick docis 2.0

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Naiv eller inte, 14mbit har jag dygnet runt med mitt adsl i ett 43 år gammalt hus med antika kopparkablar, på en längd av 2270m , skumt att inte comhem kan lösa 20mbit dygnet runt me bättre teknik =), kanske jag som är trångsynt

Saken är väl att de kan fixa så att alla får maximal bandbredd. Tyvärr har de inte tillräckligt kapacitet för att se till att alla får tillräcklig signalstyrka under primetime. Är kanske lite ute och cyklar men vad jag har fattat det som kan man generelarisera problemet så.

Permalänk

allså din signal styrka från ditt Coaxialmodem till centralen är alltid det samma beroende på väder / värme kyla ex.

är signalen under 55 Dbmv det vill säga att internet fungerar är det 60 så kan du inte ens komma online så signalen är alltid det samma. Kapacitet har ComHem dock är det nog mera utrustnings problem. Samt att Docis 1.0 inte riktigt orkar med alla belastningar med deras uppgradering ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Sa iaf upp bbb nu, kom ju på att det gör inget egentligen att det e kass fart på primetime för ja jobbar kvällsskift bara tjejjen hemma ändå verkar som att dns:erna är överbelastade eller nåt med då det är kass fart, så svårt att surfa på aftonbladet.se och dylikt=)

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
snabbis jag tror att docis 1.0 inte pallar exact 24 mbit det var derför chello väntade med 24 mbit förens dom fick docis 2.0

comhem kör docsis 1.1 och inte 1.0 men visst skulle vissa typer av kapacitetsproblem försvinna om comhem bytte till docsis 2.0 då det är mer kapacitetseffektivt. Detta om de inte direkt vid byte till docsis 2.0 lanserar högre upload, det skulle nog orsaka endel belastning det med.

1.1 klarar 24/1, det är inte i standarden comhems problem sitter i grunden men ett standardbyte skulle underlätta.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Yes ! snittade 6mbit under söndagen fram till 22:30 btw inget svar från support än fast dom ville ha massa tptest osv=)

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att skicka med både TCP och UDP värden när ni felanmäler. Annars kan dom inte göra speciellt mycket med en felanmälan.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Skickade 47 resultat från gamla tptest 3

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Undra om inte comhem har gjort ytterligare uppgraderingar i gbg. Tankar för tillfället i cirka 2 Meg per sekund nu. Någon annan som upplever att det går fortare?

Permalänk
Medlem

Tror det stod något om arbete i Göteborgsregionen natten mot 9/2 på deras driftinfo. Möjligen har de gjort något. Betvivlar dock på att de är helt klar endå med Göteborg.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Tror det stod något om arbete i Göteborgsregionen natten mot 9/2 på deras driftinfo. Möjligen har de gjort något. Betvivlar dock på att de är helt klar endå med Göteborg.

Där ser man! Förvisso upplever jag lite belastningsproblem under primetime men förhoppningsvis jobbar comhem på att lösa det. Inte hört något mer om docis 2.0 och högre upload?

Permalänk

Undrar hur snabb uppkoppling man hade fått om alla slutade köra tptest hela tiden....

Mvh/Nicklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Undrar hur snabb uppkoppling man hade fått om alla slutade köra tptest hela tiden....

Mvh/Nicklas

Haha ja det är faktiskt en rätt bra frågeställning. Om alla sitter med tptest 5 och har det inställt på att testa speeden var 5min så lär det ju dra ned kapaciteten litegrann iaf.

frostfield: Lite belastningsproblem? Jag tror aldrig comhem kommer leverera 24/1 konstant dygnet runt med denna standard men men.

Docsis 2.0 är under test på en ort ryktas det men inte i 24/8 utan i 24/1 precis som tidigare. Bara som test för att se om nätet och alla modem (sålänge ingen sitter kvar med ett vitt motorolamodem) pallar med. Det måste ju testas så att kapaciteten blir bättre, pingen inte går upp, telefonin fungerar normalt fortfarande osv osv. Det lär troligen testas på lite fler mindre orter innan det aktiveras i hela Sverige dessutom. När det väl varit aktiverat ett tag i hela Sverige så lanserar comhem nog 24/8. Räkna med april någon gång gissningsvis.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Verkar som att nätet är överbelastat igen, modemet sänker synken till ~11Mbit.. =/

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

HEj
tyckte min lina känndes alldeles seg nu i helgen och idag, så passade på att köra ett repeterande tptest, varpå det stämde, ja verkar nersatt till 8mbit, har kommit upp till 9mbit som snabbast under en 24h period, nåt du vet något om Phunky om dom håller på att grejjar me överbelastningar än i göteborg?

//Snabbis

Visa signatur

slappast i stan