Permalänk
Medlem

hej en dum frågga läste på hp hem sida .. har inte dem typ erbjudande på att uppgradera till vista om man köper dator i viss datum

Visa signatur

HP NX9420 Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm 2GB DDR II @ 667MHZ @vista home prem, Dell inspiron 1720 Core 2 Duo T7700 , 8600m gt , 4gig, vista utlimate 64 bit

Permalänk
Medlem

HP och Vista

HP har valt att endast uppgradera datorer som köps med XP Pro och Media Center Edition.

Permalänk

Någon som kan förklara vart jag monterar fast de extra ram minnet på 1gig, någon här som gjort det på sin nx9420 ??

Permalänk
Medlem

Fick min precis, helt underbar! Skärmen är kristall-klar bland mycket. Men jag kommer inte leva med att den är helt är helt fylld med program från början. Jag la in en xp skiva i hopp om att formatera och börja med en tom dator, men icke, installationsprogramet hittade inte diskarna. Vad jag förstår har detta med SATA att göra? och har tittat på programmet som är postat innan i tråden men jag förstår inte ens vad de gör, kan man lägga till drivrutiner innan man installerar? Skulle vara hemskt tacksam om någon vill förklara i runda drag hur det fungerar och hur man skall gå till väga!

Tack

Permalänk
Medlem

Har också beställt en nu
Sjukt billigt!!

Permalänk
Medlem

Raze skrev:
"Ta fram din xp pro skiva. Dra ut alla filer från den till en mapp som du kallar vad fan du vill.

Ladda sedan hem nLite - http://www.nliteos.com/download.html

Välj mappen där dina xp pro filer ligger (som du kopierade från cdn).

Gå sedan in på www.hp.com och tanka hem sata drivisarna. Unzippa dom till en floppy och kopiera sedan ned dem, från floppyn, till hdd'n. Med hjälp av nLite går ni sedan vidare till nått som, jag tror dom kallar, Drivers. Där lägger ni in sata-filerna som ni drog över från floppyn till hdd'n.

Efter detta kan ni ju skräddarsy eran installation med en massa annat skit. Det är förstås optional!

Tror jag fått med allt. Det kan vara bra med en dator vid sidan om som gör denna cd. Det var iaf såhär jag gjorde, släng inte skit på mig om ni inte får ordning på det. Hoppas jag har gjort mig förstådd "

Så skall man gå väga.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Super! tackar så hemstk mycket capefear

edit: oj, uppmärksammade varken att raze hade skrivit det eller att de stod "Raze skrev", pinsamt, tack för besväret

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
"pelletz " det minnet som jag har beställt med datorn innan deras erbjudande kom upp jag har returnerat hela paketet utan att lösa ut från posten och har fått göra en nu beställning med minne och väska erbjudandet som är nu på väg.Jag tycker kundservicen var allt annat än trevliga när jag ringde och frågade om de skulle kunna skicka separat väskan och minnet men nej hur svårt skulle det vara hmmm......Tydligen de är så stora nu att de inte bryr sig om kunderna en kund mer eller mindre det kan ju kvitta.Så Dustinhome har mycket att lära av Komplett.se Det hoppas jag verkligen att garantin gäller om man sätter i extra minnet annar ingen större mening att ha ett sådan erbjudande.

Var du glad att du öht fick returnera grejorna och få gratis minne &
väska som du egentligen inte är berättigad till. Jeez, tacksamma folk är

Permalänk
Medlem

Men fastnar direkt med SATA drivrutinerna. Jag har ingen diskett att kopiera över dom till ? hur skall jag kunna extracta dom filerna? Av husets 6 datorer finns det inte en enda diskettstation. Sitter jag på pottkanten då?

Mycket tacksam för hjälp

Edit: Har nu fått drivrutinerna extractade och när jag lägger till mappen i nLite så får jag en väldig massa att välja på plus två olika modes, txt och pnp något. Jag valde den översta med kortast enklast namn...

Edit:Valde man pnp alternativet tog den tydligen med alla drivrutiner? har gjrot en ISO, brännt ut skivan och ber att de här fungerar nu!

Edit: näää ingenting hände, den säger samma som innan, hittar inga diskar... sånt här är skittrist, ska testa att bränna en skiva och välja txt alternativet när jag lägger till drivrutinerna. Någon som har formaterat sin nx9420 får jättegärna hjälpa mig på vägen. Tack

Edit: Nu lyckades jag få det att fungera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av therokaan
Var du glad att du öht fick returnera grejorna och få gratis minne &
väska som du egentligen inte är berättigad till. Jeez, tacksamma folk är

DU! Det är inte gratis minne och väska. Bara något billigare.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Tror iofs att han fick köpa minnet och väskan till ett lägre pris och inte fick det gratis.

Nu går ju det att köpa 1gb HP validerat Kingston minne för 964:- så det är ju inte lika aktuellt längre.

Permalänk
Medlem

man blir ju sugen , svin billigt.. sen kan man ju beställa med vista

Visa signatur

HP NX9420 Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm 2GB DDR II @ 667MHZ @vista home prem, Dell inspiron 1720 Core 2 Duo T7700 , 8600m gt , 4gig, vista utlimate 64 bit

Permalänk
Medlem

Grym...

Grym bärbar till detta priset ju... Iofs så drog jag även momsen oxå så den vart tokbillig men... Den känns verkligen inte klumpig om man säger så även fast det är 17" på den... Jag tog med väska samt 1gb extra minne...

Min första bärbara oxå o enda kravet jag hade va att de skulle gå att lyssna mp3, msn samt spela wow och det går alldeles utmärkt...

Dock vill man hellre ha Windows Xp Pro så man får efterforska hur man trycker i det istället...

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk

Hur känns tangentbordet att skriva på? Distingta knappar eller känns dom "lösa" ? måste kolla om nån i närheten har en liknande man kan klämma på Va inne på LG`s P1-P2BKV men jag överväger denna, då den känns som ett riktigt kap!

Visa signatur

//Fredrik

Permalänk

Jag undrar hur bra grafikkortet är?

ATI Mobility Radeon X1600 256MB

Vad motsvarar det i "Nvidia-kort"? Har ingen koll på ATI alls :¬Þ

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk
Medlem

Motsvarar ett GF 7600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredriktak
Hur känns tangentbordet att skriva på? Distingta knappar eller känns dom "lösa" ? måste kolla om nån i närheten har en liknande man kan klämma på Va inne på LG`s P1-P2BKV men jag överväger denna, då den känns som ett riktigt kap!

Knapparna tyckerker jag känns lite lösa faktiskt har känt på bättre bla min gamla HP men för övrigt är jag MYCKET NÖJD !!!

Permalänk

Anzy: ah ok, antar att det inte är "go" varianten du menar.

Jag funderar på att köpa mig en Sony Vaio VGN-FE32M som har ett "GeForce Go 7600 128 MB". Hur ställer sig detta kort gentemot ett "ATI Mobility Radeon X1600 256MB"?

Datorn:
Sony Vaio VGN-FE31M Intel Core 2 Duo T5600 1.83GHz, 1024Mb DDR2, 160Gb HDD, 15.4" Wide, nVidia GeForce Go 7600 128MB, Windows XP MCE

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SOVGN-...

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk
Medlem

Beställde datorn igår ska vara framme idag, kommer ta lite bilder på den och lägga upp här min första bärbara dom på jobbet kommer bli glada, slipper jag låna hem jobbdatorn varje dag.

Permalänk
Medlem

Ni som har formaterat datorn, har ni fått ordning på ljudet. Första gången ja installerade Microsoft hd buss(UAA) grej så minns jag att den installerade något en kort stund. När jag sen ska installera själva drivrutinerna säger den att den inte hittar UAA. När jag kör installationsfilen till UAA så startar den inge längre... Har detta hänt någon inanna? tack

Permalänk
Medlem

Till nån som skrev tidigare; Minnesplatserna hittar du under datorn. Du får skruva loss 3 skruvar och lyfta bort ett lock. Tog 2 minuter!

Angående era ominstallationer så hänvisar jag till guiden jag skrev, även om den inte är så jävla bra! Av alla SATA-drivisar ska ni ta dom som heter någonting med Mobility.

Alla drivrutiner finns på HPs hemsida ( www.hp.com ). Skriv in eran modell och välj operativ > Software & Drivers.

Permalänk
Medlem

Det finns inget som heter mobility men det finns nåt som heter Intel SATA AHCI Controller Driver inget annat.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Någon som har dessa SATA-drivisar uppackade och kan dela med sig?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q4lle
Tja jag sitter här själv med min nx9420 som jag nu har haft i en vecka.
Jag är supernöjd med den måste jag börja att säga. Har lirat lite q3 som flyter på fint..även om skärmen kanske inte hänger med lika bra som en stationär funkar det helt acceptabelt..i spel som inte är lika intensiva funkar det säkert utmärkt...

varför hänger inte skärmen med så bra i spel. är det låg svarstid på den eller ?

man börjar ju undra lite hur en laptop för 9k med den specen kan va så billig (hoppas bara att det inte liggar en död hund begraven)

funtar på att "skänka" en till tjejen, hon behöver en ny dator.

edit. nånn som har provat att höja mhz på kärnan ännu ?

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

Är också lite sugen på denna, men är det någon som har testat att installera Linux och fått det att funka bra, tänkte mest på typ Suse eller Gentoo?

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
varför hänger inte skärmen med så bra i spel. är det låg svarstid på den eller ?

man börjar ju undra lite hur en laptop för 9k med den specen kan va så billig (hoppas bara att det inte liggar en död hund begraven)

funtar på att "skänka" en till tjejen, hon behöver en ny dator.

edit. nånn som har provat att höja mhz på kärnan ännu ?

Jag köpte min för ca 3 veckor sedan till en kostnad av 11990kr. Redan då hade den i mitt tycke ett lågt pris.

Skärmen är som du läst tidigare i tråden bra men inte bäst i klassen. Kan bara jämföra med min kompis bärbara Sony AR 21 vilken enligt min mening har både bättre kontrast och ljusstyrka.

Även jag undrar om det är en hund begraven. När jag handlade min HP NX9420 märkte jag att flera leverantörer hade väldigt stora lager.
En teori kan vara att HP missbedömt försäljningen av denna dator och nu tömmer lagren för att bereda väg för uppdaterad modell.

Visa signatur

Mitt försök att blogga

Permalänk
Medlem

Med dagens utvecklingsfart är ju grejjerna passé inom ett par månader. Så jag vill tro på ovanstående postare! Kanske också för att jag äger en 9420.

Visst skärmen är väl ingalunda nån 2 ms'are men jag spelar cs utan några som helst problem. Har bara testat ett annat spel där jag däremot kände av att den var en aning seg. Dock inget som stör mig!

Permalänk
Medlem

Hej. Nu har en polare till mig köpt en NX9420, hoppas han blir nöjd! Han köpte även till en Targus-väska.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raze
Till nån som skrev tidigare; Minnesplatserna hittar du under datorn. Du får skruva loss 3 skruvar och lyfta bort ett lock. Tog 2 minuter!

Är det tänkt att man ska sätta dit det lite snett, och sen trycka det neråt?
bilderna i instruktionerna som följer med, visar ju inte samma som finns i datorn.

EDIT:
Nä det var det inte
Det var bara lite mer våld som krävdes.

Permalänk
Medlem

Såg Metros annons idag och där var den här underbara datorn med dess underbara pris, har dreglat på bilder hela dagen!

Tack w0x!

Va inte snål nu, ni får mer än gärna bjuda på bilder och berätta hur den här? Hur känns det med vikten och storleken?