Permalänk
Medlem

Znote 6314w vs ?

Tjena alla! Då har man tittat ut en Znote 6314w som verkar jävligt intressant. Dock så har man hört lite sisådär om just Znote så jag undrar om någon har lite rekommendationer för andra datorer med just 14"are på ungefär samma prestanda C2D och externt grafikkort.

Då jag inte helt har bestämt mig för om jag verkligen behöver det externa grafikkortet eller ej (spelar knappt spel just nu, men kanske kommer vilja?) så tackar jag hjärtligt för jämförbara datorer med zepto 6014/dell 640m.

Priset på dessa ligger ju på max 12000 och överstiger helst inte det, kommer gärna mycket lägre om det är möjligt

MvH Oskar

edit: Batteritiden har man inte hört så mkt gott om vad gäller Znote, några kommentarer om det?

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Jag har kört bärbart sen ett par månader tillbaka.

Jag hade först en 6214W som funkade finfint, men den blev stulen och jag införskaffade en MSI s260 (den som komplett bygger åt en). Batteritiden var kass, men det spelar ingen stor roll alls tycker jag. Jag var dessutom på resande fot i tre månader (japan).

Nu när jag är tillbaka vill jag ha en dator som man kan spela på, så jag har precis beställt en nu 6214W

M.a.o: Jag är mycket nöjd med Zepto och batteritiden spelar ingen roll. Det finns ändå bara ett fåtal bärbara som du kan se en hel film på med batteriet, och inte ens det har jag nånsin känt behov av.. Man har alltid ett uttag nära ändå

Men om du vill kan jag skriva om jag är nöjd/missnöjd när min nya zepto kommer. Var ett tag sen jag hade en sån

Permalänk
Medlem

Ja det får du gärna skriva, nä jag jagar mest inte möjligheten att se film utan sladduttag, utan mest att kunna sitta ute och surfa/skriva etc, då hade en batteritid på 3+ timmar varit behagligt.

Jag var dock och kände på en znote 6014 (samma skal som de andra) och det var otroligt gediget och kändes verkligen som kvalitet vilket är ett stort plus.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Jag äger själv en 6214W och är extremt nöjd med kvalitetskänslan. Enda jag stör mig på är att tangentbortet har amerikansk enter-tangent och att Fn och Ctrl har fel plats (omkastade).

I övrigt en väldigt stabil och sval laptop. Pungade ut 14 lök för min men borde gå att pressa ner till 12 utan större uppoffringar.

Permalänk
Medlem

Enter-knappen kommer jag definitivt störa mig på när jag får den, men det vänjer man sig ju snabbt vid

Ctrl-fn är också störigt, men som sagt, man vänjer sig snabbt. Numera kan jag knappt hantera ett vanligt icke-bärbar tangentbord

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om crystal clear vs vanlig matt skärm? Verkar vara lite olika uppfattningar om vad som är bäst där, jag vill ju inte ha en massa reflektioner i bilden, men samtidigt är det ju skönt med mer ljus (sänka ljusnivån lite för att spara på batteriet)

edit: Vad för batteritider får ni om ni bara Wlanar och surfar/sitter i word? med 6 cellsbatteriet respektive 12cellsbatteriet (om någon har det)

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Jag hade crystal clear och har beställt det igen. Har inte haft några problem med reflektioner alls faktiskt. Vissa föredrar ju matt dock..

Men matt ser billigt ut tycker jag. En polare har det på sin 6014W

Permalänk

Jag har crystalclear på en 6214 och tycker den är grym den skärmen.

Ang batteritiden så släpps 12 cells batteriet om typ en vecka, har varit nåt krux med det. Med mitt 6 celss batteri så får jag ut ca 2 tim 20 m med w-lan på när jag surfar.

Men är heltklart nöjd med datorn

/M