Permalänk
Medlem

wow i linux, olagligt?

hej.

undrar ifall man kan bli bannad ifall man använder wine eller cedega för att köra wow under linux? jag har hört om cedega användare som blivit misstagna för bottar.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Vad det inte så att blizzard försökte banna Linux användare men sedan ändra sig?

Permalänk
Medlem

vad jag hört så var det när blizarrd massbannade glider användare (en wow bot) i november förr året som jätte många cedega användare blev bannade av misstag. (har hittade lite info efter att jag skrev inlägget).

vad jag förstått så ska det vara fixat men vill gärna ha det bekräftat.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Kanske bättre att fråga på wows egna forum om du vill ha ett säkert svar

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Medlem

kanske det, tänkte inte så långt

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Stog för ett tag sedan bland nyheterna på Transgamings hemsida att de som av misstag blivit bannade kunde höra av sig till dom så hjälpte dom till att få konto unbanat så jag skulle nog gissa på att det är grönt ljus i nuläget iaf.

Permalänk
Medlem

En blizzard representant skapade en tråd där det uttryckligen stog att man inte ska bli bannad för att man kör Cadega/Linux så kör på, ingen kommer banna dig

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju definitivt inte "olagligt" i vilket fall. Möjligen bryter det mot EULA för spelet (och i detta fallet gör det tydligen inte ens det), men polisen lär ju inte komma hem och sparka in dörren.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

phz precis

på tal om wow till linux hur är det då för mac PPC och intel?
Själv tycker jag blizzard borde släppa klienten fri för nedladdning och porta den till linux också.

Permalänk
Medlem

WoW går iaf direkt på Mac, behöver inga specialare.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o³w¹
WoW går iaf direkt på Mac, behöver inga specialare.

Av den anledningen att det är skrivet för Windows och OSX.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o³w¹
WoW går iaf direkt på Mac, behöver inga specialare.

jag vet
men jag undrar bara om blizzard har släppt en intel version av wow för OS X eller funkar det bra genom rosetta ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
jag vet
men jag undrar bara om blizzard har släppt en intel version av wow för OS X eller funkar det bra genom rosetta ?

WoW har varit Universal Binary (intel) sen 1.9.4 i OSX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
phz precis

på tal om wow till linux hur är det då för mac PPC och intel?
Själv tycker jag blizzard borde släppa klienten fri för nedladdning och porta den till linux också.

klienten kan man iof ladda hem från sin account page. Vet iof inte ifall det gäller för folk utan tbc.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |