Permalänk

Överklocka 8800GTX

Är ägare av det ovan nämnda.
Har följande frågor:

Bra program för överklockning? (riva??)
Hur har ni lyckats klocka med stock kylaren? (har själv ca 55c IDLE enligt NVIDA monitor)
Andra råd, ökad spänning, temperaturer osv.. ?

Permalänk
Medlem

GTX

Jag får bara fråga en sak. har inte med tråden att göra..

Hur funkar diit GTX kort
???? ska själv ha en..

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk

Re: Överklocka 8800GTX

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Är ägare av det ovan nämnda.
Har följande frågor:

Bra program för överklockning? (riva??)
Hur har ni lyckats klocka med stock kylaren? (har själv ca 55c IDLE enligt NVIDA monitor)
Andra råd, ökad spänning, temperaturer osv.. ?

Har ett point of view 8800GTX och klockar med stockkylning och rivatuner
Varit uppe i 1150@680 (halvtest)

Idel temp tycker jag är helt onödigt att veta.
Ligger runt 78grader med den klocken och 2 timmars spelande av GTR 2 med allting på max och ett upplösning på 1680*1050...
då hade jag även låst fläkten på 100% också..

//Peter

Permalänk
Medlem

Har inte lyckats klocka mitt 8800GTX alls, eftersom drivisarna för Vista inte har support för överklockning Bra va?

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Har inte lyckats klocka mitt 8800GTX alls, eftersom drivisarna för Vista inte har support för överklockning Bra va?

Jag har klockat mitt 8800 i Vista Bra va?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

ooo blade!! Vilket program ??

Permalänk

Re: Re: Överklocka 8800GTX

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag har klockat mitt 8800 i Vista Bra va?

Vilket program skulle vara bra att veta, sitter själv på Vista.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redbullen
Har ett point of view 8800GTX och klockar med stockkylning och rivatuner
Varit uppe i 1150@680 (halvtest)

Idel temp tycker jag är helt onödigt att veta.
Ligger runt 78grader med den klocken och 2 timmars spelande av GTR 2 med allting på max och ett upplösning på 1680*1050...
då hade jag även låst fläkten på 100% också..

//Peter

Vilket os använder du? Hur mycket ger din överklockning i tex 3dmark06?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BF2142
Jag får bara fråga en sak. har inte med tråden att göra..

Hur funkar diit GTX kort
???? ska själv ha en..

Hur menar du "funkar"? Bra antar jag?

Permalänk
Medlem

Jag kör med ATTTool, klockar hur bra som helst i Vista. Offtoppic men jag får bättre resultat i 3DMark06 i Vista än i XP.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Re: Re: Re: Överklocka 8800GTX

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82

Vilket os använder du? Hur mycket ger din överklockning i tex 3dmark06?

Kör med Xp och det funkar kanon..

Huvudsaken för min del är att spel funkar bra, vilket det gör, sen är 3dmark poäng i mina ögon helt ointressant

//Peter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag kör med ATTTool, klockar hur bra som helst i Vista. Offtoppic men jag får bättre resultat i 3DMark06 i Vista än i XP.

Fick bluescreen efter att jag körde ati tool i vista.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonBalderoN
Fick bluescreen efter att jag körde ati tool i vista.

otur :P...tankade du den nyaste som ska funka i vista?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick också bluescreen, men då var Core över 650 och kortet över 90c.

Länk för er som vill överklocka i Vista: ATTTool: http://fileforum.betanews.com/detail/ATITool/1074728381/1

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

Kan man ändra fläkthastigheten på grafikkortet i ATTTool?

Permalänk
Medlem

har klockat mitt XFX 8800GTX i vista nu med atitool, va uppe i 660mhz / 1000mhz, men fick lite artifakter i bf2 med ca 70c i temp. Ska sänka lite o testa igen nu

Permalänk
Medlem

bara en fråga..känns det nödvändigt att klocka det bästa kortet som finns ute som ändå maxxar alla spel?...=)

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

varför i hel**te vill man klocka ett sådan kort anyway ??

Permalänk

Varför trimmar man sin bil om man ändå kan köra i 110 på motorvägen?

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Citat:

men hur många trimmar dom snabbaste bilarna?..typ ferrari, porsche och liknande?...Inte så många för att dom går redan tillräkligt snabbt...jävlar vilken bra jämförelse mellan dom värsta graffikkorten och värsta bilarna ^^. väldigt mycket oft eller?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
men hur många trimmar dom snabbaste bilarna?..typ ferrari, porsche och liknande?...Inte så många för att dom går redan tillräkligt snabbt...jävlar vilken bra jämförelse mellan dom värsta graffikkorten och värsta bilarna ^^. väldigt mycket oft eller?

'
Född på 50-talet eller? (föresten så trimmades de snabbaste bilarna redan då!)

Klart dom snabbaste bilarna trimmas!

+ varför trimmar du en bil med orginal hk på 350 till 1000hk för? Samt en mid 600 orginal till 900hk för?

Det finns många tuners i ex tyskland som bara inriktar sej på Porche och Ferarri mm!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Well..en anledning kan ju vara att man tar sig till 110km/h snabbare än en orginal bil!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
'
Född på 50-talet eller? (föresten så trimmades de snabbaste bilarna redan då!)

Klart dom snabbaste bilarna trimmas!

+ varför trimmar du en bil med orginal hk på 350 till 1000hk för? Samt en mid 600 orginal till 900hk för?

Det finns många tuners i ex tyskland som bara inriktar sej på Porche och Ferarri mm!

hur många grafikkort fanns det på 50-talet?.....då trimmarna man inte då byttar man utt hela motorn...iallafall "orginal hk på 350 till 1000hk"..^^

ps jag är inte född på 50-talet utan det absoluta slutet av 80-talet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför trimma det snabbaste som finns? För utmaningens och intresses skull givetvis. Själv köper man ett GTS och klockar upp det i GTX hastighet, det är kul och utmanande. Plus att du sparar 1500-2000 kr

Permalänk
Medlem

varför trimma GTX? jag har X1900XT och behövs ingen klock!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk

Jag har ett ASUS 8800GTX, och det tycks inte tåla överklockning särkilt bra i Rivatuner.

Hur mycket bättre är Ati-tool?

Kan man ge grafikkortet lite mer volt i det programet (möjligtvis det som hindrar mig, då tempen ligger på runt 55 idle med fläkten på 100% i Rivatuner.

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk

Jag har problem med att mina bildskärmsdrivrutiner hela tiden hänger sig
vid överklockning då jag kör tex 3dmark06 i Vista.

Skulle gissa på att det är vista men har någon haft liknande problem i XP?

Gällande alla som gnäller gällande att överhuvudtaget överklocka ett 8800GTX så kan jag bara svara för mig själv:
1. För att det är kul.
2. För att jag kan.

Glad pösk..

Permalänk

Någon som kan skriva en clocking 8800gtx for dummies

Har inte klockat något förut men är intresserad. Inte för att det behövs utan mest för att lära sig.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk

Det har ju sagts i tråden hur mycket folk kör på med kortet så testa att ligga under det så ser du om det fungerar. Kör lite 3DMark06, krävande spel osv. för att testa stabilitet och kika efter artifakter (artefakter?).

Angående varför man klockar det kortet är för att man vill köra de senaste spelen på allt max.
Själv kör jag än så länge med 21" CRT så jag kan köra multumupplösningar så jag utnyttjar kortet fullt ut, känns så slöseri på kort om man köper en TFT-skärm som inte ens klararar 2048*1536
Väntar tills de feta TFT-skärmarna sjunker rejält i pris.

Det är min syn på det hela.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Det har ju sagts i tråden hur mycket folk kör på med kortet så testa att ligga under det så ser du om det fungerar. Kör lite 3DMark06, krävande spel osv. för att testa stabilitet och kika efter artifakter (artefakter?).

Angående varför man klockar det kortet är för att man vill köra de senaste spelen på allt max.
Själv kör jag än så länge med 21" CRT så jag kan köra multumupplösningar så jag utnyttjar kortet fullt ut, känns så slöseri på kort om man köper en TFT-skärm som inte ens klararar 2048*1536
Väntar tills de feta TFT-skärmarna sjunker rejält i pris.

Det är min syn på det hela.

Kollade lite i ATIT och det finns ju 3 olika staplar för core/memory, har som sagt aldrig ens funderat på klockning förut. Vilka är det som gäller ? Ska man låsa fläkten på 100% när man kör överklockat ?

Har ett Asus kort med standard kylning btw.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Citat:

Att trimma ett grafikkort och en bil har förvisso inte samma effekt. Trimmar du en bil och kör i den trimmade farten får du böter, det får du inte om du trimmar ditt grafikkort. Och 110 är oftast inte maxfarten på en bil, därför kan du köra fortare än den gränsen utan att behöva trimma. Trimmar du då istället grafikkortet så kommer du över maxgränsen av vad det egentligen klarar.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk

Har nu testat lite med RivaTuner.

Låste fläkten på 100%
Ställde upp Core till 600 och memory till 950 på standard2d/performance3d.

Resultat: +50 poäng i 3dmark 05

Är det min prolle som flaskhalsar eller vad händer ? Hade räknat med större skillnader. Hur långt kan man gå för att vara någorlunda safe ?

Som sagt Asus kort med standard kylare

Visa signatur

Subzero Junkie !