HP Personal Media Drive får ingen ström

Permalänk
Medlem

HP Personal Media Drive får ingen ström

Tar ut min löstagbara hårddisk, en HP Personal Media Drive (hd1600), när jag ska sätta i den igen får den ingen ström. Har provat i två olika datorer. Jag blir inte hemskt ledsen om hårddisken inte kommer gå att använda som förut, jag är mest orolig över datan på disken, ca 140 GB som jag inte gärna vill bli av med. Om någon vet hur jag kan få disken att fungera som normalt igen vore det underbart, men det räcker om någon vet hur jag kan få ut filerna.

Permalänk
Medlem

Fick du inte med en extern strömförsörjning till den också eller du kanske har provat med den?

Om du är villig att riskera din garanti på den så kan du ganska lätt öppna den och prova disken i din dator utan att använda det externa kabinettet, men du kommer att behöva en vanlig IDE kabel för det.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Har testat extern strömförsörjning.

Att öppna den låter ju lovande, är det säkert att det sitter en vanlig hårddisk inuti då? Det vore ju fantastiskt, då gäller det bara att öppna skiten på något sätt också.

Garantin skiter jag i så länge jag har en chans att få tillbaka mina filer

Permalänk
Medlem

Ja det sitter en vanlig disk i dom.

Permalänk
Medlem

Hu, det var inte det lättaste att få ut den, men det gick

Tack för hjälpen, allt verkar bli bra.

Permalänk
Medlem

haha, jag har exakt samma problem, hey TiM, hur FAN öppna du den? jag får inte av skitet

Edit:

Fick av chassit, men det hjälpte inte, datorn vägrar att starta när jag kopplar in den....slutsats: hårddisken är död